Iar au dat cu autostrada de gard!
Aceiaşi oficiali care dădeau ca sigură deschiderea loturilor 3 şi 4 de pe Lugoj – Deva până de Sfânta Maria spun acum că, de fapt, nu se ştie când va fi deschisă autostrada

Cu două săptămâni în urmă însuşi ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc declara că loturile 3 şi 4 de pe autostrada Lugoj – Deva vor fi deschise până pe 15 august. Săptămâna trecută, neoficial, şefi din CNAIR spuneau că sunt şanse reale ca momentul inaugurării să fie chiar în seara zilei de luni, 12 august.
E drept că pentru luni, 12 august, au fost solicitate de către constructori formalităţile de recepţie, atât pe lotul 3 cât şi pe lotul 4. Surpriză însă! Pentru lotul 3, consultantul care a monitorizat şantierul a recomandat ca recepţia să nu fie începută din cauza mai multor neconformităţi tehnice (taluzuri fisurate, marcaje nefinalizate, guri de canale de scurgere fără capace etc…) de pe porţiunea de autostradă dintre Holdea şi Ilia. Apare astfel, firesc, întrebarea: nu ştia Răzvan Cuc şi nici şeful CNAIR că sunt probleme pe lotul 3? Mai ales că atât Răzvan Cuc cât şi ceilalţi miniştri ai transporturilor din ultimii ani au declarat că lucrările la cele două loturi de autostradă “sunt îndeaproape monitorizate” de către angajaţii DRDP Timişoara, structura regională a CNAIR.
S-a ajuns astfel în situaţia în care lotul 4, deşi finalizat şi conform, nu poate fi folosit. DELOC. Pentru că nodul rutier de la Ilia se află pe lotul 3, iar recepţia parţială a lotului Holdea – Ilia pare a fi imposibilă din punct de vedere procedural (sau legal).
“Cei 22 de km noi recepționați astăzi pe Autostrada 1 ( A1), între localitățile Șoimuș și Ilia din județul Hunedoara ( Lotul 4 Lugoj- Deva), nu au putut fi deschiși circulației din cauză că nu poate fi descărcat traficul rutier de pe acest sector.
Lotul 4 al autostrazii Lugoj- Deva este parte integrantă a coridorului 4 Pan european ( Rin- Dunăre) , iar pe traseul acestuia se află Dealul Soimuș unde a fost pusă în operă una dintre cele mai spectaculoase lucrări de infrastructură din România.
Antreprenorul acestui contract în valoare de peste 419 mil. lei fără TVA este Asocierea S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L.
Bretelele rutiere care ar fi permis descarcarea traficului auto de pe lotul 4, se află pe lotul 3 al autostrazii Lugoj-Deva, pe care nu a putut fi începută receptia din cauză că nu au fost îndeplinite condițiile tehnice necesare.
Recomandarea ca recepția să nu fie demarată pe lotul 3, a venit chiar din partea Consultantului, care a monitorizat șantierul.
In această situație, Antreprenorul spaniol (Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. -COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A.- Arcadis Eurometudes S.A.) a refuzat propunerea CNAIR de a recepționa ca obiect separat un sector care asigură accesul la bretelele rutiere de la Nodul Ilia, ceea ce ar fi permis deschiderea circulației între Nodurile Șoimuș și Ilia.
De altfel nu este pentru prima oară când Antreprenorul de pe lotul 3 al Autostrazii Lugoj- Deva creează probleme din cauza calității slabe a lucrărilor.
Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. -COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A.- Arcadis Eurometudes S.A a fost la un pas de rezilierea contractului în anul 2017 tocmai din cauza faptului că a folosit materiale de slabă calitate și nu a respectat metodologiile de lucru, situație care a dus printre altele la prăbușirea, încă din faza de șantier a unui segment de drum, pe o lungime de 70 m și o lățime de 11 m”, a transmis luni seara Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Conform contractelor încheiate în 2012, loturile 3 şi 4 de pe autostrada Lugoj – Deva ar fi trebuit finalizate încă din 2016.
One Comment