glasul-hd.ro Web analytics

ActualitateAdministrație

În sfârşit, încep lucrările la strada Mihai Viteazul. Primăria Hunedoarei a reuşit să dea în lucru o stradă importantă uitată de foştii edili-şefi

Astăzi încep lucrările de reabilitare a străzii Mihai Viteazul din Hunedoara. Deşi e o arteră importantă din oraş, strada amintită a fost “sărită din schemă” şi când a fost vorba despre reabilitările pe bani europeni începute pe timpul lui Ovidiu Hada, şi când a fost vorba despre contractele subsecvente de asfaltare derulate mai ales pe vremea lui Viorel Arion.

MAIN 2 Strada Mihai Viteazul 2Strada Mihai Viteazul are 1,4 kilometri lungime, leagă principalele bulevarde din oraş (Traian şi Dacia), trecând prin dreptul Pieţei Dunărea, după care urcă spre Micro 6 înconjurând aproape jumătate din vechiul complex sportiv Corvinul. Cu toate acestea, artera a fost mereu trecută la coada listei de priorităţi când a venit vorba de asfaltări, în Hunedoara, în ultimii 10 ani.

Lucrare de amploare

Unul dintre motivele pentru care strada a fost evitată de foştii primari a constat în costurile destul de ridicate (sau estimate greşit) ale reabilitării. Vorbim despre aproape 20.000 de metri pătraţi de carosabil care trebuie înlocuit cu unul nou şi despre 11.000 de metri pătraţi de trotuare aflate într-o stare jalnică (mai ales micul platou din faţa complexului Dunărea).

Proiectul de reabilitare finanţat de Primăria Hunedoarei prevede şi refacerea a 350 de locuri de parcare, precum şi amenajarea altor 80, nou apărute.

Lucrările încep astăzi, sunt derulate de Hidroconstrucţia SA şi vor trebui finalizate cel târziu peste şase luni.

Valoarea contractului este de aproape 1 milion de euro, iar banii au fost obţinuţi de la Ministerul Dezvoltării, prin PNDL 2.

Preţ de trei ori mai mic decât estimarea iniţială

Primarul Dan Bobouţanu declară că studiul de fezabilitate pentru strada Mihai Viteazul a fost făcut pe vremea lui Viorel Arion. Conform acestui act, reabilitarea arterei amintite ar fi costat nu mai puţin de 12 milioane de lei. Bobouţanu a dispus însă refacerea studiului, pentru că suma avansată i s-a părut exagerată: „A fost o firmă care colabora cu Primăria pe vremea fostului primar, firmă care a avansat această cifră de 12 milioane de lei. Am dispus refacerea studiului pentru că nu avea cum să coste atât de mult lucrarea, chiar dacă vorbim despre o stradă destul de lungă şi de lată. Au venit apoi cu un SF la aproximativ 8,5 milioane de lei. Rezultatul licitaţiei mi-a dat dreptate când am spus că primul studiu era eronat ca valoare, lucrarea fiind adjudecată la aproximativ 4,5 milioane de lei”.

În judeţ am avut experienţa unor lucrări adjudecate la jumătate din preţul estimat de beneficiar, dar care au ridicat apoi probleme mari. Cel mai cunoscut exemplu este cel al drumului spre Sarmizegetusa Regia, licitat şi executat în 2015. Bobouţanu spune însă că are motive să creadă că, în cazul străzii din municipiul Hunedoara, povestea nu se va repeta: „Licitaţia s-a făcut pe SEAP, după criterii clare. Imediat după finalizarea licitaţiei, am avut o discuţie cu reprezentanţii firmei câştigătoare cărora le-am atras atenţia asupra faptului că este una dintre cele mai importante lucrări din oraş şi că vom fi foarte exigenţi în ce priveşte calitatea lucrărilor. Primăria va face dirigenţia de şantier şi nu vom ezita să aplicăm penalizări, dacă proiectul nu decurge conform contractului”.