glasul-hd.ro Web analytics

ActualitateAdministrație

Prim Transprest îşi planifică un profit bazat (din nou) pe subvenţii

Firma de transport local din Hunedoara îşi doreşte să aibă un profit de aproximativ 175.000 de lei în 2018, dar mizează în continuare pe subvenţiile de la bugetul local şi pe tichetele acordate gratuit pensionarilor suportate tot de Primărie.

Consiliul Local Hunedoara va discuta, joi, într-o şedinţă extraordinară bugetul de venituri şi cheltuieli al firmei de transport local. În ultimii doi ani, Prim Transprest a fost mai mereu motiv de dispută între aleşii oraşului.

Plafon majorat

În decembrie şi ianuarie, Prim Transprest a solicitat şi primit de la Primărie subvenţii de peste 100.000 de lei pe lună, de două sau chiar trei ori mai mari decât de obicei. Unul dintre motivele invocate a fost că majorarea pensiilor a dus la pierderea „clienţilor”. Mai precis, mulţi vârstnici cu pensii mici, în urma majorărilor din toamnă, au depăşit plafonul maxim de 1.500 de lei al pensiei, aşa că nu au mai putut beneficia de tichetele de transport suportate de Primărie.

În proiectul de buget al Prim Transprest se prevede o creştere a acestui plafon de la 1.500 la 1.700 de lei, astfel încât să crească numărul pensionarilor care vor putea călători cu autobuzele locale din Hunedoara în baza tichetelor pe care, apoi, firma de profil le decontează la Primărie.

Un BVC dependent de subvenţii

Pentru 2018, Prim Transprest estimează venituri de 3.370.000 de lei şi cheltuieli de 3.195.000 lei. La capitolul „venituri” sunt trecute şi subvenţii în valoare totală de 600.000 de lei, dar şi tichete (acordate gratuit pensionarilor şi celorlalte categorii de persoane îndreptăţite) decontate de Primărie în valoare de aproximativ 1,5 milioane de lei.

La capitolul „cheltuieli”, pe lângă cele curente, e trecută şi o sumă de 170.000 de lei pentru cumpărarea a două vehicule de transport: „Dorim să cumpărăm un autobuz mare, dar care să aibă un motor de maximum 7.000 de centimetri cubi, şi un microbuz. Asta pentru că avem mari probleme cu parcul auto”, spune Valentin Fan.

Abonamente, practic, inexistente

Proiectul de buget este bazat pe un tarif de călătorie de 2 lei. Acelaşi ca în urmă cu mai bine de şase ani, timp în care doar preţul combustibililor a crescut cu aproape 25 la sută. Nici în urmă cu şase ani şi nici acum, Prim Transprest nu poate oferi reduceri celor care ar avea de gând să-şi facă un abonament. Cu toate că ar da banii în avans pe o lună, hunedoreanul care ar dori un abonament ar plăti, de fapt, tot 2 lei pe călătorie. Aşadar, dacă merge 22 de zile la serviciu şi ar vrea să se şi întoarcă tot cu un autobuz local. Posesorul unui „abonament” ar plăti 88 de lei pe lună. În Bucureşti, un abonament RATB pe o linie costă 30 de lei, iar unul pe toate liniile, 50 de lei. Chestionat pe această problemă, preşedintele Consiliului de Administraţie al Prim Transprest, Valentin Fan, a declarat: „Problema asta a abonamentelor e destul de veche, nu e nicidecum de ieri, de azi. Vom încerca din nou, împreună cu juriştii Primăriei să găsim o soluţie legală pentru a putea oferi abonamente care să însemne cu adevărat o reducere pentru cei care le cumpără”.

Back to top button