glasul-hd.ro Web analytics

Actualitate

Un ONG „reactivează” tema alunecării de la Şoimuş, de pe şantierul autostrăzii

Reprezentanţii CNAIR nu par îngrijoraţi, iar constructorul continuă să susţină că ar putea finaliza lucrările până la 31 decembrie

Subiectul alunecării de teren de pe versantul „dealului liliecilor” de la Şoimuş a fost reactivat luni de către ONG-ul „Construim România”, care a publicat imagini destul de clare cu fenonemul petrecut în zona amintită. CNAIR spune că este vorba despre aceeaşi alunecare semnalată şi de presă, în urmă cu aproximativ două săptămâni.

„Imagini din dronă cu alunecarea de pământ de la faimosul deal cu lilieci de la Șoimuș, de pe lotul 4 al autostrăzii A1 Lugoj-Deva. Deși finalizarea acestui lot nu era posibilă pentru acest an, considerând volumul de muncă rămas în ciuda mobilizării constructorului UMB, aceste alunecări, care nu sunt chiar o surpriză, vor adăuga cu siguranță câteva luni în plus la execuție.
Plasa și ancorele amplasate pe versant nu aveau cum să țină în loc cantitatea mare de pământ ce s-a desprins și rămâne de văzut soluția aleasă de UMB. Oricare ar fi soluția aleasă de constructor pentru consolidarea dealului, fie că va apela la o consolidare cu ancore așa cum avem de exemplu la urcarea din Dealul Săliște, fie că vor efectua excavări suplimentare pentru reducerea pantei, aceste 2 soluții fiind destul de costisitoare, fie că vor apela la o altă soluție mai ieftină, toate acestea înseamnă costuri suplimentare pentru UMB, la un lot câștigat cu 39% din valoarea estimată inițial de CNAIR, unde oricum credem că au depășit bugetul estimat inițial”, se arată în postarea făcută de Asociaţia „Construim România” pe pagina sa de facebook.

CNAIR spune că soluţia definitivă va fi mult mai bună

Reprezentanţii CNAIR spun că este vorba despre aceeaşi alunecare de teren semnalată şi de presa zonală în urmă cu mai bine de o săptămână şi că soluţia de fixare a terenului (plasă metalică) e doar una temporară: „Este vorba despre aceeaşi alunecare de teren despre care s-a discutat şi în urmă cu mai bine de o săptămână. Mare parte din cantitatea de pământ a fost îndepărtată la scurt timp după producerea fenomenului. Acea plasă ancorată în versant este doar o soluţie provizorie care ţine de organizarea de şantier, având rolul de a proteja oamenii şi utilajele care lucrează în zonă. Soluţia definitivă presupune un zid de 6 metri înălţime cu nişte coloane forate în pământ la 18 metri adâncime. După aplicarea soluţiei definitive, nu vor fi alunecări de pământ care să ajungă pe autostradă”, declară purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Şerbănescu.
În ce priveşte termenul de finalizare a lotului 4 din autostrada Lugoj – Deva, Şerbănescu refuză să facă o estimare, dar adaugă că, în ciuda dificultăţilor întâmpinate pe şantier, constructorul (Spedition UMB – Tehnostrade) spune că „se fac eforturi pentru a finaliza lucrarea anul acesta”.

 

Puteţi vedea filmarea Asociaţiei Construim România accesând următorul link:
https://www.youtube.com/watch?v=_wP3Lpiwcsg&fbclid=IwAR1SgorifCHzWVcUIGr7sUHdVXy88UaTC05U4bfR8af24nLKdEYAUlKWEII