glasul-hd.ro Web analytics

Actualitate

Dragnea și urșii au dat la pace. Se renunță la tunelurile ecologice de pe tronsonul Margina – Holdea?

După câțiva ani de scandal și timp pierdut, autoritățile au decis să renunțe la cele două tuneluri cu rol de ecoduct prevăzute pe tronsonul lotului II al autostrăzii Lugoj – Deva. Anunțul a fost făcut de însuși Liviu Dragnea la începutul acestei săptămâni.

Reprezentanții Ministerului Transporturilor nu au confirmat încă decizia de a renunța la construirea tunelurilor pentru urși, dar reprezentanții Ministerului Mediului s-au deplasat în teren și au constatat că în acea zonă nu au mai fost semnalați urși de peste 40 de ani, deci nu s-ar justifica o investiție care ar crește semnificativ costul autostrăzii și ar întârzia construcția ei până cel puțin în anul 2025.

O soluție complicată

Liviu Dragnea a declarat că în urma renunțării la tunelurile pentru animale urmează să demareze lucrările pe acest tronson.  CNAIR nu a spus deocamdată nimic, pentru că lucrurile nu sunt chiar atât de simple cum le vede președintele PSD.  Tronsonul Margina – Holdea a fost scos din contractul inițial cu asocierea Salini-Impregilo, care nu mai are acoperire contractuală să continue lucrările. CNAIR a inițiat o nouă procedură de licitație pentru realizarea secțiunii care includea tunelurile pentru urși. Schimbarea soluției ar putea să încurce și mai mult lucrurile dacă CNAIR nu are temei juridic să revină la contractul inițial cu italienii de la Salini-Impregilo și ar fi nevoie de o nouă licitație.

Tunelurile inutile ar fi scumpit lucrările cu peste 100 de milioane de euro.

„Documentația pentru secțiunea E este în acest moment în lucru. Intenția este ca documentația să fie trimisă în maxim o lună, adică în mai, către cei de la ANAP (n.r. Agenția Națională pentru Achiziții Publice)”, a declarat în urmă cu două săptămâni  Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al Companiei Naționale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere din România.  Lotul cu ecoducte a fost scos din contractul cu firma constructoare de către fostul ministru Răzvan Cuc.  Valoarea lucrărilor pentru acest tronson a fost apreciată la aproximativ 170 de milioane de euro, lucrările incluzând două tuneluri în locul unor deblee de mari dimensiuni și pericol de prăbușire, prelungirea unui viaduct din proiect și realizarea unuia nou.