glasul-hd.ro Web analytics

Timp liber

Scurta vizită în superbul oraș a lui Gaudi, Barcelona (Galerie foto)

La începutul lunii Decembrie am avut ocazia să petrec câteva zile în frumosul oraș Barcelona. Chiar dacă experința mea a fost scurtă, am reușit, datorită prietenilor mei să bifăm cele mai importante și frumoase obiective catalane.

Am plecat luni dimineața din Timișoara cu zbor direct iar la 8.30 am început aventura prin Barcelona. Fiind cazați la un apartament închiriat din vara pe Airbn, gazda ne-a îndrumat cum să ajungem rapid și bineînțeles să evităm taxiurile, pentru că și acolo dacă ești turist și te-ai suit într-un taxi plătești extra.

Aventura a început cu o mare peripeție, gazda noastră nu a răspuns nici la mesajul de sosire din aeroport și nici la primul apel când am ajuns în fața blocului unde trebuia să fim cazați. După aproape două ore, când am ajuns să ne pierdem răbdarea la următorul apel a răspuns într-un final iar în câteva minute a venit adormit cu mii de scuze.

Am despachetat rapid(cât de cât) în timp ce gazda ne explica ce avem neapărat de văzut și ce nu este atât de important, unde să mâncăm o Paella bună și unde să bem un Mojito bun la prag de seară. Așadar am plecat la pas către Portul Vell și plajă(eu aveam și șortul de baie cu mine, în bagaj, unde a și rămas 😊). După ce am văzut o parte din portul turistic unde am admirat unul dintre cele mai scumpe yacht-uri din lume, Dilbar și Monumentul Columb care este un monument de 60 m înălțime al lui Christopher Columb la capătul inferior al celebrei La Rambla, ne-am dus către plajă unde aveam recomandarea să mâncăm delicioasa Pella – un preparat specific zonei bazat pe orez și fructe de mare.

Cu ajutorul ghidului nostru, Google Maps, ne-am strecurat pe străzile mici ale orașului și am ajuns la restaurantul Salamanca unde de la intrare am fost întâmpinați de un chelner zâmbitor, cum mult aș vrea să văd și în România. După delicioasa Paella a urmat o lungă plimbare pe malul mării și la pas încet către casă cu vizite prin magazine.

A doua zi  am hotărât să-mi închiriez o bicicletă, găsești la tot pasul centre de închiriere, și am început vizitele. Prima oprire la Muzeul Național de Artă al Cataloniei și celebra Fântâna Magică din Montjïuc. Prietenii mei au ales o excursie cu telegondola la Castelul Montjïuc în timp ce eu am rămas să vizitez Muzeul de Artă și panorama de pe terasa acestuia. Ne-am dat întâlnire la următorul obiectiv, Acvariul din Barcelona, aflat în portul turistic. După aproape o oră petrecută printre vietățile marine și  pinguini jucăuși am plecat spre Muzeul Muzicii Catalane, o clădire impresionantă prin arhitectura ei. Am ajuns prea târziu pentru o vizită și în interior, dar farmecul aparte este în momentul în care ai parte de un concert.

Prietenii mei au ales să viziteze turnul Agbar care oferă un spectacol de lumini la prag de seară iar eu după o vizită la Arcul de Triumf am pedalat spre centrul de închirieri să las bicicleta deoarece am ales să o predau seara pentru că în Barcelona trebuie să ai mare grijă fiind atenționați de faptul că se fură.

A treia zi am dedicat-o lui Gaudi vizitând “ciudatele” capodopere Casa Batlló și Casa Milà situate pe bulevardul Passeig de Grácia, al doilea în topul bulevardelor vestite ale Barcelonei, după Las Ramblas, care deţine întâietatea în ceea ce priveşte luxul: e considerată cea mai scumpă stradă din întreaga Spanie, e ticsită cu magazine exclusiviste, hoteluri de lux şi sedii de firme având cea mai mare concentraţie de clădiri construite în stil modernist.

După ce ne-am clătit ochii prin vitrinele celebrelor magazine Gucci, Hugo, Cartier, Bvlgari, Lacoste, Furla, Versace etc, ne-am separat din nou deoarece prietenii mei au ales să viziteze celebra catedrală Sagrada Família cu un tur complet, inclusiv în unul dintre cele două turnuri iar eu am ales vizita simplă, eu am fost programat doar la ora 17.00, doar la acea oră se pot programa vizitele simple, fără ghid și accesul în turnurile bisericii.

Așadar eu am pedalat în direcția opusă, către La Rambla, dar după o vizită scurtă în showroom-ul Tesla 😊. Din Piaţa Catalunya şi până la malul Mediteranei, linia dreaptă a bulevardului Las Ramblas croieşte drum liber prin inima oraşului. Această arteră largă seamănă cu un ac de busolă: întotdeauna arată direcţia principală – marea albastră a Barcelonei. Catalanii au aşezat statuia lui Columb chiar acolo unde Las Ramblas ajunge în port, ca să le amintească permanent de spiritul cutezător al acestei metropole. Precum Parisul are celebrul Champs-Élysées ori New York-ul se mândreşte cu Wall Street-ul, aşa Barcelona trăieşte cu bucurie pe Las Ramblas, bulevardul său central întins pe 1,2 kilometri între Piaţa Catalunya şi Port Vell.

Am ales să vizitez Muzeul Iluziei și la pachet am achiziționat și intrarea la Muzeul Big Fun, la primul nu este indicat să mergeți singuri deoarece trebuie să vă facă neapărat cineva pozele. Eu am rugat-o pe una din fetele de la recepție să mă însoțească și să-mi facă pozele timp în care i-am povestit despre țara noastră frumoasă. În drum spre Muzeul Big Fun am descoperit și Muzeul Erotic pe care l-am bifat totuși pentru cei 10 euro care nu prea merită, recomand doar cu gașca de prieteni pentru amuzament. Am ajuns la Big Fun, care nu părea foarte “fun” pentru cei mari la început dar care m-a făcut fericit când am ajuns la piscina cu bile 😊. Da, de mult mi-am dorit să mă arunc între bilele de plastic doar că la greutatea mea riscam să stric bucuria copiilor, dar acolo era conceput și pentru adulți iar la sfârșit am descoperit încăperile „cu susul în jos”.

După orele de distracție petrecute pe La Rambla și o vizită scurtă în magazinul oficial Real Madrid(da, eu fan Real Madrid nu am fost să vizitez Camp Nou, nu m-a lăsat sufletul să-mi trădez echipa preferată 😊) am pedalat prin ploaie spre Sagrada Familia, iar după 20 minute de stat la coadă (cu programare). Proiectul original al bisericii Sagrada Familia a fost făcut de arhitectul Antonio Gaudi, care a lucrat la el peste 40 de ani, ultimii săi 15 ani din viață fiind dedicați în exclusivitate acestuia. Estimările inițiale, bazate pe tehnicile de construcție ale începutului secolului 20, preconizau un termen de câteva sute de ani pentru terminarea construcției. Gaudi ar fi comentat, în legătură cu acest termen: „Clientul meu nu se grăbește”. În prezent termenul estimat este anul 2026. Primele lucrări au început în anul 1882.

Seara ne-am dedicat-o celui mai bun Mojito pe care l-am băut vreodată, împreună și cu un prieten din copilărie. Nu pot să nu-l amintesc pe Giuseppe, barmanul de la Mamaine, care era foarte primitor și care a stat la povești cu noi întreaga seara.

În ultima zi, obosiți de shoturile primite din partea lui Giuseppe cu o seară înainte😊, ne-am trezit mai târziu și am plecat spre Parcul Güell unde am avut mult de urcat, noroc cu o doamnă în vârstă care ne-a ghidat către zona cu scări rulante. Parcul, cu elemente arhitectonice deosebite, se întinde pe o suprafață de 17.18 hectare. Designul arată în mod clar o parte a unui arhitect și stilul unic al lui Gaudi care rezultă evident din oricare element indiferent de dimensiunile acestuia. Există forme ondulate de parcă ar fi râuri de lavă, pasaje acoperite cu coloane de forma unor copaci, stalactite și forme geometrice. Multe din suprafețele existente sunt acoperite cu bucăți de ceramică sau sticlă colorate în stil mozaic numit Trencadis. Ultima vizită a fost la Casa Vicens, prima construită de  Gaudí, unde am lăsat doar fetele să viziteze interiorul, eu și Cristian am ales să bem o sfântă cafea și o țigară în vecinătatea casei.

După un Tapas delicios în apropierea bulevardului Passeig de Grácia, prietenul meu din copilărie, Andrei a venit după noi să ne ducă la o plimbare scurtă în stațiunea unde locuiește el și o parte dintre jucătorii Barcelonei, inclusiv Messi, Castelldefels la 20 km de Barcelona, o frumoasă stațiune pe care merită, după spusele lui să o vizitați vara.

În concluzie, Barcelona e un oraș care trebuie vizitat neapărat, dar recomand un sejur de minim 7-10 zile. Prețurile din câte am înțeles sunt mai mici în perioada de iarnă, primăvară.