Panouri pentru moralul şoferilor, pe DN 68 A
În lipsa unei autostrăzi, CNAIR ne oferă panouri de încurajare – astfel se poate rezuma decizia administratorilor drumurilor naţionale de a încerca un „experiment” pe porţiunea DN 68 A, între Holdea (judeţul Hunedoara) şi Margina (judeţul Timiş).
De când autostrada a venit dinspre Vest şi a trecut de Lugoj spre limita cu judeţul Hunedoara, DN 68 A a devenit şi mai aglomerat. Până şi şoferii de camioane care vor să ajungă spre Nădlac au lăsat vechiul DN 7, preferând ruta care include autostrada 1 (cea care începe la Sibiu, se termină la Deva şi reîncepe la Margina). Conform ultimelor date deţinute de CNAIR, traficul pe porţiunea DN 68 A, între Săcămaş şi Dobra, a crescut de trei ori faţă de perioada în care nu exista autostradă, iar traficul spre sau dinspre Ungaria era preluat de Drumul Naţional 7.
Mesaje cu două „tăişuri”
Prin intermediul Direcţiei de Drumuri şi Poduri Timişoara (DRDP), Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere încearcă să suplinească lipsa unei autostrăzi între Lugoj şi Deva montând panouri cu emoticoane şi mesaje în română şi engleză.
Pe sensul de mers spre Lugoj, primul panou te anunţă că „Acum începe greul”, indicând începutul unei porţiuni de 15 kilometri pe care noţiunea de „depăşire” echivalează cu cea de „accident”. După încă trei kilometri încep indicatoarele cu îndemnul „Rezistă” şi distanţa pe care o mai ai de parcurs până când treci de porţiunea periculoasă. Serpentinele de pe coborârea spre Margina sunt „dotate” cu alt indicator care pe unii şoferi poate să-i irite, pe alţii să-i amuze: „Există speranţă”. Spre finalul zonei de 15 kilometri, încă un indicator, de data asta cu o „faţă zâmbitoare” şi mesajul „Încă un pic!”.
„Panourile au fost montate experimental, din 3 în 3 kilometri, panouri care sperăm să vă ajute în timpul parcurgerii unui traseu greu. Fiind un sector periculos, vă îndemnăm să evitaţi depăşirile, acestea fiind cel mai des cauza unor accidente grave”, explică DRDP Timişoara, într-o postare pe pagina de facebook a instituţiei.
Dacă nu vor avea efecte adverse în rândul şoferilor, panourile vor fi utile mulţi ani de-acum încolo. Asta din cauză că secţiunea de autostradă care traversează zona deluroasă de la limita judeţelor Timiş şi Hunedoara a fost scoasă din contractul iniţial încheiat pentru lotul 2, iar licitaţia pentru lucrări, inclusiv pentru tunelurile şi viaductele de la Coşeviţa – Holdea, nu a început nici acum, deşi ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, promitea că procedura se va finaliza în toamna acestui an.
Romania – sat fara caini 🙂