Iarna opreşte cea mai aşteptată autostradă, încă dinainte de „concepţie” şi „naştere”
Lucrul la studiul de fezabilitate pentru autostrada Sibiu – Piteşti a fost suspendat. Presa centrală a speculat deja că ar fi vorba de probleme contractuale. CNAIR-ul susţine însă că e vorba doar de… iarnă.
Într-un articol publicat ieri de capital.ro sunt citate declaraţii ale unor surse din Ministerul Transporturilor conform cărora „Studiul de fezabilitate pentru partea din mijloc a autostrăzii Sibiu-Piteşti ar putea să nu mai fie realizat de asocierea Spea Engineering SA Roma Italia Sucursala Bucureşti-TecnicConsulting Engineering Romania. Autostrada Sibiu-Piteşti este împărţită în cinci segmente. Se va relicita contractul privind actualizarea studiului de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Piteşti, porţiunile din 2,3 şi 4. Asocierea Spea Engineering SA Roma Italia Sucursala Bucureşti-TecnicConsulting Engineering Romania a realizat studiul de fezabilitate numai pentru tronsoanele 1 şi 5. Se pare că asocierea nu a reuşit realizarea, la timp, a tuturor studiilor pentru cele trei porţiuni şi au existat anumite probleme de mediu”.
CNAIR a reacţionat la doar câteva ore după apariţia articolului anunţând că „pentru realizarea Studiului de Fezabilitate în parametrii de maximă eficienţă, în luna decembrie 2016, compania a decis suspendarea contractului pentru o perioadă de 3 luni întrucât în sezonul de iarnă nu se pot realiza investigaţii de teren, în special studii geotehnice”.
Abandonată de PSD, salvată de Cioloş
Demersurile pentru construirea autostrăzii Sibiu – Piteşti au fost reduse la zero, în 2012 – 2015, pe timpul Guvernului Ponta. Acesta susţinea, în acea perioadă, că mult mai utilă ar fi construirea unei autostrăzi Bucureşti – Braşov – Sibiu. Asta cu toate că producătorul auto Renault, care deţine capacităţi importante la Piteşti, solicită o autostradă directă spre Sibiu de ani buni, demonstrând cu cifre pierderile suferite. Anul trecut, CNAIR a reluat intens paşii tehnici pentru punerea în practică a proiectului, fiind evaluate şapte variante de traseu. În noiembrie anul trecut a fost stabilit traseul final, urmând efectuarea studiului de fezabilitate necesar proiectului. Conform variantei de traseu alese, autostrada va merge în paralel cu DN 7 (pe Valea Oltului) din apropiere de localitatea vâlceană Racoviţa. Aceasta va avea cel puţin şase tuneluri şi 10 noduri rutiere. Ar fi prima autostradă care va traversa Carpaţii. Conform unor estimări mai noi, investiţia necesară ar fi de 1,6 milioane de euro (pentru 117 kilometri în zonă muntoasă), bani pe care Guvernul României îi are la dispoziţie din partea Uniunii Europene, interesată să aibă operaţional un coridor de transport rutier şi feroviar (Coridorul IV pan-european) care, pe teritoriul României, începe la Nădlac, trece prin Deva – Sibiu – Piteşti, apoi se îndreaptă spre Bucureşti şi Constanţa.
2 Comments