Mircea Moloț și-a pregătit planul cincinal de „căpușare” a drumurilor
Strategia pusă la cale de președintele Consiliului Județean Mircea Moloț de a pune mâna pe majoritatea banilor alocați întreținerii și reparării drumurilor județene demonstrează justețea deciziei Agenției Naționale de Integritate (ANI) de a-l considera incompatibil în momentul în care a deținut, în paralel, funcții de decizie, atât la firma Drumuri și Poduri SA, cât la Consiliul Județean.
Intrarea în faliment, cu largul concurs al administrației județene, a firmei Drumuri şi Poduri SA, aparţinând Consiliului Judeţean, a lăsat culoar pe piaţă firmelor de casă ale preşedintelui Mircea Moloţ. Nici administratorii fostei firme constructoare de drumuri nu pot să se plângă că au avut de suferit în urma intrării în insolvenţă a societăţii. Directorul Ioan Prip a fost recompensat pentru capacităţile sale manageriale, fiind pus, de preşedintele Moloţ, să administreze un buget de 52 de milioane de euro destinat implementării proiectului de gestionare a deşeurilor și propus pentru un post de consilier județean.
Preşedintelui îi şade bine cu… drumurile
Patronii firmelor de casă ale preşedintelui Consiliului Judeţean Hunedoara, Mircea Moloţ, au profitat din plin de distrugerea cu bună ştiinţă a societăţii Drumuri şi Poduri SA, cu atât mai mult cu cât în momentul declarării falimentului, firma beneficia de contracte substanţiale, finanţate atât din bugetul judeţean, cât şi din fonduri europene. Fostele contracte ale firmei Drumuri şi Poduri SA au fost împărţite după bunul plac al preşedintelui Consiliului Judeţean. Firma Constrade SRL din Deva, care a desfăşurat şi o activitate controversată şi pe halda de zgură din Hunedoara, a pus mâna pe un contract finanţat din fonduri europene, în valoare de 1.527.280 de lei, având ca obiect modernizarea Drumului Judeţean 668 (DN 66 – Bucium Orlea – Gânţaga). O altă felie serioasă din „tortul” lăsat de Drumuri şi Poduri SA au primit alte două firme „prietene” ale preşedintelui Mircea Moloţ. Pentru serviciile de mentenanţă a drumurilor judeţene, firmele Viva Construct Deva şi Comexim R SRL Lupeni au încasat de la Consiliul Judeţean nu mai puţin de 1.130.000 de lei. Profitul societăţilor amintite a fost considerabil în condiţiile în care în urma repartizării „judicioase” a tronsoanelor destinate întreţinerii, acestea s-au interpus peste alte lucrări de reabilitare a infrastructurii rutiere atribuite aceloraşi firme. Cum afacerea a fost profitabilă pentru toate părţile, preşedintele Mircea Moloţ nu a ţinut cont de faptul că bugetul acordat societăţilor favorizate era destinat exclusiv întreţinerii şi reparaţiilor drumurilor judeţene în perioada 2010–2011 şi a permis folosirea banilor publici şi pentru alte activităţi prestate de societăţile patronate de prietenii acestuia,Vasile Axinte şi Emil Părău. Mai mult decât atât, a închis şi ochii la modul în care s-a realizat mentenanţa drumurilor cu complicitatea angajaţilor din serviciul tehnic al Consiliului Judeţean, ameninţaţi cu demiterea dacă nu execută ordinele preşedintelui. Toate aceste fapte s-au întâmplat până în anul 2011.
Cincinalu-n patru ani și jumătate, din cauza procurorilor
Pentru ca firmele de casă ale preşedintelui Consiliului Judeţean Hunedoara să nu rămână în următorii patru ani fără profituri, la propunerea lui Mircea Moloţ, aleşii judeţeni au votat un buget de peste 125.000.000 de lei alocat pentru întreţinerea şi repararea drumurilor judeţene pe timp de vară şi iarnă în perioada 2011–2015. Atât împărţirea pe loturi a şoselelor, cât şi executanţii lucrărilor au fost păstrați identic cu perioada anterioară. În perioada 2009–2011, societatea Viva Construct a primit de la Consiliul Judeţean contracte în valoare de 5.816.360 de lei (1.352.642 de euro) numai pentru lucrări de reparaţii şi întreţinere ale drumurilor judeţene.