glasul-hd.ro Web analytics

Actualitate

Angajații de la Joyson Safety Ribița (KSS), în pericol de concediere?

Secția de centuri va dispărea până în 2020

Vești îngrijorătoare pentru locuitorii municipiului Brad și ai satelor aparținătoare care lucrează la Joyson Safety Ribița, fostă Key Safety Systems Ribița. Până anul viitor secția de centuri din cadrul fabricii se va închide, toată producția urmând a fi mutată în Arad și în Polonia. Cu toate acestea, potrivit sindicaliștilor, sutele de angajați de la centuri se vor putea reprofila pe volane.

Anul 2019 nu a venit cu vești tocmai bune pentru angajații de la Joyson Safety Ribița (KSS). Până anul viitor, liniile de centuri din cadrul fabricii vor dispărea. Concret, producția va fi mutată la Arad și în Polonia, iar în cele trei hale de la Ribița se vor face doar volane. În timp ce angajații (95 la sută din zona Bradului) sunt îngrijorați de faptul că își vor pierde serviciul sau că vor fi nevoiți să demisioneze pentru că lucrul efectiv de la volane este mult mai greu și mai „toxic” decât la centuri, președintele Sindicatului Liber KSS, Florin Nuțea, susține că mutarea secției de centuri este un lucru bun atât pentru oameni cât și pentru fabrică. „În momentul de față, în fabrică, sunt 1.200 de angajați, majoritatea din Brad și din satele aparținătoare Bradului. Conform noilor modificări, până anul viitor, trebuie să ajungem la 2.000 de angajați. Deci, nu vor fi concedieri așa cum s-a vehiculat, ci se vor mai face angajări. Într-adevăr, proiectele de la centuri se vor muta la Arad și în Polonia dar asta nu va afecta cu nimic oamenii și nici fabrica. Din 2020, la Joyson Safety Ribița se vor face doar volane, fără centuri cum este în prezent. Deși nu vom mai avea secție de centuri, oamenii care lucrează pe acea secție nu își vor pierde serviciul ci vor fi transferați la volane ca operatori producție. Avem o hală nouă care va trebui populată de oameni, de muncitori. Din punctul meu de vedere lucrul efectiv de la volane este mai relaxant față de centuri pentru că nu este stresul așa de mare, nu sunt atâtea mașinării etc. În plus, nu poate fi vorba despre toxicitate. Așa ceva nu există. Dacă mediul în care lucrează angajații din linii era toxic, cu siguranță cei de la ITM sau Garda de Mediu luau măsuri. De precizat este faptul că dacă cei de la centuri vor refuza să lucreze la volane vor fi dați afară și li se vor acorda salarii compensatorii. Totuși, nu cred că vor renunța pentru că sunt trei hale: în două se vor face volane și într-una se vor face kituri de piele, adică croitorie”, a declarat Florin Nuțea.
Key Safety Systems (KSS) produce componente electronice, airbaguri, volane sau centuri de siguranţă pentru piaţa auto, principalii clienţi ai companiei fiind Fiat Group, Volkswagen Group şi Hyunday-Kia Motors Group. KSS a deschis prima fabrică din România în anul 1999, iar cea de-a doua în anul 2005, ambele unităţi fiind localizate la Ribița. Pentru zona Bradului, KSS a fost cel mai important angajator după închiderea minelor de la Gurabarza și Țebea.

1.200 de oameni din zona Bradului lucrează în acest moment la Joyson Safety Ribița