glasul-hd.ro Web analytics

ActualitateAdministrație

Război pe faţă, între CNAIR şi constructorii Lotului 3 al autostrăzii Lugoj – Deva. Victime sigure: şoferii şi economia României

Constructorii spanioli bat obrazul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru lucrări comandate dar neplătite. Reprezentanţii CNAIR spun că spaniolii nu fac ce ar trebui să facă. În aceste condiţii se accentuează blocajul de pe Lotul 3 şi sunt şanse să se ajungă la o nouă reziliere de contract, ceea ce înseamnă alţi ani pierduţi, cu alte licitaţii şi, eventual, alte proiecte tehnice.

Carlos Briz Lorenzo, directorul COMSA, una dintre cele două companii spaniole care s-au ocupat de Lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva a fost prezent ieri la lucrările Comisiei pentru Transporturi din Camera Deputaţilor. Carlos Briz a reclamat, pe un ton diplomatic, deficienţe serioase în relaţia constructorului cu CNAIR: „În cazul nostru a apărut un acord de mediu revizuit, după semnarea contractului (de execuţie a lucrărilor – n.red.) care a impus anumite lucrări suplimentare. În acest caz, noi ar trebui să executăm un ecoduct care nu era prins în proiectare (proiectul iniţial). De asemenea nişte pereţi fonoabsorbanţi (…). Compania (CNAIR) ne-a cerut să executăm proiectarea ieşirii descărcării la Holdea. Toate aceste schimbări introduse în proiectul nostru ce era aprobat în CT (Consiliul Tehnic – n.red.), am făcut diferite comunicări între noi şi companie, am construit ecoductul, deja sunt 2 ani de când a fost executat, de asemenea am executat o parte din descărcarea Holdea, şi în ziua de astăzi încă nu este plătit ecoductul şi nici nu avem un act adiţional pentru descărcarea Holdea. Noi avem acest compromis cu România pentru a termina lucrările cât mai repede posibil şi vrem să o facem, dar avem nevoie ca şi Compania să ne ajute în această direcţie. Pentru că, fără aceste documente, nu o să putem lucra din punct de vedere legal şi n-o să putem să înaintăm cu lucrările”.

CNAIR spune că nu sunt acte

La scurt timp după ce afirmaţiile lui Carlos Briz Lorenzo au apărut în spaţiul public, contactat de „Glasul Hunedoarei”, purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Şerbănescu, a declarat: „În acest moment nu am date despre acel ecoduct, dar vom reveni cu precizări pe tema asta. În ce priveşte nodul de la Holdea (apărut suplimentar în peisaj – n.red.), pot spune cu certitudine că nu există niciun ordin de începere a lucrărilor emis de CNAIR. Pe lotul 3, constructorul a abandonat lotul principal (autostrada efectivă – n.red), pe care nu intervine de o lungă perioadă de timp pentru remedierea deficienţelor, cum ar fi alunecările de teren, în schimb, construieşte un nod care, în lipsa lotului principal (autostrada efectivă – n.red.), este inutil”.

Tensiunile dintre constructorii spanioli, pe de o parte, şi Ministerul Transporturilor şi CNAIR, de cealaltă parte, au izbucnit în public încă din primăvara anului trecut, când ministrul de resort de la acea vreme, Răzvan Cuc, critica „mobilizarea slabă” de pe Lotul 3 de autostradă.

Autostrada Lugoj – Deva face parte din Coridorul IV pan-european de transport, cel care ar trebui să lege Europa de Vest de Istanbul, dar care e împotmolit în România de aproape 10 ani.

3 Comments

  1. Bai, politicienii astia chiar ne cred prosti pe toti?
    Adica vine un nene politician si ne zice ca un spaniol a venit p-acilea si s-a apucat el singur sa construiasca un nod singur, fara ca nimeni sa-i fi cerut!!!
    Eu ii zic asa – veti plati pentru toti mortii care au murit pe drumurile europene in accidente si in circulatia haotica in timp ce voi plimbati hartii prin birouri, faceti chesfuri peste chesfuri, luati leafa fara doar pentru vorbe goale si desenati autostrazi pe hartie! Veti plati! Poporul asta inghite multe, dar si cand nu mai poate – iese rau!
    Nu sunteti in stare sa faceti o amarata de autostrada de cativa zeci de km in zece ani! Veti plati!

Back to top button