Şeful CNADNR, în faţă cu realitatea: cele două loturi „hunedorene” ale autostrăzii Lugoj – Deva n-au nicio şansă de a fi terminate până la sfârşitul acestui an
Şeful CNADNR, Cătălin Homor, ştia de lipsa autorizaţiilor de construire pentru secţiunile C şi D din lotul 4 de autostradă, situat între Ilia şi Şoimuş. Cu toate acestea, în urmă cu două săptămâni, Homor declara că se va circula pe autostradă, de la Nădlac, la Timişoara, apoi Lugoj şi până la Deva, cu excepţia zonei Coşava – Holdea unde e nevoie de două tunele, ce ar urma să fie construite până în 2019.
La două săptămâni de la declaraţia lui Homor, Spedition UMB, firma care se ocupă de lotul 4, încă aşteaptă o revizuire a acordului de mediu în baza căreia să i se emită autorizaţia de construire pentru porţiunea dintre Brănişca şi Şoimuş, dar şi pentru realizarea nodului de autostradă de lângă Şoimuş. Surse neoficiale spun că până şi constructorul amintit ar fi afirmat că, în cel mai fericit caz, lucrarea va putea fi gata abia în aprilie, anul viitor.
Primarul comunei Ilia, Marius Omotă, este şi el sceptic în ce priveşte şansele ca loturile 3 şi 4 din autostrada Lugoj – Deva să fie gata până la finele acestui an: „Se lucrează şi pe lotul 3 (Holdea – Ilia) şi pe lotul 4, dar mi se pare imposibil ca vreunul dintre cele două să fie gata până la sfârşitul anului. Pe lotul 3 sunt lucrări destul de complicate, mai ales cu acel pod peste Mureş de la Câmpuri Surduc, iar pe alte zone am înţeles că nu sunt nici acum autorizaţii de construire emise: Aşa-i la noi, la români: vrei să faci ceva şi statul este unul dintre cei care, practic, nu te lasă”.
Lucrările pe zona Brănişca – Şoimuş din lotul 4 au fost oprite anul trecut de către Inspecţia de Stat în Construcţii pe motiv că, pentru această zonă nu fusese emisă autorizaţie de construire. Pe lotul 3 (porţiunea de la Ilia spre limita cu judeţul Timiş) lucrările au întârziat un an, tot din cauza lipsei autorizaţiilor de construcţie.