glasul-hd.ro Web analytics

ActualitateAdministrație

Şeful transportului local, ameninţat cu demiterea. Subvenţia pentru firma de transport a Primăriei Hunedoara a ajuns la un nivel-record

Consiliul Local Hunedoara a aprobat ieri plata a 109.000 de lei ca subvenţie pe luna decembrie pentru Prim Transprest. Suma este mai mult decât dublă faţă de media lunară a ultimilor ani. Primarul spune că, dacă nu vine cu soluţii, managerul societăţii va fi schimbat.

„Veniturile anuale ale societăţii din contracte (cu terţi – n.red.) sunt de 819.000 de lei, iar cheltuielile cu aceste contracte sunt de 210.000 de lei, ceea ce ne demonstrează că astfel de contracte sunt profitabile. Per ansamblu însă, veniturile anuale ale societăţii sunt de 1,7 milioane de lei iar cheltuielile de 2,3 milioane. În ultima perioadă, veniturile au scăzut drastic. Plimbăm aceste autobuze goale”, a remarcat ieri consilierul local PER, Bogdan Giurgiu (singurul care a votat împotriva acordării subvenţiei).
Pe parcursul şedinţei, directorul Prim Transprest, Nicolae Baloşin (foto), a declarat că subvenţia a crescut din două cauze principale: majorarea pensiilor (motiv pentru care mulţi pensionari hunedoreni nu s-au mai încadrat în limitele de venit pentru care se pot acorda călătorii decontate de Primărie) şi creşterile succesive ale preţurilor la carburanţi. Acesta a mai arătat că, zilele trecute, Consiliul de Administraţie al Prim Transprest a formulat către Primărie propunerea ca „pragurile de pensie” pentru care se acordă călătorii gratuite să fie majorate, iar preţul unui bilet să crească de la 2 la 2,5 lei.

Bobouţanu: „Dacă nu, sunt dispus să cer numirea unui alt director”

Contactat după şedinţă, primarul Hunedoarei, Dan Bobouţanu a lansat un avertisment clar la adresa şefilor de la Prim Transprest, mesaj care îl vizează în principal pe Nicolae Baloşin: „Le-am cerut celor din Consiliul de Administraţie dar şi managerului ca, în baza planului de management, să vină cu măsuri pentru reducerea subvenţiei aşa cum au asigurat Consiliul Local că vor face în momentul în care au fost numiţi. Dacă nu vor găsi soluţiile necesare, cu siguranţă avem soluţii privind conducerea societăţii. Noi lucrăm la un proiect pentru transport ecologic şi eficient în oraş, pentru care dorim să obţinem finanţare europeană, dar, dacă vom reuşi să fim eligibili cu acest proiect, implementarea lui va dura câţiva ani buni, timp în care nu ne permitem să acordăm subvenţii consistente către Prim Transprest. Revenind la această societate, am atras atenţia şi Consiliului de Administraţie dar mai ales domnului director că trebuie să avem un transport decent la costuri rezonabile. Dacă lucrurile nu vor fi ţinute sub control, eu sunt dispus să cer Consiliului Local numirea unui alt director”.

Cu sau fără subvenţie: 180.000 pe lună din banii hunedorenilor

În replică, Nicolae Baloşin spune că el este angajat temporar ca director la Prim Transprest şi că va întocmi un plan de management cu care se va prezenta la concursul ce va fi organizat pentru postul amintit. „Consiliul de Administraţie a întocmit un plan de administrare. Eu sunt angajat temporar pe post. Va fi un concurs la care, probabil, mă voi prezenta cu un plan de management care să se sincronizeze cu cel de administrare. Pe termen scurt, eu aş mări plafoanele de pensie pentru care se acordă gratuitate cu acelaşi procent cu care au fost majorate şi pensiile în a doua jumătate a anului trecut astfel încât să ne recâştigăm măcar clienţii pierduţi, dar acest lucru trebuie analizat la nivel de Primărie”.
Conform lui Nicolae Baloşin, Primăria Hunedoarei cheltuieşte lunar cu susţinerea transportului local, în medie, 180.000 de lei. „E vorba de tichetele pentru pensionari şi de subvenţie, adunate. Când tichetele sunt mai puţine (mai puţini pensionari care folosesc autobuzele locale – n.red.), subvenţia e mai mare şi invers”. De menţionat că tichetele despre care vorbeşte Nicolae Baloşin sunt decontate tot de la bugetul local.

Citeşte şi:

Paradox: majorarea pensiilor pune pe butuci transportul local. Subvenţia pe care Primăria Hunedoarei va trebui să o suporte pentru transportul de călători s-a dublat, în doar patru luni

Loading...