glasul-hd.ro Web analytics

Comunitate

Sute de șomeri beneficiază de servicii de informare şi consiliere online. În plus, au acces liber şi la propriul dosar

Şomerii din judeţul Hunedoara şi angajatorii au fost puşi în legătură online, printr-un portal specializat în „piaţa” forţei de muncă. Acest lucru a fost posibil prin intermediul proiectului „Acces direct în SPO” (ADSPO), proiect implementat şi în judeţul Hunedoara.

Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Hunedoara s-a implicat activ în realizarea unei alternative la clasicele servicii publice de ocupare, realizând în premieră pentru spațiul românesc, o platformă informatică care vine atât în sprijinul funcționarului public din Serviciul Public de Ocupare, cât și al beneficiarilor – angajatori, șomeri, persoane aflate în căutarea unui loc de muncă. Proiectul „Acces direct în SPO (ADSPO)” – cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 – oferă prin intermediul portalului www.adspo.ro, servicii utile în scopul optimizării ciclului: ofertă locuri de muncă – servicii publice de ocupare – persoane în căutarea unui loc de muncă.

Scopul proiectului a fost atins

Potrivit reprezentanților AJOFM Hunedoara, implementarea proiectului a ajuns la final iar până acum au fost realizate toate obiectivele propuse. „În prezent ne aflăm la finalul celor 36 de luni de activitate desfășurată în implementarea acestui proiect, iar rezultatele așteptate au fost deja realizate. În cele două Servicii Publice de Ocupare partenere în acest proiect (AJOFM Hunedoara și AJOFM Alba), au fost obținute următoarele rezultate: a fost creată baza de date electronică, care cuprinde peste 345.000 de dosare de șomaj arhivate în format electronic (o depășire cu 23 la sută a rezultatului propus). Pentru șomer baza de date oferă posibilitatea consultării online a propriului dosar, fără a se mai deplasa la AJOFM. De asemenea baza de date electronică cuprinde peste 12.600 documente interne. Documentele rezultate din activitatea internă a personalului propriu din cadrul AJOFM sunt scanate și transferate în baza de date, în format electronic. Se simplifică astfel transferul intra- și inter-instituțional de documente, crește gradul de siguranță în stocarea documentelor, asigură identificarea și accesarea rapidă a acestora. A fost dată în utilizare platforma informatică ADSPO (www.adspo.ro) – serviciu de tip „self-service”, aflat la dispoziția angajatorilor și persoanelor în căutarea unui loc de muncă înregistrați în evidența AJOFM”, a precizat directorul AJOFM, Rodica Mariana Peter.

Sute de șomeri beneficiază de formare profesională, online

Până în prezent sunt înregistrate pe platforma informatică peste 2.200 de accesări pentru solicitarea de servicii specifice SPO (informare, consiliere, mediere, formare etc). De asemenea mai mult de 1.000 de angajatori accesează platforma informatică pentru a îndeplini diferitele proceduri specifice pieței muncii. Accesarea propriului dosar prin intermediul portalului a fost realizată de peste 1.200 de șomeri.  Portalul www.adspo.ro asigură un înalt grad de securitate a bazelor de date, acesta funcționând în „regim închis”. Accesul pe platforma informatică este permisă doar beneficiarilor SPO – persoane fizice (șomeri și persoane în căutarea unui loc de muncă) și juridice (angajatori) – înscrise în baza de date a AJOFM Hunedoara, pe baza unei cereri individuale de acces pe portal.

Back to top button