glasul-hd.ro Web analytics

Politică

Conurbaţie şi aeroport, idei vechi reactivate de liberali noi

La începutul campaniei electorale pentru alegerile locale, liberalii hunedoreni readuc în discuţie două idei vechi de mai bine de 10 ani. Conurbaţia „Corvina” şi modernizarea aerodromului de la Săuleşti. În cazul celei de-a doua idei, varianta actuală diferă destul de mult. În ce priveşte conurbaţia, ideea rămâne cam aceeaşi, doar că, în 10 ani, nimeni n-a explicat pe-ndelete oamenilor care ar fi beneficiile unificării administrative a oraşelor Deva, Hunedoara, Simeria şi Călan.

Preşedintele PNL Hunedoara, Bogdan Ţîmpău, preşedintele CJ Hunedoara, Adrian David, primarul Devei, Petru Mărginean, şi primarul Hunedoarei, Viorel Arion, au relansat vineri, într-o conferinţă de presă, ideea Conurbaţiei Corvina ca una dintre priorităţile liberale pentru următorul mandat al administraţiei locale şi judeţene.

Demers poticnit

Ideea conurbaţiei a apărut încă din 2005, când preşedinte al CJ era Mircea Moloţ, primar al Devei, Mircia Muntean, iar cei doi încă se înţelegeau. În 2007 – 2008, CJ Hunedoara a comandat unei echipe de specialişti din Timişoara un plan urbanistic zonal al viitoarei conurbaţii, mai apoi deputatul Bogdan Ţîmpău a iniţiat o modificare legislativă care să facă posibilă unificarea administrativă a două localităţi limitrofe, prin referendumuri locale, dar lucrurile s-au oprit aici. Un referendum organizat relativ recent, pentru unificarea municipiului Oradea cu o comună limitrofă, a eşuat, pentru că prezenţa la vot a fost mai mică de 50 la sută (chiar dacă 78 la sută dintre cei prezenţi au votat „pentru”). „Nu este suficientă viziunea comună a primarilor. E nevoie de un consens politic larg. La acest moment nu avem consensul politic de care e nevoie. Odată făcut un astfel de demers şi soldat cu un eşec, e foarte greu să-l reporneşti. Mi-aş dori ca aceste referendumuri locale să se ţină în toate localităţile simultan. După alegerile locale din această primăvară, îmi doresc să avem deschidere şi împreună cu primarii să se demareze o campanie foarte hotărâtă de conştientizare a populaţiei cu privire la beneficiile de a avea un municipiu de rang I în judeţul Hunedoara”, declară Bogdan Ţîmpău. În toţi aceşti ani, doar presa a informat populaţia în legătură cu proiectul conurbaţiei. Partidele politice şi autorităţile locale nu au făcut mai nimic în acest sens.

Un aeroport mai mic, doar utilitar

Tot în 2005, Consiliul Judeţean Hunedoara avansa ideea transformării aerodromului de la Săuleşti în aeroport care să deservească cel puţin curse charter. Opoziţia de atunci a Aeroclubului Român a blocat demersul. Criza economică începută în 2008 a făcut ideea aproape uitată, la fel ca în cazul conurbaţiei. Acum, ideea modernizării aerodromului reapare, dar etapizată.      „Există o diferenţă clară între proiectul de acum 10 ani. Noi vorbim despre o pistă care poate fi folosită pentru activităţi utilitare şi care, apoi, poate deveni o pistă pentru activităţi recreaţionale. Nu cheltuim banii oamenilor pentru un moft, ci discutăm despre un serviciu utilitar, pentru avioane sanitare, sau o pistă care poate fi folosită în situaţii de urgenţă. Este clar că, deocamdată, nici nu putem discuta despre fezabilitatea unui aeroport în Hunedoara, câtă vreme aeroporturile din Timişoara, Sibiu şi Arad, pot prelua pasagerii din judeţ relativ uşor. Abia atunci când vom avea o conurbaţie, situaţia cred că va fi alta”, spune preşedintele CJ Hunedoara, Adrian David.

One Comment

  1. Aiureli de circari care nu au nimic concret si nici macar imaginatie

Back to top button