glasul-hd.ro Web analytics

AdministrațieUltima oră

Oamenii lui Cuc pierd prima “bătălie” cu spaniolii de la COMSA

Constructorii lotului 3 al autostrăzii Lugoj – Deva au blocat în instanţă posibilitatea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere de a executa garanţia bancară în valoare de aproximativ 50 de milioane de lei.

Asocierea de firme spaniole condusă de compania Comsa a dat în judecată Ministerul Transporturilor şi CNAIR după ce ministrul de resort, Răzvan Cuc, a decis rezilierea contractului pentru execuţia lotului 3 din autostrada Lugoj – Deva. Tribunalul Bucureşti a hotărât să admită cererea de chemare în judecată formulată de COMSA şi a suspendat dreptul CNAIR de a cere plata în temeiul scrisorii de garanţie de bună execuţie până în momentul în care se soluţionează o altă dispută. Este vorba despre o cerere de arbitrare aflată pe rolul Curţii de Arbitraj Comercial Internaţional de pe lângă Camera de Comerţ şi Industrie a României.

Decizia Tribunalului Bucureşti poate fi atacată cu apel până la finele acestei săptămâni.

Vă reamintim că, iniţial, lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva trebuia deschis circulaţiei la mijlocul lunii august. La final de contract însă, CNAIR şi Ministerul Transporturilor au solicitat antreprenorului extinderea garanţiei de la 4 ani (cât era prevăzut iniţial) la 10 ani, ministrul de resort Răzvan Cuc declarând, printre altele, că nu doreşte „să se repete povestea de pe lotul 3 al autostrăzii Orăştie – Sibiu” (unde terasamentul autostrăzii a fost afectat de alunecări de teren). Răzvan Cuc nu a detaliat însă vreodată motivele acestei „temeri”, rezumându-se să invoce doar neconformităţi uşor rezolvabile, cum ar fi lipsa gardurilor de protecţie perimetrală sau decolmatarea unor şanţuri de scurgere.

Hotărârea Tribunalului Bucureşti este remarcată şi de Asociaţia Pro Infrastructură, ONG care a militat pentru deschiderea circulaţiei şi pe cei 22 de kilometri de autostradă dintre Ilia şi Holdea, odată cu lotul 4 (Şoimuş – Ilia). “ Astfel, realitatea contrazice gogoșile vândute de ministrul Transporturilor Cuc și directorul CNAIR Scarlat care declarau că așa-zisele probleme și lucrări nefinalizate de constructor vor fi remediate pe banii acestuia. Mai mult, în ciuda noilor promisiuni făcute de Cuc, DESCHIDEREA tronsonului-muzeu de 21 de km este în continuare INCERTĂ, la 28 de zile de când putea fi inaugurat și la 12 zile de la rezilierea contractului executat în proporție de 99%. Nu este nicio grabă! Șoferii mai pot aștepta, riscându-și viața și rupându-și mașinile pe DN7 și DN68A. Desigur, tot noi vom plăti toate bâlbele și prostiile făcute de iresponsabilii CNAIR”, notează Asociaţia Pro Infrastructură.

 

Sursa foto: facebook- Asociaţia Pro Infrastructură

Tags