glasul-hd.ro Web analytics

Actualitate

Cuc dă un nou termen pentru Lotul 3: „probabil săptămâna viitoare”. Nici cei de la Drumuri Naţionale nu-l mai cred

Reprezentant CNAIR: „Cine comunică acum orice termen pentru Lotul 3 ori este prea optimist, ori nu ştie ce vorbeşte”

După ce, pe 4 octombrie spunea că Lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva va fi deschis „peste două săptămâni”, duminică, ministrul demis al Transporturilor a introdus un „probabil” în declaraţie. A vorbit despre bucata de autostradă dintre Ilia şi Holdea în termeni la fel de inexacţi cum a făcut-o şi până acum când s-a referit la întregul proiect. Dovada constă şi în declaraţia făcută de purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), pentru „Glasul Hunedoarei”.

„Probabil săptămâna viitoare, am discutat cu domnul Scarlat (directorul general al CNAIR – n.red.), vom deschide şi tronsonul 3, Lugoj – Deva Lotul 3. Acolo era o problemă la cine a condiţionat expertiza ca să putem da drumul la trafic la tablierele unui podeţ unde practic va fi o intervenţie de 2 – 3 zile, cred că e o problemă cum a fost aşezat acel pod şi riscă să fie anumite probleme la structură. Trebuie intervenit şi vom deschide şi acel lot, cu probleme, de altfel. Am să spun acest lucru până în ultima zi, că pe acel lot vor fi probleme în exploatare”, a declarat ministrul Răzvan Cuc (medalion), citat de Mediafax.

O primă întrebare, rămasă fără răspuns, deocamdată: avându-se în vedere că declaraţia a fost făcută de ministrul Cuc duminica, la care săptămână s-a referit? La cea în curs, sau la săptămâna 20 – 26 octombrie?. Conform unor surse din cadrul CNAIR, „podeţul” de care a pomenit Cuc în declaraţie este, de fapt, un pod în toată regula peste Mureş (între satele Grind şi Câmpuri – Surduc).

Mai mult, la scurt timp după ce a anunţat că Lotul 3 nu poate fi „pus în trafic” invocând mai multe deficienţe în construcţie, ministrul Răzvan Cuc a declarat că o expertiză tehnică va fi necesară pentru a se vedea dacă, unde şi cum trebuie intervenit, apoi se va decide dacă porţiunea de autostradă poate fi dată în folosinţă, urmând ca o parte dintre intervenţiile presupuse a fi necesare să fie făcute „sub trafic”, cum spun drumarii. Aceleaşi surse spun că, de fapt, expertiza invocată de Cuc abia a început şi se va finaliza peste vreo 30 de zile.

Şerbănescu – CNAIR: „Facem lucruri de imagine sau… ?”

Contactat de „Glasul Hunedoarei”, purtătorul de cuvânt al CNAIR (director în cadrul companiei amintite), Alin Şerbănescu a declarat: „După ce s-a semnat contractul cu IPTANA (pentru expertiza tehnică – n.red.) se caută soluţii pentru a se vedea dacă este posibil să se deschidă Lotul 3 cu restricţii (de viteză şi de tonaj – n.red.). În acest moment nu poate spune nimeni o dată anume la care se va deschide Lotul 3 de pe Lugoj – Deva. Există şi varianta să se meargă pe două faze: prima – rezolvarea unor probleme înainte de deschidere, a doua – rezolvarea unor probleme în condiţii de trafic. Dar mai apare o problemă: în România nu îţi garantează nimeni că, în cazul în care deschizi o porţiune de autostradă cu restricţii de viteză şi/sau de tonaj, acele restricţii vor fi şi respectate de către toţi participanţii la trafic. Acum întrebarea mea este următoarea: facem lucruri de imagine sau facem lucruri de calitate care să aducă beneficii celor care vor circula? În momentul acesta, până nu avem finalizată expertiza tehnică nu se poate comunica niciun termen pentru deschiderea Lotului 3. Cine comunică acum orice termen, ori este prea optimist, ori nu ştie ce vorbeşte”.

Back to top button