glasul-hd.ro Web analytics

ActualitateAdministrație

Cea mai urâtă intersecţie din România rămâne aşa încă vreo patru ani

CNAIR se căzneşte să rezolve definitiv problema periculoasă de trafic de la intersecţia DN 7 cu DN 76 – spre şi dinspre A 1

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu se grăbeşte deloc cu amenajarea civilizată şi sigură a intersecţiei DN 7 cu DN 76 în dreptul podului peste Mureş de la Şoimuş, acelaşi pod care duce şi spre nodul de autostradă. Tot făcând la hârtii şi proiecte, costurile se dublează. 89 de milioane de lei se estima că ar costa investiţia, în februarie 2017, 188 de milioane se estimează acum.

Traficul pe DN 7 între Deva şi Mintia e un coşmar care se accentuează pe zi ce trece. Se formează coloane la cele două puncte de întoarcere, amenajate ca soluţie „temporară” în 2014, iar încadrarea corectă aproape de aceste puncte, dar mai ales efectuarea întoarcerilor efective de 180 de grade seamănă cu o o variantă şi mai dură a ruletei ruseşti, una în care revolverul nu are doar un glonţ, ci două sau trei (depinde de câte tir-uri vin de pe contrasens şi de cât de atent este şoferul din spatele tău).

Dintr-un SF în altul

Încă din 2016, oficialii CNAIR vorbesc despre o soluţie definitivă de reamenajare a intersecţiei DN 7 cu DN 76 (podul peste Mureş care face legătura şi cu A 1). Nu s-a depăşit stadiul evaluărilor, studiilor şi actelor. În februarie 2017, DRDP Timişoara („regionala” CNAIR – n.red.) anunţa că are o idee despre cum ar urma să se reamenajeze intersecţia, cu trei „bretele” dintre care una subterană, idee care ar costa circa 89 de milioane de lei şi că, dacă se vor găsi banii necesari, s-ar putea ajunge la semnarea unui contract de execuţie până în 2018. În 2018 nu s-a întâmplat nimic concret şi, tot în urma unor întrebări lansate de „Glasul Hunedoarei” la mijlocul lunii iunie, aceeaşi „regională” era ceva mai rezervată în răspunsuri, spunând că deţine un studiu de fezabilitate care este „în curs de avizare în Comisia Tehnică de Siguranţa Circulaţiei din cadrul CNAIR SA Bucureşti”.

Zilele trecute am întrebat, din nou, DRDP Timişoara în ce stadiu se mai află demersul său pentru reamenajarea intersecţiei DN 7 cu DN 76 din dreptul podului peste Mureş de la Şoimuş. În răspunsul oferit se arată că va fi vorba despre o intersecţie nu cu 3, ci cu 4 bretele, dintre care două vor trece pe sub actualul DN 7, costurile estimate fiind de 188 milioane de lei.

Documentaţia de care vorbea DRDP anul trecut a avut nevoie de completări din partea proiectantului, aşa că, după ce va fi gata, va fi, din nou, pusă pe traseul procedural de la CNAIR şi Ministerul Transporturilor.

Cum se va circula

Conform ideii avansate de către DRDP Timişoara, vehiculele care vor veni dinspre Mintia şi vor vira spre A 1 vor avea la dispoziţie o bandă nouă, pe dreapta, care va vira apoi pe sub DN 7 şi va ajunge pe podul de peste Mureş. Maşinile care vor veni de pe pod şi vor dori să ajungă la Deva vor trece tot pe sub DN 7 şi vor avea apoi o bandă care virează la stânga spre DN 7, respectiv reşedinţa de judeţ. Celelalte două direcţii de deplasare, dinspre Deva spre podul de la Şoimuş şi dinspre pod spre Mintia, vor avea la dispoziţie bretelele actuale, dar în variantă modernizată. Din răspunsul oferit de către DRDP Timişoara reiese că „bretelele subterane” se vor alipi mai ales pe porţiunea de subtraversare. Nu se precizează, deocamdată, pe care dintre cele două va exista regim de „stop” sau „cedează trecerea” în locul în care se „unesc”. Un detaliu pentru care mai e însă timp destul.

Când se va circula

„După avizările în C.T.E (Consiliul Tehnico – Economic al CNAIR, un astfel de organism existând şi la Ministerul Transporturilor – n.red.), se va licita Proiectul Tehnic + Execuţia lucrărilor. Durata de realizare estimată a executării lucrărilor este de 24 de luni. Valoarea totală a investiţiei este de 188,345.835 mii lei şi provine de la bugetul de stat. Se estimează ca licitaţia Proiectului Tehnic să se finalizeze anul viitor şi se preconizează execuţia lucrărilor în anul 2021”, spune DRDP Timişoara. Imposibil ca execuţia lucrărilor să aibă loc în 2021, pentru că aceeaşi sursă precizează că acestea durează 24 de luni. Iar 2021 va avea tot 12. Suntem absolut siguri de asta. Eventual, într-un caz fericit, lucrările vor începe în 2021 şi se vor termina… cine ştie când.