glasul-hd.ro Web analytics

Administrație

Servicii publice ale Primăriei Orăștie, disponibile cetățenilor și pe telefon

Locuitorii Orăștiei vor putea beneficia rapid și comod de servicii publice ale administrației locale, datorită unui proiect de informatizare pe care Primăria municipiului îl va începe în perioada imediat următoare.
Este vorba despre un proiect de soluții informatice integrate finanțat din fonduri europene. Proiectul are scopul de a simplifica procedurile administrative și de a reduce birocrația. Contractul de finanțare pentru acest proiect a fost semnat la sfârșitul săptămânii trecute.
În cadrul proiectului va fi realizat un portal de servicii online, accesibil inclusiv de pe smartphone-uri, prin intermediul căruia se va putea realiza înregistrarea solicitărilor și posibilitatea de preluare a răspunsurilor la solicitări pe canale electronice 24 de ore din 24. Proiectul cuprinde și digitalizarea arhivelor administrației locale și implementarea unui sistem de management al calității.

Administrație adaptată la tehnologie

Potrivit beneficiarului investiției, Primăria Orăștie, caracterul inovator al proiectului constă în integrarea a trei elemente într-o singură soluție informatică. Primul este “One Stop Shop”, care asigură accesul facil și imediat către servicii publice disponibile non-stop și accesibile de oriunde, independent de tipul de dispozitiv folosit (desktop / telefon / tabletă). Sistemul integrează și “Identitatea electronică a cetățeanului”, care asigură accesul la servicii electronice utilizând adresa de e-mail pentru autentificarea în portal. Soluția informatică pune la dispoziția utilizatorului posibilitatea de a comunica cu autoritatea pentru schimbul electronic de documente, completarea de formulare online, furnizări de notificări automate și dovezi referitoare la manipularea datelor transmise și utilizarea semnăturilor digitale.
Valoarea investiției este de 3,2 milioane de lei, iar durata de implementare este de 24 de luni.