glasul-hd.ro Web analytics

Comunitate

Responsabilitatea față de consumatori și de mediu, principalele provocări ale industriei alimentare

Populația și resursele de hrană din Europa se stabilizează și riscă șă scadă pe termen lung, iar industria alimentară trebuie să răspundă preferințelor consumatorilor în materie de transparență, sănătate, comoditate, sustenabilitate și „consumerism hibridˮ.

Pentru consumatori, mâncarea a devenit un serviciu. „Consumatorii nu vor plăti mai mult pentru produsul în sine, ci pentru experiența serviciilor. Europenii, în special milenialii, au creat un nou concept pe piață – consumerismul hibrid. Oamenii vor să știe de unde provine mâncarea, ce conține aceasta, cât de sănătoasă este și ce impact are asupra planetei. Dar atunci când aleg de fapt produsele, prețul și comoditatea sunt de asemenea factori de decizie care uneori intra în conflict cu celelalte priorități. Vor să cheltuiască puțin pentru produse standard, dar ar fi dispuși să platească mai mult pentru produse cu caracter unic. Este o tendință foarte puternică în segmentul de piața mediuˮ, consideră Martijn Rol, specialist Rabobank.

Coaliția Clean Smoke vine cu soluții pentru schimbarea politicii alimentare. Aproximativ 100 de participanți din mai multe țări europene s-au întalnit la cel de-al patrulea Congres al Coaliției Clean Smoke, la Hamburg, pe 29 octombrie. Tema din acest an a fost „Responsabilitatea față de consumatori și de mediu”. Încă din 2017, reprezentanții din industria alimentară sunt invitați să dezbată soluții pentru producția hranei în mod sustenabil.

Anuga doboară toate recordurile, la cea de-a 100-a ediție. Cel mai mare târg pentru industria alimentară și a băuturilor a reușit din nou să arate diversitatea celor două industrii. S-au discutat aici soluții și concepte care vor influența viitorul producției de hrană, în contextul dezbaterilor privind impactul acesteia asupra mediului. Anul acesta, peste 170.000 de persoane au vizitat Anuga, în crestere cu 3% față de 2017.

Calitatea rămâne principalul avantaj pentru industria de carne roșie din SUA. USMEF va continua să promoveze carnea de vită americană în Europa ca un produs premium care oferă o experiență culinară unică și delicioasă, spune Dan Halstrom, CEO și președintele Federației americane de export de carne (USMEF).