glasul-hd.ro Web analytics

Administrație

Alianţa VESTULUI achiziţionează tramvaie de la Astra Vagoane Arad, “Alianţa lui Firea” vrea să cumpere tramvaie turceşti, autobuze a luat deja

Cei patru edili ai Alianței VESTULUI,  formată din Timișoara, Arad, Oradea și Cluj-Napoca, şi-au propus ca această structură să fie cadru pentru schimburi de idei și de experiență între ei, dar și de inițiere împreună de proiecte infrastructurale majore, mai ales pe linia îmbunătățirii conectivității între cele patru orașe – cale ferată de mare viteză, autostradă, drum expres, rapid – și de cooperare în domeniile cultură, educație, sănătate, turism, sport, securitate. Vor să dea și un exemplu național de cooperare pentru abordarea de proiecte mari, inaccesibile fiecăruia în parte.

Aşadar, oraşele Arad,Oradea şi Cluj, au demarat licitaţiile de achiziţie a tramvaielor iar acum urmează livrarea lor către fiecare primărie. Cele trei oraşe achiziţionează tramvaie de ultimă generaţie de la Astra Vagoane Arad: Oradea achiziționează 20 tramvaie, Cluj Napoca achiziționează 23 tramvaie, iar Aradul achiziţionează 28 de tramvaie de la acelşi producător, după ce în urmă cu câţiva ani a mai achiziţionat 6 unitaţi de la aceeaşi fabrica, în timp ce Gabriela Firea, la București, preferă tramvaiele turcilor de la DURMAZLAR MAKINE SANAYI VE TICARET A.S. în detrimental celor produse la Arad, asta după ce a achiziţionat tot pentru capitală autobuze tot de provenienţă turcească. Evident că producătorul arădean a fost nemulţumit şi a considerat că a fost nedreptăţit şi va face contestaţie.

Între timp, Luxemburg va deveni prima țară din lume în care transportul public va fi gratuit.

De la 1 martie 2020, transportul public din Luxemburg va fi gratuit. Locuitorii nu vor mai plăti nimic pentru a merge cu trenurile, autobuzele sau tramvaiele care traversează țara cu cel mai mare PIB din Europa, scrie BBC News.

Nu eliberarea traficului și protejarea mediului au fost principalii factori din spatele inițiativei pentru transport gratuit, a afirmat ministrul François Bausch.

„Este în primul rând o măsură socială. Obiectivul este să stopăm adâncirea faliei dintre bogați și săraci. Pentru oamenii cu salarii mici, cheltuielile cu transportul contează. Deci, este mai ușor să facem transportul public gratuit pentru toată lumea”, a spus Bausch.

Luxemburgul este una dintre cele mai bogate țări ale Europei. Are cel mai mare salariu mediu anual din toate statele membre ale Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică. Însă nivelul sarăciei este în creștere. Aproximativ 10% din populație trăiește cu 1.011 euro pe lună, o sumă mică pentru costurile ridicate ale traiului din Luxemburg, iar 13% dintre muncitori și aproape 10% dintre pensionari sunt în pragul sărăciei.