Declarații contrazise de fapte. Șeful CNAIR anunță că insulele de calmare vor dispărea, în timp ce pe DN 76 un astfel de loc tocmai „răsare” din asfalt
Construite în mijlocul drumurilor naţionale pentru aşa-zisa „calmare a traficului”, insulele de calmare au luat nenumărate vieţi. De-a lungul vremii s-au înregistrat numeroase plângeri, însă, nu s-a luat nicio măsură. Într-un final, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a decis să renunţe la construirea lor. Doar declarativ, însă. Pe DN 76, Deva-Brad, în zona satului Bejan, chiar în aceste zile, o astfel de „insulă” a răsărit în asfalt.
După ce ani buni s-a încăpățânat să construiască insule în mijlocul drumurilor naționale pentru așa-zisa „calmare a traficului” și în pofida numărului mare de accidente grave petrecute pe acestea, CNAIR a luat o decizie radicală. Va opri realizarea insulelor, iar pentru lucrările în derulare vor fi modificate proiectele astfel încât insulele să nu mai fie făcute. „E clar că sunt construite prost. Într-adevăr, se pare că proiectul produce disconfort participanţilor la trafic, neobişnuiţi cu aceste măsuri care veneau tocmai să atenueze şi să nu creeze probleme. Acum sunt semnalate aceste lucruri (accidente şi chiar decese din cauza lor n.red.). (…) Pentru contractele care încă nu au început acestea vor fi sistate, pentru cele în derulare vor fi emise dispoziţii de şantier astfel încât să se corecteze aceste insule”, a declarat directorul CNAIR, Ștefan Ioniță. După ce a răspuns ani buni de avizarea proiectelor de drumuri, în calitate de director tehnic al CNAIR și de director pentru DN și variante de ocolire, Ștefan Ioniță, actualul director general al companiei, a decis să renunțe la construirea insulelor de calmare. „Vom da nişte dispoziţii de şantier care vor veni să corecteze toate aceste insule şi se vor atenua astfel încât să fie adaptate. Iar la ieşirea din localităţi acea şicană ar trebui să fie numai pe sensul de intrare, nu pe sensul de ieşire, să fie un semicerc. Necesitatea lor este dovedită ca fiind bună, sunt implementate şi afară şi sunt menite să protejeze pietonii de anumiţi şoferi care uită că trebuie să adapteze viteza de circulaţie în localităţi”, a precizat Ştefan Ioniţă.
Contrazis de realitate
În tot acest timp, pe DN 76, în zona satului Bejan, se construiește o astfel de insulă de calmare. Potrivit unor surse neoficiale din CNAIR, este foarte greu ca proiectul să fie schimbat de pe o zi pe alta, așa cum spune șeful companiei de drumuri. Cu atât mai mult cu cât există autorizație de construire pe acest drum și, mai mult, este vorba despre un proiect european, care trebuie realizat așa cum a fost el proiectat. În zona dintre Deva și Brad, firma constructoare, Selina, a realizat mai multe astfel de insule, care, aproape sigur, nu au cum să dispară.
One Comment