glasul-hd.ro Web analytics

Actualitate

Aqualand și Ștrandul din Deva au salvamari angajați de o asociație sportivă din Pitești

Administratorul celor două complexuri acvatice ale Devei, Aqualand și Ștrandul Municipal, a externalizat serviciile de salvamar din cauza fluctuației personalului și crizei de forță de muncă mai ales în sezonul estival. Contractul a fost câștigat de o asociație sportivă din Pitești, care a angajat salvamari hunedoreni

Instituțiile publice și companiile de stat au devenit clienți importanți pentru firme private care asigură servicii de care înainte se ocupau angajați ai instituțiilor bugetare. S-au externalizat servicii de pază, de curățenie, salubritate, spații verzi, parcări sau administrarea piețelor. În spațiul public au existat dezbateri pe acest subiect. Practica externalizării serviciilor a fost criticată în unele cazuri pe motiv că implică costuri mai mari decât cu angajați proprii sau că este în beneficiul unor firme abonate la contracte cu statul. Când externalizarea a avut ca efect creșterea calității serviciilor către populație, suplinirea unui deficit de resurse publice sau acoperirea unor servicii prestate pe o perioadă determinată, unde este greu de găsit angajați temporar, opțiunea a fost considerată legitimă.
Serviciul Public de Îngrijire și Gospodărire Municipală (SPIGM) Deva, care administrează Aqualand și Ștrandul Municipal, a decis să externalizeze serviciul de salvamari. SPIGM a atribuit în această lună contractul de servicii de salvare acvatică pentru cele două obiective pe perioada acestui an. Înţelegerea prevede și posibilitatea prelungirii furnizării serviciilor, prin act adițional, cu acordul părților, până în 30 aprilie anul viitor. Contractul a fost obținut de Asociația Clubul Sportiv “Iuliu Berca” din Pitești și este în valoare de 289.000 de lei. SPIGM a solicitat ofertantului să aibă un număr de maximum șase salvamari care să intervină în caz de nevoie la Aqualand și Ștrand.

Salvamarii, la mare căutare

Glasul Hunedoarei l-a întrebat pe directorul SPIGM, Irinel Faur, de ce s-a optat pentru soluția externalizării la ambele obiective și nu s-a ales angajarea unor salvamari în cadrul Serviciului, cel puțin la Aqualand, care este deschis tot timpul anului (cu excepția perioadei în care se fac lucrări de igienizare, întreținere și mentenanță). De pildă, în municipiul Hunedoara, Bazinul de Înot are ca salvamari angajați proprii, iar pentru Ștrandul “Corvina” a fost încheiat contract cu o firmă care asigură serviciul de salvamari în sezonul de vară.
Irinel Faur susține că s-a optat pentru externalizarea serviciilor din cauza crizei de personal, mai ales în perioada sezonului estival, și a riscului ca angajații să plece dacă găsesc o ofertă mai bună ca salvamari. Directorul SPIGM spune că, înaintea de preluarea Aqualand de către serviciul pe care-l conduce, existau salvamari angajați la societatea care administra complexul. Erau salvamari cu atestate obținute la Constanța, dar erau greu de păstrat pentru că existau oferte bune, mai ales în străinătate, pentru această ocupație. O firmă specializată din Deva a asigurat cu proprii salvamari serviciile de salvare înainte de încheierea contractului cu asociația din Pitești. Faur spune că societatea s-a înscris și la achiziția anunțată de SPIGM pentru perioada iunie – decembrie 2019 (adițional ianuarie – aprilie 2020), dar nu a mai trimis o serie de documentații necesare, iar contractul a fost câștigat de asociația din Pitești, al doilea ofertant. “E o criză de salvamari. Majoritatea merg în această perioadă la mare, unde, pe lângă salariu, au asigurată și cazarea și masa. Am crezut că o să fie o bătălie pentru contract, dar s-au înscris doar doi participanți”, a declarat Irinel Faur.

Echipă de hunedoreni

Asociația sportivă din Pitești care a câștigat contractul cu SPIGM poartă numele lui Iuliu Berca, multiplu medaliat la campionatele naționale de înot ale României și antrenor de înot. Întrebat de Glasul Hunedoarei cum reușește o asociație din Pitești să acopere serviciile de salvare la două obiective din Deva, Iuliu Berca a explicat că salvamarii care lucrează la Aqualand și Ștrandul Municipal sunt hunedoreni. Berca spune că, deși cererea pentru servicii de salvamar este foarte mare în această perioadă, asociația pe care o reprezintă are o echipă de salvamari pregătită să asigure siguranța persoanelor venite să se relaxeze la Aqualand și Ștrand. „Există un om din partea asociației noastre care coordonează la Deva toată activitatea salvamarilor. Salvamarii sunt din Deva. Deși există o criză de personal în sezonul de vară, am reușit să găsim oameni pregătiți”, a declarat Iuliu Berca.

Ştrandul din Deva se deschide mâine

Ştrandul Municipal Deva va fi deschis sâmbătă, 15 iunie, la ora 10.00. Intrarea în ștrand în ziua deschiderii este liberă. Devenii și turiștii veniți la relaxare au la dispoziţie trei bazine cu apă, duşuri, cabine de schimb, terase şi puncte de alimentaţie publică, terenuri de volei, fotbal, zonă de fitness. În incinta ştrandului va funcţiona ,,Biblioteca de vară”, un punct de închiriere cărţi al Bibliotecii Judeţene, un punct de prim-ajutor de la Crucea Roșie și un punct de salvamari.
Tarifele de acces în ștrand sunt aceleași ca și anul trecut: intrare adulți – 10 lei, intrare copii, elevi, studenți, pensionari – 5 lei, închiriere șezlong – 10 lei.
Ștrandul va fi deschis zilnic, după următorul program: luni, între orele 12.00 – 20.00, marți – duminică, între orele 10.00 – 20.00.