glasul-hd.ro Web analytics

Administrație

Hunedoara – mega proiectul de transport intră în linie dreaptă

Primăria a semnat contractul de proiectare pentru „Coridorul – Centru”. Lucrările vor începe în primăvară

Primăria Hunedoarei se pregăteşte să scoată la licitaţie lucrările pentru implementarea unei treimi din mega-proiectul de 30 de milioane de euro destinat, în principal, modernizării transportului în comun. Se estimează că licitaţiile pentru celelalte două „părţi” vor avea loc cel mai târziu în prima parte a anului viitor astfel încât şi acestea să intre efectiv în lucru până la jumătatea lui 2020.

„S-a semnat contractul de proiectare pentru Coridorul Centru, proiect care prevede şi reamenajarea totală a zonei Sanitas, pe lângă achiziţia de autobuze hibrid, construirea unei autobaze noi şi a 20 de staţii de încărcare. Veţi vedea, la Sanitas o să avem o zonă pietonală şi mai frumoasă decât cea de pe b-dul Corvin. Acum documentaţia privind proiectarea şi documentaţia pentru licitaţia de execuţie trebuiesc analizate şi la ADR Vest. Sperăm ca peste o lună să scoatem la licitaţie lucrările efective iar acestea înceapă în primăvara anului viitor. Pentru Coridorul Est şi Coridorul Vest acum se pregătesc licitaţiile pentru desemnarea proiectanţilor. Sper că vom ajunge la faza de lucrări efective şi cu aceste două proiecte cel mai târziu în vara anului viitor. Şi eu mi-aş fi dorit să ajungem în aceste etape mult mai devreme, dar, nu avem încotro, trebuie să respectăm o serie de proceduri care durează şi nu e vina Primăriei Hunedoara că durează atât”, spune primarul Hunedoarei, Dan Bobouţanu.

Autobuze noi şi alte beneficii

Scopul principal al celor trei proiecte pentru mobilitate urbană îl reprezintă modernizarea transportului în comun. Pentru că necesarul Hunedoarei se ridica la 30 de milioane de euro, proiectul iniţial a fost împărţit în trei. Toate cele trei proiecte au fost acceptate la finanţare de către ADR Vest. Însumat, acestea prevăd cumpărarea a 20 de autobuze noi, hibrid, amenajarea a 20 de staţii de încărcare, construirea unei autobaze noi, implementarea unui sistem electronic de management al transportului (care include şi un sistem de e-ticketing), modernizarea staţiilor de autobuz existente şi construirea unora noi, sisteme de supraveghere video precum şi modernizarea sistemului de semaforizare din oraş. Primăria Hunedoarei s-a folosit însă de oportunitate pentru a include în proiect şi lucrări de reamenajare a unor zone în arii pietonale sau semi-pietonale (exemplu – Sanitas, Centrul Vechi şi o parte a străzilor care duc dinspre Centrul Vechi spre Castelul Corvinilor) precum şi de reabilitare a unor străzi (de exemplu străzile Eroilor şi Mureşului). Cele trei proiecte prevăd şi crearea unor piste de biciclete dar şi a unui sistem de bike-sharing cu peste 300 de biciclete la dispoziţia celor interesaţi.
Reprezentanţii Primăriei Hunedoara spun că au optat pentru cumpărarea de autobuze hibrid şi nu sută la sută electrice din cauză că liniile de transport în comun ale municipiului deservesc şi satele aparţinătoare şi este costisitor de realizat o reţea de staţii de încărcare care să acope şi zona, practic, rurală întinsă adiacentă oraşului. Un alt motiv pentru această alegere îl reprezintă costurile de întreţinere mai ridicate pentru autobuzele sută la sută electrice.