glasul-hd.ro Web analytics

Actualitate

Şi, totuşi, se poate şi altfel. DRDP a început plombarea drumului – şvaiţer dintre Margina şi Săcămaş

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara (DRDP) a lucrat destul de intens, la finele săptămânii trecute, la plombarea gropilor pe DN 68 A. S-a lucrat şi cu metoda clasică (mixtură stocabilă) dar şi cu un utilaj nou. Indirect ni se confirmă că se poate şi altfel. Cu o lună în urmă întrebam dacă „asfaltul la sac” este singura tehnologie disponibilă şi ni se răspundea doar afirmativ.

 

DN 68 A a devenit cel mai circulat drum naţional din Vestul ţării, de când este nevoit să lege bucăţile de autostradă Nădlac – Margina şi Deva – Sibiu. Problema este că drumul, asfaltat în anii ’60, n-a avut niciodată parte de o reabilitare în toată regula. Traficul intens, mult peste limitele pentru care a fost gândit şi construit drumul, produce gropi mai ales iarna.

La finele săptămânii trecute, DRDP Timişoara a anunţat că a scos la lucru toate utilajele disponibile pentru reparaţii de sezon rece pe drumurile naţionale. „Pe DN 68A, Făget – Săcămaș, se folosește și utilajul Strassmayr, un utilaj nou aflat în dotarea DRDP Timişoara, pentru reparații prin tehnologia cu stropiri succesive. Aceasta presupune execuția unor stropiri cu emulsie și criblură, în straturi succesive, până la cota îmbrăcăminții”.

Până aici toate bune şi frumoase. Doar că, la finele lunii ianuarie, când a avut loc o altă operaţiune amplă de plombare a drumurilor naţionale, s-a lucrat doar cu “asfalt la sac”. Noi am întrebat atunci reprezentanţii CNAIR dacă există sau nu o altă tehnologie de lucru, mai rapidă. Nu am întrebat dacă o deţine sau nu CNAIR, ci, pur şi simplu, dacă există sau nu. Ni s-a răspuns: „Mixtura asfaltică stocabilă e singura tehnologie pentru astfel de situaţii”.

 

Explicaţii lipsă

 

Am încercat să vedem dacă am greşit noi, în ianuarie, sau am fost induşi în eroare, în ce priveşte variantele de lucru pe timp de iarnă. L-am contactat pe directorul DRDP Timişoara, Cristian Ispravnic. N-a fost prea generos în explicaţii: „Plombele (care se pun în perioada aceasta – n.red.) sunt pentru perioada de iarnă. Când temperaturile exterioare o vor permite, vor fi şi reparaţii cu mixtură la cald. Utilajul (cel nou – n.red.) poate să lucreze şi la temperaturi mai joase de 10 grade Celsius. Când se încălzeşte o să fie şi petice şi covoare asfaltice, spuneţi-le cum vreţi şi scrieţi ce vreţi, o să fie tot ce doriţi”. Am fi dorit să obţinem clarificări tehnice (dacă nu suntem prea grei de cap ca să-nţelegem tehnicile de reparaţii ale drumurilor) referitoare la soluţiile rapide de plombare pe timp de iarnă. După ce ne-a spus „scrieţi ce vreţi”, Ispravnic a încheiat brusc convorbirea. Noi scriem ce vrem şi încercăm să o facem cu argumente. Cele mai bune argumente le au însă şoferii care-şi rup maşinile pe DN 68 A. Ei nu scriu (articole de presă), dar înjură cum vor, din ce în ce mai des şi mai argumentat. Şi înjură degeaba.

 

Citiți și:

(GALERIE FOTO) România mileniului III. Gropi astupate cu „asfalt la pungă” încălzit la butelie