Pentru a deschide circulația între Șoimuș și Ilia (Lotul 4), Compania de Drumuri a preluat nodul de la Ilia de la constructorul Lotului 3, fără acordul acestuia
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a deschis miercuri circulația rutieră pe Lotul 4 al autostrăzii A1 Lugoj – Deva (22 de kilometri), între Șoimuș și Ilia.
Lotul 4 a fost recepționat încă de luni, iar miercuri CNAIR a ridicat parapetele de beton ce blocau accesul auto pe bretelele de ieșire de la nodul Ilia, nod rutier ce aparține tronsonului 3, unde compania nu a recepționat integral lucrările.
Potrivit HotNews.ro, CNAIR a preluat nodul rutier printr-un proces verbal, fără însă ca spaniolii de la Comsa, constructorii Lotului 3, să fie de acord. Comsa ar fi vrut să se facă recepția și pentru restul de 21 de kilometri ai lotului, în condițiile în care Ministerul Transporturilor nu vrea să facă recepția invocând unele probleme de execuție și cerând constructorului 10 ani de garanție, în loc de patru ani cum era în contractul inițial.
„Cei 800 de metri din lotul 3 unde este nodul de la Ilia au fost preluați de către Compania de Drumuri printr-un proces verbal de luare în posesie temporară a drumului. Cei de la Comsa nu au fost de acord și nu au semnat”, au declarat pentru HotNews.ro surse apropiate situației.
Informația că CNAIR a deschis circulația pe lotul 4 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva, preluând nodul Ilia de la constructorul Lotului 3, fără acordul acestuia, este confirmată și de Asociația Pro Infrastructură.
Anunțul CNAIR privind deschiderea circulației pe Lotul 4, Șoimuș – Ilia
Încă 22 de km noi de autostradă au fost deschisi astăzi pe Autostrada 1 (A1), între localitățile Șoimuș și Ilia după ce comisia de recepție a verificat calitatea lucrărilor și a constatat încă de luni că acestea corespund normativelor.
Pentru a deschide circulației cei 22 de km aferenți lotului 4, CNAIR a preluat în baza unui proces verbal de predare – primire cei 800 de m aferenți lotului 3 care fac posibilă circulația între acest sector de autostradă și rețeaua de drumuri naționale existentă.
Precizăm că până la recepționarea lucrărilor de pe lotul 3, CNAIR va asigura desfășurarea circulației în condiții de siguranță pe cei 800 de m preluați. În baza unui plan pentru management al traficului stabilit împreună cu Poliția Rutieră, CNAIR va avea responsabilitatea doar pentru eventualele deteriorări cauzate de traficul rutier (parapete, marcaje sau semnalizări verticale).
Orice altă problemă legată de structura drumului rămâne în continuare în responsabilitatea Antreprenorului.
Lotul 4 al autostrazii Lugoj- Deva este parte integrantă a coridorului 4 Pan european ( Rin- Dunăre) , iar pe traseul acestuia se află Dealul Soimuș unde a fost pusă în operă una dintre cele mai spectaculoase lucrări de infrastructură din România.
Pe sectorul Sibiu- Nădlac al A1 accesul se va face pe la Nodurile Ilia și Margina, iar intre cele două localități, circulația se va desfășura pe rețeaua de drumuri naționale existentă.
Antreprenorul acestui contract în valoare de peste 419 mil. lei fără TVA este Asocierea S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L.
Precizăm că pentru Lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva, Consultantul nu a recomandat începerea recepției luni, 12.08.2019, deoarece nu au fost îndeplinite condițiile tehnice pentru demararea acestei proceduri. La acest moment, Antreprenorul Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. – COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A. – Arcadis Eurometudes S.A. lucrează pentru remedierea problemelor.
După deschiderea circulației pe cei 22 km noi, rețeaua de autostrăzi din România măsoară 829 de km.
One Comment