glasul-hd.ro Web analytics

ActualitateUltima oră

Autostrada Ilia – Holdea NU va fi deschisă anul acesta

Lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva a început să se fisureze

Problemele lotului 3 al autostrăzii Lugoj – Deva par a fi mult mai grave decât cele invocate de ministrul transporturilor Răzvan Cuc pentru a motiva refuzul de a recepţiona lucrarea, în august, anul acesta. Pe carosabil a apărut o fisură care are mai mult de 15 metri lungime, iar în unele zone ale terasamentului există indicii că s-ar fi infiltrat apă. Constructorul spaniol nu mai poate fi pus la treabă, deoarece are contractul reziliat. Sunt şanse ca lotul 3 să poată fi dat în folosinţă abia peste un an sau chiar doi, după cum spun sursele noastre din cadrul CNAIR.

După apariţia fisurii din carosabil (aproape de aceeaşi zonă în care, în 2017, a avut loc o alunecare de terasament în timp ce autostrada era „în şantier) purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Şerbănescu, a declarat că nu mai sunt şanse ca lotul 3 al autostrăzii Lugoj Deva să poată fi dat în folosinţă până la finele lunii septembrie, 2019, aşa cum a promis în ultima vreme ministrul transporturilor, Răzvan Cuc. „E o problemă evidentă: o fisură care pleacă din banda I, trece prin banda II şi se duce în jos până în drumul tehnologic. Fisura este la kilometrul 57+100, iar alunecarea de terasament din 2017 a fost la kilometrul 57+300. În condiţiile acestea este nevoie de o expertiză efectuată de către un terţ, pentru a nu fi acuzată CNAIR că ar fi imparţială în concluzii” a declarat Alin Şerbănescu, pentru „Glasul Hunedoarei”. Acesta a adugat că CNAIR a apucat să execute garanţia bancară de bună execuţie depusă de constructorul spaniol Comsa (în valoare de 53 de milioane de lei – n.red.) înainte de pronunţarea deciziei prin care Tribunalul Bucureşti anula această posibilitate.

Dacă se va merge pe procedura clasică, sunt toate şansele ca Lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva să fie recepţionat în septembrie, dar peste un an sau chiar doi. Desemnarea unui „terţ” care să facă o expertiză a situaţiei lotului de autostradă ar dura vreo şase luni. Apoi licitaţie pentru un nou costructor, apoi execuţie pentru lucrări de reparaţii. Dacă mai sunt şi contestaţii la licitaţii, intervalul de timp s-ar extinde şi mai mult.

Contractul constructorului spaniol a fost reziliat la finele lunii august, după ce reprezentanţii statului român şi cei ai asocierii conduse de Comsa nu au reuşit să cadă de acord asupra posibilităţii extinderii perioadei de garanţie a lucrărilor de la 4 la 10 ani. Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a insistat mult pe acest aspect în declaraţiile sale publice, fără a invoca însă eventuale probleme structurale ale lotului de autostradă, ci doar „nimicuri”, de genul şanţurilor de scurgere colmatate sau lipsa unor garduri perimetrale de protecţie.

Surse din cadrul CNAIR spun că abia acum încep să se vadă problemele de pe lotul 3 (fisura din imagini a apărut FĂRĂ CA AUTOSTRADA SĂ FIE PUSĂ ÎN TRAFIC). Vegetaţia suspect de abundentă din unele zone ale terasamentului arată că aici ar putea exista infiltraţii de apă.