CJ fărâmiţează contractele drumarilor. Cum explică decizia Costel Avram

Consiliul Judeţean a anunţat marţi că doreşte să schimbe abordarea în ce priveşte activităţile de întreţinere a drumurilor judeţene. De la anul vor fi şase, nu cinci zone de responsabilitate în ce priveşte întreţinerea drumurilor judeţene şi, mai mult, contractele vor fi, pentru fiecare zonă, înmulţite cu trei.
La ora actuală, cei aproximativ 1.300 de kilometri de drumuri judeţene sunt „împărţiţi” în cinci zone: Valea Jiului, Haţeg – Hunedoara, Deva – Păuliş, Orăştie, respectiv Brad. Contractele încheiate de Consiliul Judeţean cu firme private prevăd atât activităţile de întreţinere pe timp de vară (reparaţii ale carosabilului, toaletări şi curăţări de rigole) cât şi cele specifice iernii (deszăpezire, împrăştiere de material antiderapant).
Actualele contracte expiră anul viitor în primăvară. Din 2020, Consiliul Judeţean doreşte ca zonele de intervenţie să fie 6, nu 5. Mai precis se doreşte împărţirea în două a zonei Hunedoara – Haţeg (care include şi Ţinutul Pădurenilor, unde sunt probleme şi vara şi iarna). O altă schimbare majoră este aceea că, pentru fiecare dintre cele şase zone se vor licita câte trei contracte separate: unul pentru reparaţii ale carosabilului pe timp de vară, altul pentru toaletări şi curăţări de rigole şi un al treilea pentru întreţinere pe timp de iarnă (deszăpezire şi împrăştiere de material antiderapant). Strict teoretic, este posibil ca, din 2020 încolo, Consiliul Judeţean să fie nevoit să lucreze nu cu 5 firme diferite ci cu 18.
Avram invocă mai ales toaletările lipsă
Administratorul public al Consiliului Judeţean, Costel Avram spune că nu a fost ideea lui, dar că o susţine. Un argument al schimbării de abordare ar fi, după cum spune Avram, situaţia actuală a toaletărilor deficitare de pe drumurile judeţene: „Propunerea de a avea contracte separate pe timp de vară şi pe timp de iarnă a venit de la Direcţia Tehnică iar eu am fost de acord cu ea. Avem o problemă cu toaletarea vegetaţiei de pe marginea drumurilor judeţene. Ba ni se spune că nu sunt utilaje, ba suntem mereu amânaţi. La fel se întâmplă şi în ce priveşte curăţarea rigolelor. Nu-i nimic: scoatem problema toaletării din pachet şi a curăţării rigolelor şi le licităm separat. Poate vine cineva, nu neapărat o firmă mare, care este dispus să facă aceste lucrări. Şi separarea contractelor de întreţinere pe sezoane vară – iarnă s-a făcut din acelaşi motiv al neajunsurilor care s-au înregistrat până acum”.
Costel Avram a mai adăugat că licitaţiile vor începe în perioada următoare şi că nu poate estima cum va fi influenţat bugetul alocat drumurilor de noua abordare a CJ în ce priveşte întreţinerea acestora. „Oricum, se va lucra în baza unui tarif licitat, dar numai pe bază de comandă dată de Consiliul Judeţean”, a mai spus administratorul public al CJ.
One Comment