glasul-hd.ro Web analytics

Actualitate

Ministrul Transporturilor, despre Lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva, nedeschis traficului: „Extinderea garanţiei sau reziliere”

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat luni referitor la situația Lotului 3 al autostrăzii Lugoj – Deva (tronsonul între Ilia și Holdea finalizat de constructor, dar nerecepționat de CNAIR), că a impus antreprenorului condiţia extinderii garanţiei.

„Vreţi să vă trimit o poză de acolo să vedeţi cum arată autostrada? E normal să cerem garanţie suplimentară. Am văzut la un moment dat că a apărut o asociaţie că trebuie dată în trafic. Să vină asociaţia aia să-şi asume şi s-o dea în trafic. La fel am văzut că au apărut mai multe publicaţii. Ba spuneau că mă folosesc eu de la scandalul de la Lugoj-Deva, Lotul 3, să acced la nu ştiu ce funcţie. Apoi spuneau că sunt probleme foarte grave la Lotul 3. Eu nu mai văd o consecvenţă. Ori mergem într-o direcţie, ori azi zicem ceva, mâine zicem altceva. Lucrurile au fost clare în ceea ce mă priveşte: garanţie extinsă sau reziliere!”, a declarat Răzvan Cuc, într-o conferinţă de presă susţinută la Ministerul Transporturilor, potrivit gandul.info.

Lotul 4 al autostrăzii Lugoj – Deva (22 de kilometri), între Șoimuș și Ilia, a fost deschis circulației în 14 august, în timp ce Lotul 3, de 21 de kilometri, între Ilia și Holdea nu poate fi folosit, deși constructorul și observatori independenți susțin că se poate circula pe el în condiții de siguranță.

CNAIR a refuzat să recepționeze lucrarea, acuzând probleme de execuție, și a cerut antreprenorului o garanție de 10 ani pentru lucrări, deși în contractul inițial era prevăzută o garanție de patru ani.

Asociația la care face referire ministrul Transporturilor este Asociația Pro Infrastructură, cea mai importantă organizație nonprofit din România care monitorizează proiectele majore de infrastructură de transport.

“Am urmărit execuția acestui proiect (construcția Lotului 3 – n. red.) încă de la debutul șantierului în anul 2014. Cunoaștem foarte bine problemele tehnice întâmpinate de constructor de-a lungul timpului, deficiențele și erorile care au necesitat soluții de remediere în numeroase puncte. Chiar și în prezent există o serie de lucrări minore nefinalizate care NU afectează carosabilul pe care antreprenorul are obligația să le ducă la bun sfârșit (șanțuri, scurgerea apelor, garduri, iarbă pe taluzuri). Totuși, este cale lungă de aici și până la a ține închiși 21 de km de autostradă perfect circulabili, așa cum singuri puteți vedea din filmările noastre. Disputele surde dintre CNAIR și constructor, orgoliile și fuga de responsabilitate nu țin cont de interesul cetățenilor, șoferii fiind nevoiți să își riște în continuare viața pe DN7 și DN68A. Cerem insistent deschiderea circulației în cel mai scurt timp, iar eventualele mici intervenții din afara carosabilului să fie trecute în anexa la procesul verbal de recepție, așa cum s-a procedat și pe multe alte sectoare de autostradă”, susțineau săptămâna trecută reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.

Citește și

BREAKING NEWS. S-a deschis autostrada între Șoimuș și Ilia

Pentru a deschide circulația între Șoimuș și Ilia (Lotul 4), Compania de Drumuri a preluat nodul de la Ilia de la constructorul Lotului 3, fără acordul acestuia

VIDEO. Cum arată cei 21 de kilometri de pe tronsonul muzeu Ilia – Holdea, Lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva, nerecepționat de CNAIR

Back to top button