glasul-hd.ro Web analytics

ActualitateAdministrație

Pe drumul spre Cinciş, doar întreţinere curentă până în 2020. Reabilitarea drumului spre cea mai frumoasă zonă de agrement estival din judeţ naşte dispute administrative

Primarul comunei Teliuc, Daniel Pupeză, declară că, totuşi, mai bine de jumătate din drumul spre Cinciş ar putea fi reabilitată de Consiliul Judeţean, chiar dacă în zonă vor avea loc lucrări pentru reţele de apă şi canalizare. Reprezentanţii CJ spun însă că o asemenea lucrare nu ar avea rost până când nu vor fi trase conductele pe sub drum.

După ce, săptămâna trecută, viceprimarul comunei Teliuc, Mircea Modârcă, ne confirma faptul că, anul acesta, vor fi săpate şanţuri pe drumul spre Cinciş pentru reţele de apă şi canalizare, primarul localităţii amintite, Daniel Pupeză (PNL), a considerat necesar să facă mai multe precizări. „Cei de la Consiliul Judeţean nu cred că au vreun proiect de reabilitare a drumului. Drumul judeţean de care vorbim are 15 kilometri lungime. Noi am preluat în administrare, pe durata lucrărilor la reţelele de apă şi canalizare doar 6,3 kilometri, de la Motel Cinciş, până la ultima casă de vacanţă din «coada lacului». Proiectele noastre pentru apă şi canalizare au fost depuse la Ministerul Dezvoltării încă din 2013. Suntem în 2018 şi Consiliul Judeţean nu are proiect de reabilitare a drumului. Dacă ar fi avut, ar fi putut măcar să se apuce de lucru de jos, măcar de la Podul Iubi (peste Cerna – n.red.) şi să-l reabiliteze până la Motel Cinciş, sau să-l facă din coada lacului în sus, iar turiştii n-ar mai fi circulat pe 15 kilometri de drum prost, ci doar pe vreo 6”, a declarat Daniel Pupeză. Primarul Teliucului spune că, fără reţea de apă şi canalizare, aria de agrement de la Cinciş nu va putea fi, vreodată, declarată staţiune turistică de interes local, statut pe care Primăria ar dori să-l obţină într-un viitor cât mai apropiat.

Daniel Andronache: „Nu are rost să ne încurcăm cu lucrările”

În replică, vicepreşedintele Consiliului Judeţean, Daniel Andronache (PSD), spune că, atât timp cât pe drumul spre Cinciş vor circula, pe lângă autoturisme, şi basculante încărcate cu materiale de construcţii, iar zona cea mai tranzitată a drumului se suprapune cu cea pe care vor fi trase, prin pământ, conducte de apă şi canalizare, nu are sens reabilitarea acestuia. „Anul acesta pe acel drum vom face lucrări de plombare şi întreţinere. Se va tăia şi vegetaţia de pe margini. Pe scurt, vom face eforturi ca drumul să fie, totuşi, circulabil. Nu cred că are sens să facem o lucrare de reabilitare pe jumătate a drumului pentru că nu are rost să ne încurcăm cu lucrările. După ce primăria Teliuc îşi termină lucrările cu reţelele de apă şi canalizare, se va face şi reabilitarea drumului”, spune Andronache.

Cel mai elocvent exemplu despre ce înseamnă să reabilitezi total un drum, după care să tragi pe sub el o conductă de canalizate este Hunedoara – Sântuhalm. Banda I din sensul de mers spre Sântuhalm este, de ani buni, aproape inutilizabilă.

În plus, mai ales în ultimii ani, constructorii care fac la reabilitări de drumuri în zone montane, încep lucrările din amonte şi „coboară” cu stratul nou de asfalt, astfel încât să nu fie nevoiţi să treacă peste drumul proaspăt reasfaltat cu basculante de zeci de tone, încărcate cu pietriş, bitum şi alte materiale.

Loading...

2 Comments

  1. Nu e problema …dupa ce se va reabilita drumul peridoacele incarcate cu lemne ( pe care nimeni nu le vede) vor distruge drumul in timp record ….