glasul-hd.ro Web analytics

ActualitateAdministrație

Primăria Hunedoarei pregăteşte un nou mega-contract pentru reabilitări stradale. Zonele OM, Micro V – II, Traian Vuia şi cartierul Ceangăi vor fi primele vizate de noul acord-cadru

Primăria Hunedoarei se pregăteşte să încheie Acordul – cadru I pentru lucrări de reabilitare stradală şi să scoată la licitaţie unul nou, pentru încă 193 de străzi şi 300 de drumuri vicinale. Ar fi nevoie de peste 280 de milioane de lei.

În 2010, în timp ce Primăria Hunedoarei era condusă de Ovidiu Hada, instituţia şi-a schimbat abordarea în ce priveşte lucrările de infrastructură rutieră. Cu o reţea de străzi veche şi nereparată de zeci de ani, instituţia amintită a considerat că nu îşi mai permite să piardă timp cu zeci de licitaţii şi contestaţii pentru fiecare stradă în parte, aşa că a scos la licitaţie un „acord – cadru” în care s-a licitat pe metrul pătrat de drum reabilitat şi care a fost împărţit în patru contracte subsecvente. Ultimul „subsecvent” se încheie în acest an. Acordul cadru a fost folosit şi pe timpul lui Viorel Arion, lucrările beneficiind de finanţare consistentă de la Ministerul Dezvoltării. Ideea este adoptată şi de actualul primar. „Nu are rost să pierdem timp cu licitaţii făcute pentru fiecare stradă în parte. Ideea acordului-cadru s-a dovedit a fi una eficientă, aşa că o aplicăm în continuare. Sperăm să avem la începutul verii acestui an desemnată o firmă câştigătoare, şi să ne apucăm de lucrări. Primul contract subsecvent din Acordul – cadru II va viza Cartierul OM, Micro 1 – zona Traian Vuia, cartierul Ceangăi, zona dintre b-dul Corvin şi Lanţul Cora, Micro V II (jumătatea nereabilitată din Micro V) şi b-dul Corvin. Pe acest acord cadru sunt cuprinse, pe lângă zonele din oraş cu străzi, alei şi trotuare încă nereabilitate, şi străzile şi drumurile vicinale din toate localităţile aparţinătoare”, declară Dan Bobouţanu.

Primarul adaugă că, pentru început, lucrările vor fi finanţate din bugetul Primăriei şi eventual, dintr-un împrumut bancar, admiţând însă că există, cel puţin la nivel teoretic, posibilitatea ca la asfaltări să contribuie şi Ministerul Dezvoltării, cum s-a întâmplat, de fapt, şi în cazul primul acord-cadru derulat la Hunedoara.

Loading...