glasul-hd.ro Web analytics

Eveniment

Tragedia feroviară de la Merișor. Medic legist: „Ambii mecanici de pe locomotivă aveau alcool în sânge”

Tragedia feroviară din urmă cu aproape două săptămâni, cel mai mare accident feroviar din România ultimilor ani, în care doi oameni și-au pierdut viața, s-a produs pe fondul consumului de alcool. Șeful Serviciului de Medicină Legală din județul Hunedoara, medicul Dan Mărculescu, spune că ambii angajați ai firmei Unicom Tranzit – mecanicul și ajutorul de mecanic – consumaseră băuturi alcoolice, rezultatele indicând o valoare foarte mare a alcoolemiei în sângele ajutorului de mecanic. Deocamdată, ancheta procurorilor este încă în curs.

În tragedia de pe calea ferată Petroşani – Simeria a fost implicată o garnitură de marfar cu 16 vagoane. Ambii mecanici, morţi după ce trenul marfar cu care circulau a deraiat, au consumat băuturi alcoolice, unul într-o cantitate mare, potrivit rezultatelor analizelor toxicologice efectuate în cadrul necropsiei. „Analizele au fost făcute a doua zi după tragedie. Este adevărat că aveau alcoolemie în sânge, însă valorile sunt confidențiale, precum bine știți. Ele se află la organul unde se află dosarul anchetei. Nu vă pot da valorile. Ambii aveau, dar unul mai mult, celălalt mai puțin”, a declarat, pentru „Glasul Hunedoarei”, șeful Serviciului de Medicină Legală Hunedoara, medicul Dan Mărculescu. Procurorii susțin însă că, în acest moment, nu dețin această informație oficial, drept urmare nu pot spune care sunt valorile alcoolemiei celor doi mecanici, dacă acestea sunt pozitive. „Nu sunt decât vorbe, nu sunt acte. Nu avem o informație oficială. Nu avem încă buletinele de analiză toxicologică a mecanicilor. Nu sunt la dosar. Nu avem hârtia, ca să putem să dăm astfel de informații”, a declarat prim-procurorul Parchetului de pe lângă Judecătoria Hațeg, Maria Borca. Potrivit unor surse judiciare, mecanicul de locomotivă ar fi avut o alcoolemie de 0,15, iar ajutorul de mecanic undeva în jurul valorii de 2 la mie.

Ancheta ar putea fi extinsă

Anchetatorii care investighează împrejurările în care s-a produs deraierea trenului de marfă privat, au informat că ancheta în cazul tragediei de pe calea ferată Petroşani – Simeria, în dosarul de ucidere din culpă, ar putea fi extinsă şi pentru infracţiuni contra siguranţei circulaţiei pe căile ferate. Dosarul este instrumentat de Parchetul de pe lângă Judecătoria Haţeg, iar Agenţia de Investigare Feroviară (AGIFER) şi Inspectoratul Teritorial de Muncă Hunedoara, dar și cel din Timișoara, fac cercetări în acelaşi caz.

La două zile de la acest tragic eveniment, firma Unicom Tranzit a oferit primele informații oficiale despre mecanicii de locomotivă și spunea că aceștia aveau multă experiență, fiind devotați meseriei. De asemenea, potrivit comunicatului Unicom Tranzit, locomotiva și vagoanele antrenate în acest accident erau corespunzătore din punct de vedere tehnic, având toate reviziile și reparațiile efectuate conform reglementărilor în vigoare.

Reprezentanții companiei susțin însă că nu exclud ca mecanicii să fii greșit. Aceștia spun că până la finalizarea anchetei, sau cel puțin până la comunicarea rezultatelor preliminarii, nu pot da alte detalii.

Cronica celui mai mare dezastru feroviar din ultimii ani

Trenul de marfă privat a deraiat, în data de 8 aprilie, în zona Bănița-Merișor, după ce ar fi rămas fără frâne. Mecanicul de locomotivă și ajutorul de mecanic au murit pe loc, în urma impactului deosebit de puternic. Venind din direcția Petroșani, spre Simeria, înainte să ajungă în gara Merișor, mecanicii de locomotivă și-au dat seama că sistemul de frânare al vagoanelor nu mai funcționează. Au anunțat prin stație impiegatul de mișcare de la Merișor că nu pot opri garnitura și că vor cale liberă până vor reuși să încetinească trenul. Nu au mai apucat însă să facă acest lucru. Într-o curbă, locomotiva și câteva vagoane goale prinse în spatele acesteia au sărit de pe șine, împinse de restul vagoanelor care nu puteau fi frânate. Colosul a zburat într-o prăpastie, iar alte vagoane au venit peste locomotiva care, pur și simplu, s-a înfipt în pământ.

Loading...
Tags

4 Comments

  1. Livia, e o diferenta enorma intre alcolemiile celor doi. 0,15 la mie ai cand bei o bere, daca ai o constituie mai astenica, in timp ce la 2 la mie, te apropii de coma alcoolica, chiar daca esti un munte de om. In plus, mecanicii de locomitiva sunt obligati sa faca alcooltestul la fiecare intrare si iesire din tura, asa scrie in manualul de siguranta a circulatiei. Poate au baut dupa ce au intrat in tura, in timpul serviciului, dar nu cred ca la 2 la mie, ajutorul s-ar mai fi putut urca in locomotiva…

  2. Este rusinos ,mediatizati ceea ce nu trebuie, nu este nicio confirmare, ESTE INVENTIA FIRMEI SA-I DISCREDITEZE PE CEI DOI MECANICI, 0.15 la mie NU ESTE sanctiune in codul rutier, de ce S-A mediatizat la doua saptamani!!!ACEST TEST DUREAZA DOAR 4 MINUTE{ DIN SURSE SIGURE, CONFORM UNOR SPECIALISTI}, DE CE DOUA SAPTAMANI???????????????????????????Sa fie timp OPTIM PT modificAREA probelor , doar stiu ce se poate face si ce se intampla in aceasta ROMANIE….
    Niciodata, accest om, GARCEA ALEXANDRU, nu consuma alcool in timpul serviciului, era un om prudent, precaut, cu simtul raspunderii SI UN OM FOARTE INTELIGENT. Dar, judecata se va face dupa….familia nu o sa fie in continuare asa de vulnerabila, valabil pt presa care mediatizeaza ceea ce nu trebuie si firma UNICOM CARE SE IMPLICA LA NEGATIV PT DEFAIMAREA UNOR OAMENI VALOROSI,
    URAAAAAAAAAATE CUVINTE LA ADRESA ACESTEI FIRME…..IN CURAND O SA DISPARA NUMELE ACESTEI FIRME …SI TOTI MANAGERII EI….. O SA URMEZE O ADEVARATA JUDECATA, PE LANGA CEA A LUI DUMNEZEU.
    REPET, SA VA FIE RUSINEEE!

Vezi și

Close