Home / Actualitate / Taximetriştii şi-au susţinut cauza la Primărie
MAIN 1

Taximetriştii şi-au susţinut cauza la Primărie

Prezenţi în număr destul de mare, ieri, la dezbaterea publică pe tema majorării tarifului maximal ce poate fi practicat în Hunedoara, taximetriştii au prezentat mai multe argumente în favoarea cauzei lor decât reprezentanţii societăţii civile (foarte puţini prezenţi la întâlnire).

MAIN 2Unul dintre cei care au solicitat o dezbatere pe solicitarea companiilor de taxi ca tariful maximal să fie crescut de la 1,9 la 2,9 lei a fost Tiberiu Goloboş, liderul Asociaţiei Civice „Dreptate”. „În Bucureşti, eu am circulat cu taxiul, la tarif de 1,5 lei. În Braşov la fel. Înţeleg că aveţi costuri, dar nu trebuie să ajungem în situaţia în care tarifele vor creşte tocmai pentru că nu mai există consum, cum s-a întâmplat în cazul apei. De la 1,9 lei la 2,9 lei e un salt de 50 la sută”, a spus Golomboş.

Prima replică a venit din partea lui Adrian Mitrică, patronul companiei Mobil Taxi: „În Bucureşti, un taxi merge până într-un punct cu 1,5 lei pe kilometru, iar de acolo se întoarce cu un alt client. Încasează, astfel, de fapt 3 lei la doi kilometri. Noi mergem, de exemplu, de la Piaţa mare la Hăşdat, cu 2 lei pe kilometru, o distanţă de 3 kilometri. Am încasat 6 lei, dar ne întoarcem încă trei kilometri fără clienţi, aşa că, rezultă că încasăm 1 leu pe kilometru. În Bucureşti e şi altă poveste cu firmele mari de taxi care vor să ţină preţurile jos, dar în orice alt oraş mare, tariful mediu e de 2,5 lei. Noi nu o să mergem cu tariful maximal de 2,9, ci o să mergem cu 2,39 lei pe kilometru, în perioada următoare”.

„Dacă nu răspundem la telefon 4 ore?!”

MAIN 3Dorel Mihuţ, un simplu taximetrist, a atras atenţia că, în doar câteva luni, preţul benzinei a crescut simţitor, iar, în Hunedoara, taximetria asigură doar un venit de supravieţuire, nicidecum de îmbogăţire. „Noi mergem la curse de 4 – 5 lei şi dacă se urcă două-trei persoane-n maşină suntem mai ieftini ca autobuzul”, a punctat taximetristul.

Dezbaterea de ieri s-a terminat destul de încins: „Până la urmă noi lucrăm la firme private. În limita bunului simţ, ca la noi acasă, putem să facem cum dorim. Închid taxiul şi nu mai lucrez (dacă nu rentează – n.red.). Gândiţi-vă doar ce-ar însemna ca vreme de 4 ore, nu mai mult, într-o zi, să nu mai răspundă nicio firmă de taximetrie la telefon!”

Primarul: solicitarea e legală

Primarul Dan Bobouţanu a declarat că întregul conţinut al dezbaterii le va fi adus la cunoştinţă şi consilierilor locali. Problema majorării tarifului maximal de taximetrie va fi dezbătută de Consiliul Local în şedinţa ordinară de la finele acestei luni. „Pe mine mă surprinde că o astfel de mărire nu a fost pusă în discuţie timp de cinci ani (din 2012 – 2013, când preţurile combustibililor erau chiar mai mari decât acum –n.red.). Iertaţi-mă, dar aţi greşit, pentru că nu puteţi lăsa lucrurile aşa. Ele merg unele după altele. Din punct de vedere juridic, ceea ce solicită reprezentanţii companiilor de taxi are acoperire legală. Oportunitatea va fi dezbătută în Consiliul Local. Să nu uităm şi de cheltuielile cu munca vie se duc la dânşii raportat la alt salariu. Eu vreau să avem un serviciu public de taximetrie, că este un serviciu public, până la urmă, civilizat. Dacă veţi merge cu tariful maximal, probabil nu veţi avea clienţi. M-aţi pus în situaţia de a accepta acest lucru, lucru pe care ceilalţi primari l-au dat la o parte. În mod normal, noi trebuie să facem în aşa fel încât şi dumneavoastră să fiţi mulţumiţi dar şi cetăţenii să fie mulţumiţi. Deci nu mai lăsaţi lucrurile să tergiverseze, că se ajunge şi-n situaţia semnalată de domnul Golomboş «Vedeţi că această creştere mie mi se pare că e de 70 la sută». Dar, încă o dată, mi s-a explicat şi mie că nu se va merge pe acest tarif maximal şi el nu face altceva decât să reglementeze lucrurile dacă se vor scumpi carburanţii, dacă va mai creşte salariul minim pe economie, dacă se măresc taxele la RAR… Totuşi, trăim într-o economie de piaţă, iar preţul este reglat de cerere şi ofertă. Dacă taximetriştii nu-şi vor face treaba mai bine, să –şi mulţumească clienţii, atunci nu vor mai merge cu taxiul şi vor lua autobuzele Primăriei”.

În lipsa unui sistem de transport în comun performant, în Hunedoara, taxi-ul este principala modalitate de a ajunge rapid dintr-un punct în altul al municipiului.

Despre Ciprian IANCU

Citește și

SECUND _MG_3666

Amendaţi în oraşul fără parcări

Sunt mai bine de 10 ani de când Deva este sufocată de maşini, mai ales …

One comment

  1. Daca maresc tariful ii salut din… mersul pe jos! E mai sanatos.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *