glasul-hd.ro Web analytics

Actualitate

Castelul Corvinilor – inclus într-un amplu proiect de promovare mondială on-line

Influenceri din toată lumea au vizitat astăzi ceea ce organizatorii au numit a fi „cel mai spectaculos castel medieval din Europa”.

Influenceri on-line, din peste 30 de ţări, au ajuns ieri după-amiază la Castelul Corvinului în cadrul unui ambiţios proiect de promovare turistică a României. De notat: ideea nu a aparţinut vreunei instituţii de stat, ci este una exclusiv privată.

Proiectul „Experience Romania” a debutat săptămâna trecută la Braşov. 42 de influenceri din mediul on-line (facebook, Instagram, snapchat etc…) proveniţi din mai toate colţurile lumii au fost organizaţi într-un grup care a vizitat până acum Braşovul, Sighişoara, Oradea, Timişoara şi, ieri, Castelul Corvinilor de la Hunedoara. Etapele proiectului sunt deja relatate pe pagina de facebook a acestuia, iar influencerii îşi vor publica impresiile sub haştag-ul „experience Romania”.

„Este un proiect complet independent, o idee pe care am avansat-o şi căreia i s-au alăturat pe parcurs mai mulţi parteneri. De ce influenceri? Pentru că dintotdeauna au existat în comunităţi persoane care le-au povestit celorlalţi experienţele lor. Acum, în era on-line-ului, aceste experienţe ale unor influenceri ajung la milioane şi milioane de persoane. Avem în grup influenceri din mai toată Europa, dar şi din ţări îndepărtate, cum ar fi India sau Coreea de Sud.

Am ţinut ca pe traseu să avem şi Castelul Corvinilor din două motive: primul – este extraordinar de frumos. Este, de fapt, cel mai spectaculos castel medieval din Europa şi eu unul am văzut foarte multe pe continent. Al doilea – încercăm să le oferim oaspeţilor noştri şi atracţii mai puţin cunoscute pe plan mondial precum şi experienţe alternative”, a declarat, pentru „Glasul Hunedoarei”, Tudor Maxim, fondatorul proiectului.

On-line-ul a îmbogățit Castelul Corvinilor

Castelul Corvinilor a cunoscut în ultimii 7 – 8 ani o creştere a numărului de turişti imposibil de imaginat cu două decenii în urmă: de la 60 – 80.000 pe an, la 350.000 anul trecut, creşterea medie fiind de 30 – 40.000 de turişti de la un an la altul. „Această evoluţie a numărului de turişti este un efect al eforturilor administraţiei Castelului, Primăriei municipiului Hunedoara, dar şi mass-media. Eu am spus mereu că fără televiziune şi mediul on-line nu cred că am fi reuşit să ajungem la un asemenea număr de vizitatori”, spune directorul Muzeului Castelul Corvinilor, Sorin Tincu.

Promovarea on-line a evenimentelor de la Castelul Corvinilor (de exemplu 20.000 de oameni la „Noaptea muzeelor” – ediţia 2019), dar şi moda unui „selfie” în faţa monumentului medieval care a devenit un „must”, mai ales în rândurile publicului tânăr din România, sunt doi dintre factorii care fac ca încasările obiectivului turistic să depăşească 1 – 1,2 milioane de euro, an de an, din 2016 încoace.

Tags