glasul-hd.ro Web analytics


Sănătate

Farmacia din grădină – Migdale

Migdalele conțin în mod specific antioxidanți pe bază de flavonoide ( substanțe care se găsesc în coaja migdalelor) care acționează împreună cu vitamina E (un antioxidant puternic care se găsește din belșug în migdale) pentru întărirea arterelor și reducerea inflamațiilor.

Studiile efectuate au arătat că consumul de nuci contribuie la reducerea colesterolului rău cu 3% până la 19%, atât în cazul persoanelor sănătoase, cât și a persoanelor care au un nivel ridicat al colesterolului sau care suferă de diabet zaharat.

Alte substanțe nutritive cardioprotectoare conținute în migdale includ: α – tocoferol, magneziu, cupru, mangan, calciu și potasiu, aminoacidul L-arginină (care joacă un rol important în promovarea sănătății vaselor sangvine, împiedicând depunerile pe pereții acestora, ceea ce are efect de protejare împotriva aterosclerozei).

Datorită senzației de sațietate instalat te simți sătul o perioadă mai lungă de timp, fiind una dintre explicațiile pentru faptul că migdalele, la fel ca alte tipuri de nuci și alune, ajută la controlul greutății. Fibrele au un rol important în protejarea tractului digestiv prin expulzarea din organism a reziduurilor și a tot felul de substanțe nedorite.

Ele joacă un rol important în: reglarea nivelului glicemiei; controlul greutății; promovarea sănătății sistemului cardiovascular; protejarea pielii; prevenirea formării pietrelor la vezica biliară și la rinichi; atenuarea sindromului colonului iritabil; reducerea riscului de formare a hemoroizilor; reducerea riscului de infarct; hrănirea florei bacteriene .

Beneficiile aduse de consumul de fibre stau tocmai în faptul că acestea nu pot fi digerate de către organism. Fibrele solubile, așa cum sunt găsite în migdale și alte tipuri de nuci, se transformă în tractul digestiv într-o substanță cu textură gelatinoasă, ceea ce are ca efect reducerea digestiei.

Există două tipuri de migdale– migdalele dulci și migdalele amare. Migdalele dulci sunt utilizate în foarte multe preparate asiatice dar și ca desert sau garnitură. Migdalele dulci se pot utiliza pisate în rețete europene pentru a forma marțipan. Migdalele pot să fie consumate crude sau pot să fie incluse într-o mare varietate de feluri de mâncare. Ele sunt de asemenea folosite și pentru a produce uleiul de migdale, siropul de migdale și untul de migdale.

Consumul a câteva migdale pe zi  îmbunătățesc memoria și concentrarea, mai ales la copii. Migdalele trebuie hidratate înainte de a fi consumate, deoarece atunci se activează o enzimă care favorizează absorbţia nutrienţilor din migdale şi ajută la digestie.

Migdalele amare se folosesc la prepararea extractului de migdale amare  pentru a da aroma lichiorului foarte parfumat denumit amaretoo. Gustul lor blând, ușor amar, reprezintă o caracteristică specială a acestui tip de migdale. Migdalele amare se pot procesa inclusiv pentru a ajunge în salate și alte tipuri de mâncare.

Back to top button
Close
Close