glasul-hd.ro Web analytics

Actualitate

Document BOMBĂ. Prejudiciu estimat de aproape 500.000 de lei. Primăria Deva a făcut public raportul întocmit de Corpul de Control la SPIGM

Administrația locală a făcut public raportul întocmit de Corpul de Control al primarului Florin Oancea, cu privire la activitatea din anul 2017 a Serviciului Public de Întreținere și Gospodărire Municipală. Prejudiciul estimat în document este de aproape 500.000 de lei. De la 1 ianuarie, șeful SPIGM, Tiberiu Coroiu, și-a înaintat demisia.

 

Principalele nereguli descoperite la SPIGM au legătură cu faptul că ar fi externalizat mai multe servicii, deși avea oameni cu care să poată  lucra. La începutul anului 2017, potrivit raportului, SPIGM a încheiat cu Petra Construct Vest SRL, din comuna Lăpugiu de Sus, un contract în valoare de 64.799 de lei, pentru toaletarea a 216 arbori de pe DN7. În mod normal, tăierea unui arbore costă 31,84 de lei, dar SPIGM a plătit 252,10 lei, fără TVA, pentru un singur copac. Mai mult decât atât, se pare că angajații și utilajale SPIGM au fost folosite la această muncă. În perioada aprilie-iulie 2017, SPIGM Deva externalizează tot către aceeași firmă lucrări de cosit mecanic și tuns gard viu, prin patru contracte. „Din nota explicativă dată în fața echipei de control de un angajat al SPIGM care a făcut parte din comisia de verficare a suprafețelor ce trebuiau îngrijite, rezultă că acestea nu au fost măsurate faptic, ci cantitățile i-au fost recomandate de către conducătorul instituției pentru a le scrie în referatul de necesitate, uneori fiind de față și administratorul Petra Construct Vest SRL. Tot în aceeași notă explicativă, ni se expune faptul că utilajele celor trei angajați ai SC Petra Construct Vest SRL au fost reparate în repetate rânduri pe cheltuiala și cu personalul SPIGM”, se arată în raport.

 

Curățenia locurilor de joacă, o afacere

 

SPIGM a decis, în 2017, să externalizeze și serviciul de curățenie și reparații a locurilor de joacă din Deva. Astfel, a fost încheiat un contract cu SC Polar Services Parc SRL, iar valoarea plăților făcute anul trecut a fost de 115.500 de lei. Corpul de control consideră că întreaga sumă este un prejudiciu adus Primăriei, întrucât SPIGM avea angajați suficienți, cu atât mai mult cu cât, într-o notă explicativă, unul dintre muncitori explică că reparațiile la locurile de joacă s-au făcut tot de către personalul Primăriei. Și curățenia Parcului „Cetate” a fost externalizată către o altă firmă, respectiv Magicprest Zece SRL, deși, este scris în raport, activitatea putea fi desfășurată de către SPIGM.

 

Bilete la suprapreț

 

Un alt lucru descoperit de Corpul de Control este contractul pe care SPIGM l-a încheiat cu SC Devatrans Company SRL. Potrivit raportului, în anul 2017 s-au efectuat prestări de servicii privind transportul pe ruta Bârcea Mare-Deva și retur a 20 de persoane private de libertate, în 236 de zile lucrătoare, la prețul de 279 de lei/cursă, adică 588 de lei/zi. Astfel, rezultă un cost de aproximativ 27,90 de lei, pentru o persoană. „Întrucât un bilet dus-întors pe ruta Deva-Bârcea Mare costă 11 lei (prețul practicat de operatorul de transport în comun pe aceeași rută), iar prețul practicat în relația SPIGM-SC Devatrans Company SRL este de 27,90 lei, estimăm un prejudiciu de 79.768 de lei, din suma de 127,782 de lei achitată către Devatrans Company SRL, în anul 2017”, se mai arată în raport.

 

O autoutilitară, prejudiciu de 30.000 de lei

 

O altă problemă identificată de Corpul de Control este cea legată de achiziționarea unei autoutilitare marca Renault Trucks Mascott, fabricată în 2007. SPIGM a cumpărat-o de la SC Docolina Constructions cu prețul de 71.400 de lei, cu o garanție de 12 luni. Achiziția s-a realizat prin sistemul SEAP, una dintre condiții fiind ca autoutilitara să fie fabricată în anul 2007. „Prețul de achiziție propus în referatul de necesitate pentru achiziționarea unei autoutilitare din 2007 este de 77.350 de lei, sumă exagerată privind vechimea vehiculului și prețurile unor vehicule similare pe site-urile de specialitate”, este menționat în raport. În perioada garanției, la utilitară s-au efectuat reparații, plătite de SPIGM, în valoare de 5.000 de lei. „De asemenea, se poate considera prejudiciu valoarea supraevaluată a achiziției cu o sumă de aproximativ 25.000 de lei”, se mai arată în raport.

Prejudiciul total estimat în urma controlului este de aproape 500.000 de lei.