glasul-hd.ro Web analytics

Actualitate

Înșelăciuni pe bandă rulantă. Poliția demarează o campanie de informare, pentru a stopa credulitatea hunedorenilor

Aproape în fiecare zi, un hunedorean cade în plasa infractorilor, care prin diverse metode, reușesc să îi înșele și să îi facă, de bunăvoie, să le dea toți banii pe care îi au. Marți, alți patru oameni au fost înșelați de escroci. Urmare a acestui val de escrocherii, poliția demarează o campanie de informare, pentru a-i învăța pe hunedoreni ce trebuie să facă pentru a nu deveni victime ale acestor indivizi.

Poliţiştii sunt pe urmele unor indivizi care au indus în eroare mai multe persoane, pentru a le deposeda de diferite sume de bani, prin comiterea unor infracţiuni de înşelăciune şi furt. O metodă nemaiîntâlnită s-a petrecut în municipiul Hunedoara. Un bărbat a sunat la o firmă de servicii funerare, pentru a solicita transportul unei persoane decedate de la spital, la un cimitir din Arad. „Apelantul l-a rugat pe reprezentantul societății să fie împrumutat cu suma de 1.000 lei, până la întoarcerea în municipiul Arad, când urma să restituie banii. Fiind de acord, în jurul orei 11:30, şoferul autospecialei mortuare a ajuns în curtea Spitalului Municipal din Hunedoara, unde s-a întâlnit cu cel care a solicitat serviciul de transport, căruia i-a înmânat 1.000 lei, după care acesta l-a rugat pe şofer să îl aștepte în curtea spitalului. După aproximativ o oră, şoferul a încercat să-l apeleze de mai multe ori telefonic pe solicitant, dar acesta avea telefonul închis, moment în care şi-a dat seama că a fost înșelat şi a anunțat Poliția”, a declarat purtătorul de cuvânt al IPJ Hunedoara, Bogdan Nițu.

A crezut că primește un premiu, s-a ales cu o pagubă

Marți, un alt hunedorean a căzut în plasa escrocilor. De data aceasta este vorba despre o femeie, din Petrila. Aceasta a fost apelată de către o persoană, care i-a spus că este reprezentantă unei societăți bancare, explicându-i că este câștigătoarea unui premiu în valoare de 3.000 de euro și a unei tablete, însă, pentru a intra în posesia premiului, trebuie să achite 1.400 de lei într-un cont, printr-un serviciu de transfer, iar după depunerea banilor să transmită telefonic codul tranzacției. „Petrileanca a urmat indicațiile apelantului necunoscut, iar după ce a depus banii şi a transmis codul operațiunii, a fost îndrumată să se prezinte la o agenție bancară din localitate, pentru a-și ridica <premiul>. Femeia şi-a dat seama ulterior că a fost înșelată, deoarece în oraşul Petrila nu există o sucursală a unităţii bancare indicate de apelant, care, după ce i s-a comunicat codul tranzacţiei, şi-a închis telefonul mobil”, a mai declarat Bogdan Nițu.

Deveni lăsați fără bani

Tot marți, poliția a fost alertată de două femei din Deva, ambele de 80 de ani, care au rămas fără toți banii pe care îi aveau în casă, după ce le-au permis unor escroci accesul în locuință. În ambele cazuri, au acționat persoane care susțineau că lucrează la firme de deratizare. Într-unul dintre cazuri hoții au furat suma de 1.900 de lei și 600 de dolari, iar în celălalt caz aproximativ 8.000 de lei.caseta Andreea Fieraru Watermark6562

„Autorii de înșelăciuni nu au scrupule, moralitate sau milă, ei vor să câștige cu orice preț mult și rapid”

Compartimentul de Analiză și Prevenirea Criminalității din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Hunedoara a luat atitudine în urma ultimelor escrocherii care s-au întâmplat în ultimele zile, și încearcă să explice oamenilor cum se pot pune la adăpost de răufăcători. Potrivit polițiștilor, sunt două tipuri de escroci: cei care preferă utilizarea telefonului sau a mijloacelor de comunicare electronică și cei care preferă contactul față-n față cu victimele lor. „Cel mai ușor se minte la telefon pentru că acesta îi permite să mintă credibil. Escrocii sunt maeștri ai disimulării, ascunderii și transformării emoțiilor sub masca inocenței și a bunei-credințe. Solicitările telefonice sunt scurte în exprimare, precipitate, cu o legendă foarte credibilă, sumele de bani nu sunt foarte mari dar cerute ferm și de nerefuzat. (…) Înainte să efectuați orice fel de tranzacție, învoială, înțelegere care implică sume medii sau mari de bani (vânzare/cumpărare produse, acordarea de bani împrumut, girare etc.) fiți vigilenți și interesați-vă îndeaproape de adevărul sau autenticitatea situației particulare. Asigurați-vă că aveți toate informațiile necesare pentru a nu fi înșelat, a nu cădea în plasa escrocilor: puneți multe întrebări, cereți suficiente detalii, solicitați o întrevedere față-n față, mergeți însoțit de o persoană de încredere,  niciodată singur când faceți o tranzacție cu parteneri sau colaboratori noi”, se arată într-un comunicat al IPJ Hunedoara.

Autorii de înșelăciuni nu au scrupule, moralitate sau milă, urmărind să câștige cu orice preț mult și rapid, spun polițiștii, iar de cele mai multe ori își aleg victimele din rândul persoanelor în vârstă. „Acest tip de infractor este politicos și pretinde a fi un reprezentant al autorităților publice, companii de utilități sau prestatori de servicii (ex:deratizare). Este convingător și insistent, poate fi bărbat sau femeie, iar povestea spusă nu poate fi refuzată, pentru că, aparent, este în beneficiul victimelor”, spun oamenii legii.

Înainte de a permite accesul în locuință unor persoane necunoscute, solicitați întotdeauna Cartea de Identitate și legitimația de serviciu. Fiți circumspecți la astfel de prestatori de servicii, mai ales dacă nu l-ați solicitat în prealabil sau dacă nu a fost anunțat din timp de administratorul de bloc sau șeful de scară. Solicitați întotdeauna, pe loc, o chitanță/factură pentru orice fel de serviciu prestat la domiciliu. „Refuzul sau sustragerea persoanei de a vă furniza o chitanță în schimbul banilor primiți, să vă dea certitudinea că este o înșelătorie”, completează oamenii legii.

Tags