glasul-hd.ro Web analytics


Sănătate

Farmacia din grădină – Moringa

Moringa, este o alegere excelentă pentru cei care își doresc să se bucure de un gust minunat și în același timp de un ingredient considerat miraculos. Moringa (Moringa oleifera) este folosită de secole în Africa și în medicina ayurvedica ca și super aliment cu beneficii esențiale pentru sănătate. Toate părțile componente ale plantei Moringa: rășină, fructe, frunze, scoarță, rădăcină, semințe și ulei din semințe ,au fost utilizate în tratarea diferitelor boli datorită proprietăților antifungice, antivirale, antidepresive și antiinflamatoare Pulberea din frunze de moringa este o sursă excelentă de vitamine, minerale, proteine și fitonutrienți.

Frunzele şi păstăile sunt frecvent consumate în anumite părţi ale Indiei şi Africii. Frunzele sunt o sursă excelentă de proteine, vitamine şi minerale. Astfel, o ceaşcă de frunze proaspete, tăiate conţine 2g proteine complexe şi o proporţie importantă din necesarul zilnic de Vitamina B6, Vitamina C, Vitamina B2, Vitamina A sub forma beta-carotenilor, Fier şi Magneziu. În ţările occidentale, frunzele uscate şi apoi transformate sub formă de pulbere sau capsule sunt utilizate pentru suplimentare nutriţională. Păstăile sunt în general mai scăzute în vitamine şi minerale decât frunzele însă excelează în conţinutul de Vitamina C, o ceaşcă de păstăi proaspete aducând 157% din necesarul ei zilnic.

Moringa este bogată în antioxidanţi, mulţi compuşi antioxidanţi au fost găsiţi în frunzele de moringa. Astfel, pe lângă vitamina C şi beta-caroteni, moringa are şi multă quercetina şi acid clorogenic, compuşi fitonutriţionali care pot participa la scăderea tensiunii arteriale şi la îmbunătăţirea nivelului de antioxidanţi din organism.

Moringa poate ajuta la scăderea nivelului de zahăr din sânge si poate reduce inflamaţia. Atât studiile pe animale, cât şi cele umane au arătat că Moringa poate avea efecte similare de scădere a colesterolului. Moringa oleifera poate reduce nivelul de colesterol din sânge, ceea ce ar trebui să conducă la reducerea riscului de boli de inimă.
Contaminarea cu arsenic din alimente şi din apă este o problemă în multe părţi ale lumii. Chiar şi orezul care nu este cultivat în condiţii ecologice poate conţine niveluri deosebit de ridicate. Deşi arsenicul din alimente sau apă nu produce simptome de toxicitate imediat, expunerea pe termen lung poate duce la probleme de sănătate prin efect cumulativ,  poate creşte riscul de cancer şi boli de inimă iar frunzele şi seminţele de Moringa introduse în dieta pot proteja împotriva anumitor efecte ale toxicităţii arsenicului.

Moringa poate fi integrată extrem de uşor în alimentaţie sub formă de ceai sau pulbere din frunze, având pe deoparte efecte detoxifiante, iar pe de cealaltă realizând o mai bună eliminare a celulitei în timpul dietelor de scădere în greutate, prin dislocarea apei de retenţie din ţesuturi, uneori apărute şi din cauza alimentaţiei bogate în sare, încetinește procesul de îmbătrânire

Stimulează activitatea sistemului imunitar și are efecte relaxante. Important de menționat că extractul din frunze de Moringa poate fi, de asemenea folosit în scop de conservant alimentar. Acesta mărește durata de conservare a cărnii prin reducerea oxidării

Conține:

-de 9 ori mai multe proteine decât iaurtul

-de 10 ori mai multa vitamina A decât morcovii

-de 15 ori mai mult potasiu decât bananele

-de 17 ori mai mult calciu decât laptele

-de 12 ori mai multă vitamina C decât portocalele

-de 25 de ori mai mult fier decât spanacul

Moringa poate fi consumată în siguranță atât de către copii,  de către femeile însărcinate și cele care alăptează, în cantități reduse.

 

Back to top button
Close
Close