glasul-hd.ro Web analytics

ActualitateAdministrație

Spre normalitate, cu viteza melcului. Reamenajarea intersecţiei de la Şoimuş nu a depăşit stadiul hârtiilor

După un an şi jumătate de la efectuarea unui studiu de fezabilitate pentru reamenajarea intersecţiei DN 76 cu DN 7, ideea este tot la faza în care se aşteaptă aprobări. DRDP Timişoara a propus, pentru rezolvarea situaţiei, o intersecţie denivelată care ar costa aproximativ 20 de milioane de euro.

Intensificarea traficului în intersecţia din dreptul localităţii Şoimuş (capătul sudic al podului peste Mureş) a făcut ca, în 2014, la insistenţele Serviciului Rutier al IPJ Hunedoara, să apară o soluţie provizorie: montarea de parapeţi din beton care să facă imposibil virajul la stânga, spre sau de pe pod. Accidentele repetate produse aici au fost un argument pentru poliţişti. Drumarii au venit cu o soluţie temporară care tinde să se permanentizeze: au pus parapeţii de beton şi au amenajat două întoarceri de 180 de grade. Pericolele s-au mutat din dreptul podului în cele două întoarceri. Mulţi şoferi care circulă pe DN 7 sunt obişnuiţi cu ideea că sunt pe drumul cu prioritate şi nu cedează trecerea celor care vor să facă întoarcerea de 180 de grade. În plus, cine vine dinspre Mintia şi vrea să „urce” pe autostradă, trebuie să ocolească aproape 2 kilometri.

Aşteaptă aprobări

La începutul anului trecut, DRDP Timişoara anunţa că intenţionează să reamenajeze intersecţia de la Şoimuş astfel încât să se poată circula fără întreruperi şi fără pericole sporite de accidente. Zilele trecute, „Glasul Hunedoarei” a chestionat din nou Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri, însă răspunsul e compus din două veşti: una bună şi una proastă. Vestea bună este că drumarii nu au renunţat la idee, vestea proastă este că ideea se află tot la stadiul unor hârtii prin diferite birouri. „ Pentru obiectivul menționat, D.R.D.P. Timișoara deține documentația SF (studiu de fezabilitate), elaborată de IPTANA Transproiect S.A. București. La data prezentei, documentația se află în curs de avizare în Comisia Tehnică de Siguranța Circulației din cadrul C.N.A.I.R. S.A. București. De asemenea, documentația elaborată a fost depusă la Consiliul Județean Hunedoara, în vederea obținerii Certificatului de Urbanism și, ulterior, obținerii avizelor/acordurilor pentru acest obiectiv. După avizarea documentației SF conform competențelor, D.R.D.P. Timișoara va face demersurile necesare în vederea cuprinderii obiectivului într-un program de finanțare, execuția lucrărilor fiind condiționată de asigurarea fondurilor de către Ministerul Transporturilor, prin C.N.A.I.R. S.A. București”. Atât s-a rezumat DRDP să răspundă.

Primele informaţii mai clare comunicate de administratorii drumurilor naţionale din regiune pe acest subiect arătau că la joncţiunea dintre DN 76 şi DN 7 se doreşte „realizarea unei intersecţii denivelate, formată din trei bretele, care să asigure circulaţia vehiculelor – fără restricţii de tonaj, în toate direcţiile de mers, eliminând punctele de întoarcere de la km 393+500 şi km 394+600” investiţie care ar costa 89.138.610 lei inclusiv TVA.

Loading...