glasul-hd.ro Web analytics

Actualitate

22 de zile de când șoferii puteau circula pe 21 de kilometri de autostradă. CNAIR n-a trimis încă drumari să repare “neconformitățile” de pe Lotul 3 al A1 Lugoj – Deva, unde a reziliat contractul

Asociația Pro Infrastructură (API) trage un nou semnal de alarmă referitor la situația Lotului 3 al autostrăzii Lugoj – Deva. Deși CNAIR a reziliat contractul cu constructorul invocând probleme legate de execuția lucrării, compania nu s-a apucat până în prezent să rezolve deficiențele constatate, în condițiile în care ministrul Transporturilor anunța săptămâna trecută că în două – trei săptămâni se va deschide circulația pe acest lot.

Reprezentanții API, cea mai importantă organizație nonprofit din România care monitorizează proiectele majore de infrastructură de transport, susțin că Lotul 3, între Ilia și Holdea, este circulabil dar autoritățile au transformat acest tronson într-o autostradă muzeu reziliind contractul când acesta era finalizat în proporție de 99%.

“La 22 de zile de când lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva putea fi inaugurat și la 6 zile de când Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a reziliat contractul finalizat în proporție de 99%, cei din Compania de Drumuri nu au apărut în teren ca să rezolve așa-zisele “deficiențe” invocate. Ministrul Culturii, pardon, al Transporturilor Cuc, împreună cu directorul CNAIR Scarlat promiteau săptămâna trecută că problemele de pe șantier vor fi soluționate și se va da drumul la circulație. Și atunci de ce nu e nimeni în teren? Poate pentru că presupusele probleme sunt doar pretexte…

Din informațiile noastre, în cei 6 ani scurși de la semnarea contractului (august 2013), inginerul FIDIC (consultantul) angajat de CNAIR ca să supervizeze antreprenorul a identificat 60 de neconformități, dintre care 59 au fost stinse (reparate) de constructor – un număr normal pe un șantier de o asemenea anvergură, comparabil cu alte proiecte de autostrăzi.

Ironia sorții este că singura neconformitate încă nesoluționată este chiar în capătul dinspre Holdea, fix la granița cu lotul 2 Lugoj-Deva, acolo unde nu se va circula până la finalizarea celebrelor tuneluri “pentru urși” (aflate în prezent în licitație), adică probabil prin 2024.

Așadar, avem o AUTOSTRADĂ MUZEU de 21 km perfect funcțională din 12.08.2019, pregătită să preia traficul rutier, al cărei contract a fost reziliat de o gașcă de incompetenți iresponsabili care doar mimează că urmăresc interesul cetățenilor.

Oare cât vor mai fi nevoiți românii și europenii să suporte bătaia de joc când ei au plătit o autostradă, nu un muzeu?!”, este mesajul Asociației Pro Infrastructură.

Citește și

BREAKING NEWS. Contractul pentru Lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva, reziliat de CNAIR

Autostradă muzeu, bani pierduți și procese. Consecințele rezilierii contractului pe Lotul Ilia – Holdea. Cum explică ministrul Transporturilor decizia

Constructorul Lotului 3 al A1 Lugoj – Deva: „Se blochează posibilitatea populației României de a se bucura de această porțiune de autostradă. Ne gândim foarte serios să facem plângeri penale și să acționăm statul român în judecată”

Back to top button