glasul-hd.ro Web analytics

Eveniment

Proiectul „Green Line Valea Jiului” se apropie de perioada decisivă

Consiliul Judeţean va afla în lunile următoare dacă va primi sau nu 20 de milioane de euro pentru transport ecologic în Valea Jiului

Consilierii judeţeni sunt convocaţi astăzi într-o şedinţă extraordinară ce are ca subiect principal proiectul pentru transport „verde” pe ruta Petrila – Petroşani – Aninoasa – Vulcan – Lupeni – Uricani. Mai precis, aleşii judeţului trebuie să dezbată şi să voteze mai multe proiecte de hotărâre prin care se fac o serie de corecţii necesare în urma unor solicitări de clarificări din partea ADR Vest.

Proiectul „Green Line Valea Jiului” a fost „tăiat” în două părţi (aproape egale ca valoare) şi depus, anul trecut, la Agenţia pentru Dezvoltare Regională Vest, pentru a se putea încadra în limitele maxime prevăzute de ghidul de finanţare. El prevede crearea unei linii de transport cu autobuze electrice care să acopere toate oraşele din Vale. Conform informaţiilor noastre, proiectul a trecut de etapa evaluării administrative, iar acum se trece la evaluarea tehnico-economică. Mai întâi însă, CJ Hunedoara va trebui să opereze, prin hotărâri de consiliu, o serie de corecţii la documentaţia privind proiectul în sine, dar şi la cea referitoare la asocierea în numele căreia se solicită o finanţare totală în valoare de aproximativ 20 de milioane de euro (sumă la care CJ Hunedoara va contribui cu 2 la sută).

„Science fiction” faţă de condiţiile actuale

Prima componentă a proiectului amintit are o valoare totală de 46,4 milioane de lei, bani necesari pentru cumpărarea a opt autobuze electrice cu lungime cuprinsă între 8 şi 10 metri, dar şi construirea unui depou pentru 26 de autobuze, spălătorie, staţii de încărcare, dispecerat dotat la standardele actuale, sistem electronic de plată a biletelor, sistem de informare şi divertisment în autobuze, sistem de supraveghere video în vehicule, sistem de numărare a călătorilor pecum şi panouri electronice în staţii. Aceeaşi componentă prevede şi 75 de staţii modernizate sau nou înfiinţate. Tot aici sunt trecute şi alte patru staţii de încărcare a autobuzelor, câte două la fiecare capăt de traseu (Petrila, respectiv Aninoasa).

Cea de-a doua componentă a proiectului prevede cumpărarea a 18 autobuze electrice, extinderea necesară în depoul prevăzut în Componenta 1, precum şi completări la sistemele deja amintite. Se estimează că în prima jumătate a acestui an, ADR Vest va anunţa dacă proiectul depus de CJ Hunedoara va fi sau nu acceptat la finanţare din fonduri europene nerambursabile.

Dacă proiectul Consiliului Judeţean va primi finanţare şi va fi implementat conform celor scrise în documentaţiile deja întocmite, transportul în comun din Valea Jiului va înregistra un salt uriaş. Aici, ca şi-n multe alte zone ale judeţului, deseori călătorii sunt obligaţi să meargă dintr-un oraş în altul înghesuiţi în microbuze, uzate fizic şi moral.

În plus, nu de puţine ori în ultimii 15 ani, Consiliul Judeţean a avut de gestionat situaţii dificile în ce priveşte transportul interurban din Valea Jiului, generate de nerespectări ale legislaţiei în domeniu sau de conflicte între operatorii din zonă.

Back to top button