glasul-hd.ro Web analytics

Comunitate

Hunedorenii, nemulţumiţi de serviciile şi personalul medical din Spitalul Judeţean Deva

A apărut primul clasament al spitalelor, în funcţie de părerile pacienţilor. Potrivit acestuia, hunedorenii care au fost trataţi sau internaţi la Spitalul Judeţean de Urgenţă Deva nu s-au arătat foarte mulţumiţi de confortul, medicii şi calitatea actului medical.

La mijlocul lunii februarie 2015, a fost publicat în Monitorul Oficial un act normativ care prevedea implementarea Mecanismului de feedback al pacientului în spitalele publice. Conform acestuia, pacienţii internaţi în spitalele publice din judeţul Hunedoara îşi pot înregistra opiniile privind calitatea serviciilor oferite în cadrul unităţilor sanitare, prin completarea unui chestionar de feedback. De asemenea, aceştia au putut înregistra sesizări şi prin intermediul unui formular online, pus la dispoziţie pe site-ul propriu al fiecărui spital public. În acest sens, în fiecare unitate sanitară publică s-a înfiinţat un consiliu de etică, care s-a ocupat de analizarea opiniilor şi sesizărilor pacienţilor. Zilele trecute a apărut primul clasament al spitalelor, în funcţie de părerile pacienţilor privind condiţiile şi medicii care i-au tratat. Potrivit clasamentului, pacienţii care au fost trataţi la Spitalul Judeţean de Urgenţă Deva sunt mulţumiţi în proporţie de 40 la sută de confortul din saloane. Totodată, calitatea serviciilor este apreciată în proporţie de 34 la sută, iar de personal sunt mulţumiţi 36 la sută dintre pacienţi.

Spitalul Municipal Brad, apreciat de pacienţi

Pe locul doi în clasamentul unităţilor medicale din Hunedoara se află Spitalul Municipal Brad. Pacienţii care i-au trecut pragul s-au arătat încântaţi de serviciile medicale pe care le-au primit. Astfel, confortul a fost apreciat în proporţie de 68 la sută. De asemenea, 72 la sută dintre pacienţi s-au arătat mulţumiţi de calitatea serviciilor, iar personalul a fost apreciat în proporţie de 68 la sută.

Cei care vor să îşi spună părerea despre spitalele în care au fost trataţi o pot face online, pe site-ul calitatespitale.ro. Tot ce trebuie să facă este să completeze mai multe chestionare, în care îşi spun părerea despre calitatea serviciilor medicale, a personalului şi a gradului de confort din saloane. Clasificarea este una subiectivă, din perspectiva bolnavilor, însă una oficială realizată de autorităţile sanitare atât private, cât şi de stat şi cerută de Uniunea Europeană, este în desfăşurare şi trebuie încheiată până în 2020. Acesta este termenul când toate spitalele trebuie încadrate în unul dintre cele patru niveluri: acreditat, de încredere ridicată, de încredere scăzută şi neacreditat. Un lucru este de precizat, şi anume că spitalele fără acreditare vor fi închise.

Back to top button