glasul-hd.ro Web analytics

Comunitate

„Stația mobilă” aduce cărți de identitate hunedorenilor defavorizați

Locuitorii comunelor Hărău, Vețel, Brănișca și Certeju de Sus nu mai sunt nevoiţi să se deplaseze la Deva pentru a obține cartea de identitate. Prin intermediul „stației mobile”, funcționarii din cadrul Serviciului de Evidența Persoanelor Deva se vor deplasa, în fiecare săptămână, în comunele arondate acestei instituții, pentru a prelua documentele necesare eliberării actelor de identitate sau a certificatelor de stare civilă (naștere, căsătorie, deces).

Acțiunea face parte din cadrul campaniei „Prioritate la identitate!”, care se derulează pe parcursul lunilor septembrie-noiembrie și are ca scop punerea în legalitate pe linie de evidență a persoanelor și stare civilă a cetățenilor. Campania vine în sprijinul cetățenilor a căror stare de sănătate este precară sau nu își permit să se prezinte la ghişeul Serviciului de Evidență Deva pentru obţinerea actelor de identitate. În acest fel autoritățile urmăresc reducerea riscului de marginalizare socială a acestor categorii de persoane defavorizate. „Pe parcursul acestor luni, stația mobilă formată din funcționari ai Serviciului de Evidență a Persoanelor Deva, lucrători din cadrul primăriilor şi ai Serviciului de ordine publică din cadrul posturilor de poliție vor prelua cererile, documentele necesare și fotografiile solicitanților. Beneficiarii nu vor mai fi nevoiți să se deplaseze în municipiul Deva pentru obţinerea actului de identitate, deoarece inclusiv înmânarea acestuia se va face în comuna de domiciliu prin intermediul agenților de la posturile de poliţie. Cea de-a noua ediție a campaniei derulată de Primăria Deva se adresează persoanelor de etnie română și rromă de pe raza localităților Hărău, Vețel, Brănișca, Certeju de Sus, localități arondate municipiului Deva. Acțiunea se adresează cetățenilor care: au actul de identitate expirat sau urmează să le expire în următoarele 6 luni; au împlinit 14 ani şi nu au act de identitate; au actul de identitate pierdut, furat, deteriorat; şi-au schimbat domiciliul sau au alt număr la casă; s-au căsătorit/au divorţat/schimbat numele şi nu au preschimbat actul de identitate; au certificate de stare civilă tip vechi/pierdute/deteriorate sau care au buletin tip vechi şi doresc carte de identitate”, susțin reprezentanții Primăriei.

Loading...