Studenţi din ţară şi din Republica Moldova participă în Tabăra de iarnă de la Baru Mare
Aproximativ 30 de elevi şi studenţi vorbitori de limba germană, din România şi din Republica Moldova participă săptămâna aceasta la o serie de workshopuri şi training-uri, cu tema „Politici de tineret şi reprezentare în mediul şcolar”, în comuna Baru Mare. Activităţile se desfăşoară în cadrul proiectului „Tabăra de Iarnă”.
În perioada 14 – 20 decembrie Asociaţia Gutenberg organizează în Baru Mare, judeţul
Hunedoara „Tabăra de Iarnă”, un proiect desfăşurat în Baza de Practică a Universităţii
Babeş-Bolyai. Membrii participanţi sunt aproximativ 30 de elevi şi studenţi, vorbitori de limba germană, atât din România, cât şi din Republica Moldova. Astfel, timp de o săptămână adolescenţii, care sunt împărţiţi în două grupe, iau parte la diferite workshopuri şi traininguri pe tema „Politici de tineret şi reprezentare în mediul şcolar”. „Ne dorim să atragem atenţia asupra unor aspecte de actualitate, de a încuraja tinerii în reprezentarea propriilor interese şi de a dezvolta noi idei de proiecte, ce pot fi implementate la nivel naţional. Printr-o manieră ludică şi o atmosferă degajată, vizăm stimularea creativităţii tinerilor vorbitori de limba germană şi depăşirea graniţelor lingvistice în mod productiv. Gutenberg îşi propune prin acest proiect să ofere elevilor şi studenţilor din toată ţara oportunitatea unui mediu educaţional cultural-german, de dezvoltare personală şi de socializare. Proiectul este deja la ediţia a patra, abordând în fiecare an o altă temă de actualitate”, a precizat vicepreşedintele asociaţiei, Oana Lazlău.
Tradiţia şi cultura germană, transmise tinerilor prin activităţi distractive
Asociaţia Gutenberg s-a născut din dorinţa de a oferi tinerilor vorbitori de limba germană
de la nivel local, naţional şi european o misiune comună. Organizaţia îşi propune să transmită tradiţia şi cultura germană într-o manieră interactivă şi interesantă. Gutenberg oferă studenţilor vorbitori de limba germană posibilitatea de a-şi dezvolta cunoştinţele deja dobândite, dar şi de a acumula experienţe noi prin participare la diferite activităţi culturale, educaţionale şi distractive.