Home / Actualitate / (VIDEO) Soluţii pentru afacerea ta. CRM – Customer Relationship Management
Bachnev foto pentru on-line

(VIDEO) Soluţii pentru afacerea ta. CRM – Customer Relationship Management

Săptămâna aceasta, debutează în „Glasul Hunedoarei” o nouă rubrică dedicată în special întreprinzătorilor. Cosmin Bachnev (iniţiatorul „Deva Business Club by 1 Million Idea”) va încerca să vă aducă în atenţie soluţii viabile, eficiente şi, de multe ori, extrem de necesare pentru aproape orice fel de unitate din mediul de afaceri al zilelor noastre.anca

Pentru prima ediţie a rubricii, Cosmin Bachnev a discutat cu Anca Bândac, manager teritorial MiniCRM România, despre cât de important este managementul relaţiei cu clienţii.

Ce înseamnă CRM?

CRM este un sistem de gestiune a relațiilor cu clienții, adică un sistem în care poți să-ți gestionezi baza ta de date, procesul tău de vânzări, un sistem care susține mai multe procese din cadrul unei companii astfel încât să ai o activitate sau o gestiune foarte bună și eficientă a clienților tăi.

La ce ajută o afacere, un soft de tip CRM?

Un CRM te ajută în primul rând să gândești într-un sistem care să fie adoptat de toată lumea din companie pentru că în CRM ce e bine să poți face e să definești toate procesele companiei, bine structurate, astfel încât tu să știi toate etapele prin care treci cu un client sau un potențial client, toți pașii tăi de vânzare, toate informațiile relevante despre un client, toate ofertele pe care le trimiți ş.a.m.d. Atunci când ai toate aceste lucruri, ți-e foarte ușor să gestionezi baza ta de date, procesul de vânzări, să existe o uniformizare a procesului la nivel de companie, angajații să adopte procesul respectiv, să poți să faci o raportare foarte clară asupra activității tale, cât și a angajaților, rezultând o eficientizare a activității, un control foarte bun asupra bazei de date și să avem un sistem clar în care toată lumea trebuie să știe ce trebuie să facă.

Cărui tip de afacere se adresează un sistem CRM?

CRM-ul în general se adresează oricărui tip de companii care are un sistem de vânzări, care are o bază de date, indiferent de dimensiunea afacerii că e mare sau mică, că are un angajat, doi sau trei orice companie are nevoie de un sistem de tip CRM.

De ce este o investiție și nu o cheltuială?

În primul rând există două tipuri de sisteme CRM: unul este în Cloud, iar celălalt on-premise (cumperi sistemul și îl ai pe serverele tale), investiția fiind una mare, este amortizată într-un timp mai îndelungat, în functie de costul de achiziție. Pe partea de CRM în Cloud, riscurile chiar sunt foarte mici, întrucât poți să achiziționezi un abonament, prețurile bineînțeles diferă și atunci e o investiție, nu o cheltuială deoarece scopul unui CRM este să îți aducă mai multe venituri la finalul fiecărei luni. De ce spun asta? De multe ori uităm clienți în procesul de vânzare, nu facem Follow-UP foarte bun, nu știm în ce pas pierdem clienți, nu există un control bun al activității de vânzare. Dacă gestionând mai bine baza ta de date, tu câștigi unu, doi, trei clienți noi datorită acestui sistem CRM, deja sistemul și-a atins scopul și tu ai venituri mai mari în luna respectivă. Sunt foarte multe alte beneficii pe partea de administrativ, sunt foarte multe persoane în cadrul unei companii care pierd foarte mult timp făcând rapoarte. Sistemul de tip CRM își face singur rapoartele, tu trebuie doar să lucrezi, să te concentrezi pe clienți, să faci vânzări.

 Ce este MiniCRM?

 Soluția noastră MiniCRM este disponibilă doar în Cloud, funcționează pe bază de abonament anual sau lunar. Noi ne concentrăm foarte mult să-l facem user friendly, pentru a avea o soluție pe care toată lumea să o iubească, o soluție care să fie simplistă dar nu simplă, noi la MiniCRM ne concentrăm foarte mult pe dezvoltarea pe diferite procese cum ar fi gestionarea vânzărilor, partea de HR, partea de parteneri, de comenzi, de facturi, dacă vrei procese pe care nu toate sistemele CRM le susțin, astfel încât să ai o soluție integrată în cadrul oricărei companii.
Două puncte cheie ale MiniCRM ar fi: ușurința cu care se utilizează și ușurința cu care se implementează, în maximum o lună orice companie poate avea o soluție gata de utilizare.

Există mai multe integrări pe care noi le facem constant, aplicație mobilă care îți permite să accesezi contactele tale din MiniCRM, dacă vorbești cu un client, apare în istoric să știi când și câte minute ai vorbit cu el, poți să trimiți mail din MiniCRM, să vezi dacă l-a citit, să arhivezi discuțiile cu acel client, formulare de integrare cu site-ul tău care ajung direct în MiniCRM și astfel nu pierzi nicio oportunitate, integrare cu o adresă de email de exemplu de ofertare prin care automat toate email-urile primite la acea adresă apar în sistem în modulul de HelpDesk sau chiar direct ca oportunitate, integrare cu Google Calendar etc.

De asemenea, sistemul nostru are integrată partea de Automatizare Marketing, trimitere automată și/sau programată la un anumit interval, rata de click, a dispozitivelor de pe care sunt citite email-urile, testări A-B.

 Mai multe detalii și noi opțiuni disponibile în curând, prezentate în premieră, puteți descoperi urmărind interviul integral din video-ul de mai jos.

 În concluzie de ce un antreprenor trebuie să își achiziționeze un CRM?

 Eu sunt un mare fan al sistemelor CRM și voi susține asta tot timpul, pentru mine CRM e o mentalitate focusată pe relația pe care tu o ai cu clientul. Ca să-ți răspund la întrebare, e important pentru un antreprenor să folosească un CRM pentru a avea o foarte mare claritate și acuratețe în baza de date și a proceselor pe care le are. La nivel de companie există multe lucruri complexe și diferite activități și procese. Din punctul meu de vedere, dacă avem 7 Exceluri să facem analize, rapoarte și să gestionăm relația cu clienții este… crunt, întrucât pierdem foarte mult timp analizând informații care ar trebui din start să fie într-un singur loc. O statistică la nivel de Uniunea Europeană spune că România este una dintre cele mai neproductive țări din Uniune, dar noi muncim foarte mult și suntem ineficienți, întrucat nu adoptăm soluții informatice moderne, cum ar fi CRM, pentru că rata de adopție e foarte mică în România.

Testează gratuit sistemul MiniCRM.

 

Despre Cosmin BACHNEV

Citește și

Foto parcare blocuri

Devenii își pot prelungi contractele de închiriere pentru locurile de parcare

Primăria Municipiului Deva aduce la cunoștința cetățenilor că, începând de luni, 15 ianuarie 2018, contractele …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *