glasul-hd.ro Web analytics

Comunitate

Festivalul „Hunedoara lirică” – ediţia I. Portret de artist – Anooshah Golesorkhi

Unul dintre marii cântăreți de operă prezenți în cadrul Festivalului „Hunedoara Lirică ” este baritonul american Anooshah Golesorkhi. Acesta a cântat cu cele mai importante companii de operă din lume, printre care Wiener Staatsoper, Opera Metropolitană, Opera din San Francisco, Teatrul Real Madrid, Teatro de Opera din Roma, Deutsche Opera Berlin, Deutsche Oper am Rhein, Hamburgische Staatsoper și Maggio Musicale Fiorentino. Un artist foarte versatil, el preia o gamă largă de roluri pentru baritonul dramatic, adăugând cel mai recent rolurile mari ale repertoriului german. Acum locuiește în Berlin.

A făcut roluri memorabile în montări celebre precum: „Don Carlo”, „Don Quichotte”, „Cavalleria Rusticana”, „Bărbierul din Sevilla”, „Lohengrin”, „Macbeth”, „Madame Butterfly”, „Nabucco”, „Otello”, „Rigoletto”, „Samson et Dalila”, „Tosca” și „Traviata”. A urcat pe cele mai mari scene muzicale ale lumii cântând, printre altele la: Metropolitan Opera New York; Teatro del Maggio Musicale Fiorentino; Deutsche Oper Berlin; Deutsche Oper am Rhein; West Australian Opera; L’Opéra de Nice; Florida Grand Opera; Teatru Manoel Malta; Opera Bergen; Opera San Jose; Salzburger Landestheater; Wiener Staatsoper; Washington Opera; San Francisco Opera. În cariera sa prodigioasă a colaborat cu dirijori și regizori celebri, dintre care amintim pe: Marco Armilliato; Fredric Chezlin; James Conlon; Adam Fisher; Valery Gergiev; Michael Jurowski; Axel Kober; Gerard Korsten; James Levine; Zubin Mehta, Antonio Pirolli; Pietro Rizzo; Nello Santi; Ulf Schirmer; Juri Simonov; Marcello Viotti; Giorgio Albertazzi; Sonja Frizel; Peter Konwitschny; Yuri Lyubimov; Giancarlo del Monaco; Elijah Moshinsky; Ferzan Ozpetek; Olivier Tambosi; Michael Thalheimer, Francesca Zambello.

Bariton „de oţel”

Critica muzicală din întreaga lume a elogiat performanțele lirice ale lui Anooshah Golesorkhi. După rolul din „Rigoletto” montat la Basel, celebrul critic muzical  Alexander Dick spunea: „Cântarea și actoria lui Anooshah Golesorkhi face ca un «Rigoletto» să fie fascinant. Golesorkhi posedă un bariton robust, puternic, de oțel, care personifică și coexistă cu fiecare grad din tragedia acestei figuri (Rigoletto). În timp ce direcția în total refuză și merge împotriva unei interpretări <naturaliste> a piesei, expresia facială a lui Golesorkhi, care acționează pe deplin, furnizează fiecare conținut al operei. Pentru a vedea durerea, infirmitatea, suferința și defectul (Rigoletto), nu este nevoie de figura umflată, Golesorkhi oferă tot prin gesturile, vocea și performanțele sale”. Revista „Der Tagesspiegel” Berlin îl elogia la rândul său pe Anooshah Goleso pentru rolul din „Nabuco”: „Regele babilonian de drept este acum și pentru prima dată în Berlin. Numele lui este Anooshah Golesorkhi și el este întruchiparea vechiului test tirrent: carismatic, imprevizibil, un nebun cântând regelui George cu veșmintele lui majore și cravate … Viva Verdi – trăiește din nou în Berlin”.
O altă revistă de critică teatrală și muzicală din Berlin, „Orfeu”, a scris după spectacolul „Nabuco”: „De cea mai mare importanță este vocea și performanța extraordinar de spontană a lui Anooshah Golesorkhi ca Nabucco. Baritonul posedă o putere imensă și un conținut dramatic impresionant”.

Back to top button