glasul-hd.ro Web analytics

ActualitateAdministrație

CJ prelungeşte contractul Supercom, dar pregăteşte şi licitaţia pentru deponeu

Consiliul Judeţean Hunedoara a aprobat, vineri, prelungirea contractului de operare temporară a deponeului ecologic de la Bârcea Mare, pe motiv că procedura de licitaţie pentru desemnarea unui operator de lungă durată este blocată. Se pare că acest blocaj va fi depăşit în primăvara acestui an. În caz contrar, vom fi, din nou, buni de plată.

În expunerea de motive a proiectului de hotărâre se arată că licitaţia pentru deponeul ecologic e blocată din cauză nu a ajuns încă la Deva motivarea Curţii de Apel Alba Iulia într-un proces în care se judecau o serie de obiecţii la caietul de sarcini întocmit în 2016, deşi sentinţa fusese emisă încă din aprilie 2017. Între timp, motivarea a ajuns la Consiliul Judeţean, săptămâna trecută, dar prelungirea a rămas ca decizie imperativă pentru simplul motiv că organizarea unei asemenea licitaţii durează, la fel şi derularea ei. În plus, cel puţin teoretic, e posibil să apară noi contestaţii, ceea ce ar prelungi încă o dată întregul demers.

O nouă licitaţie, în mai

Administratorul public din cadrul CJ Hunedoara, Dan Stoian, spune că în perioada următoare se va lucra la rescrierea caietului de sarcini pentru licitaţie astfel încât să fie efectuate corecţiile decise de Curtea de Apel Alba Iulia. Abia după aceea va începe licitaţia efectivă, prin publicarea documentaţiei pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice. „Nu am discutat încă cu managerul, firma de consultanţă Avensa, dar sper ca, într-o lună să avem gata noul ciet de sarcini şi, într-o lună, o lună şi jumătate, să-l urcăm pe SEAP. Sunt nişte calcule de tarife care trebuie refăcute şi mai e o problemă referitoare la asumarea de riscuri, din câte-mi aduc aminte. În mod normal, de data aceasta, ar trebui să nu mai avem contestaţii la Caietul de Sarcini pentru că şi-aşa, Curtea de Apel Alba le-a dat dreptate doar parţial celor care l-au contestat”, spune Stoian.

Un termen din ce în ce mai strâns

Peste 55 de milioane de euro a costat implementarea Sistemului de Management Integrat al Deşeurilor (SMID) în judeţul Hunedoara. Cea mai mare parte a banilor au provenit din fonduri europene. În linii mari, sistemul are două componente principale: deponeul de la Bârcea Mare şi colectarea efectivă a deşeurilor. În total, trebuie organizate cinci licitaţii (una pentru deponeu şi patru pentru tot atâtea zone de colectare). În cazul în care, la data de 31 decembrie 2018, SMID nu este perfect operaţional (inclusiv cu licitaţii finalizate în bună regulă), Consiliul Judeţean riscă să fie pus în aceeaşi situaţie ca şi în cazul drumul spre Sarmizegetusa Regia: să i se aplice corecţii financiare. Dan Stoian spune că, acum, sunt însă „motive să fim mai optimişti”. „Nu cred că se va ajunge la aşa ceva”, adaugă administratorul public al CJ.