glasul-hd.ro Web analytics

Comunitate

Brad: Un nou pod rutier peste Crișul Alb în valoare de 2,5 milioane de euro

Podul peste Crișul Alb de la Brad va fi demolat. În locul său, administrația locală a orașului vrea să construiască un nou pod, fără pilon în mijlocul apei, format din grinzi precomprimate de 40 de metri – o lucrare care se ridică la suma de 10 milioane de lei. Potrivit edilului șef al Bradului, lucrările vor începe anul acesta, iar circulația va fi deviată.

După 70 de ani, de când podul rutier peste Crișul Alb de pe strada Crișan din Brad nu a mai suferit nicio reabilitare, în sfârșit acesta va fi refăcut. Administrația locală a municipiului a început deja demersurile pentru construirea unui nou pod, mult mai complex și mai modern. Conform reprezentanților primăriei, circulația pe strada Crișan va fi deviată pe un alt pod provizioriu, care va fi construit în paralel cu actualul pod. „Reconstruirea podului peste râul Crișul Alb de pe strada Crișan este un proiect foarte mare pentru Brad, o necesitate. Acesta este un pod care, în urma unei expertize, s-a constatat că trebuie înlocuit. Avem finalizat proiectul, a fost aprobat în CT-ul Companiei Naționale de Investiții și este o lucrare foarte scumpă – în jur de 100 de miliarde de lei vechi – din care partea de cofinanțare, care revine primăriei, este foarte mare. Practic, este foarte necesar să construim acest pod fără picior în mijlocul apei. Dacă acesta nu va mai avea pilon în mijlocul albiei, vom reuși să asigurăm conform curgerea apei și să eliminăm total riscul inundațiilor. Ultima dată când a fost reabilitat acest pod a fost în urmă cu 70 de ani”, a precizat Florin Cazacu.

Circulație deviată pe un pod provizoriu

Pe parcursul lucrărilor, circulația va fi deviată pe un pod provizoriu, format din tablete de împrumut, care va fi construit în paralel cu actualul pod. „Într-adevăr proiectul este foarte complex, pentru că presupune devierea circulației pentru aproape un an de zile cât vor dura lucrările. Mai întâi, trebuie să construim varianta de ocolire, apoi să demolăm podul și să construim unul nou. Varianta de ocolire este realizată de către primărie (partea de străzi), iar partea de pod se asigură de către constructor. Chiar dacă este o lucrare complexă sunt convins că va trezi foarte multe nemulțumiri. Cei care se vor trezi cu traficul prin fața casei lor vor fi nemulțumiți că trebuie să suporte un asemenea preț, dar nu avem altă alternativă. Este varianta cea mai bună: printre clădirea actualului sediu al Poliției și sediul societății ApaProd Brad se va construi un pod provizoriu care va trece peste Crișul Alb în strada Crișan și de pe strada Crișan se va reveni în strada Horia. Noi aproximăm că lucările și disconfortul creat vor dura cel puțin un an și jumătate de zile (este o perioadă de construire a variantei de ocolire, o perioadă de demolare a podului și apoi timpii tehnologici pentru a turna noul pod – care va fi construit cu grinzi precomprimate de 40 de metri, turnate special la Galați sau chiar în străinătate, care să asigure deschiderea de 40 m. Grinzile nu pot fi construite din beton pentru că asta ar presupune să aibe o anumită înălțime și ar fi prea înalt. Atunci trebuie asigurată o anumită elasticitate și suplețe acestei construcții. Este o construcție metalică foarte ambițioasă pentru orașul nostru și cum am mai spus este o necesitate și chiar o provocare”, a încheiat edilul șef.

3 Comments

  1. Chiar era nevoie de un pod nou sa poata venii ciorile din steampuri la oras ca ai draku nu le mai place mersul pe jos!

Back to top button