glasul-hd.ro Web analytics

Editorial

Sare-n ochi

Învățământul din România nu numai că îngrădește drastic orizontul tinerilor absolvenți dar le distruge orice spirit de competiție și justiție demolându-le orice repere morale. Foarte mulți profesori, în special în școlile de elită, se cred adevărați dumnezei, pentru care nu există limite când vine vorba despre performanțe personale. Favorizarea elevilor ai căror părinți îi trimit în particular la meditații de către profesorii meditatori este deja o practică la fel de uzuală în școlile românești ca programarea pacienților la cabinetele private ale medicilor din policlinicile de stat.

Una dintre școlile care se transformă din școală de elită în școală de fițe este Colegiul Național „Decebal”, din Deva. Unii dintre profesorii prestigiosului liceu devean au ajuns atât de aroganți încât se cred adevărați dumnezei în raport cu elevii lor trecând peste orice repere morale sau etice când vine vorba despre succesul personal. În viziunea acestora, profesorul este intangibil, opinia lui nu poate fi contrazisă și voința lui este lege în raport cu elevii sau părinții acestuia. O astfel de atitudine nu face decât să producă generații de tineri supuși, fricoși și depersonalizați. Tineri cărora le este omorât din fașă spiritul justițiar sau tendința de a căuta și impune cu orice preț adevărul. Elevii trebuie să învețe, încă de pe băncile școlii că ”nu te pui cu cel mai tare, chiar dacă dreptatea este de partea ta”. Iar în situația de față, cel mai tare este, evident, cadrul didactic. (Cuvântul dascăl sau profesor nu face referire la salariați din învățământ).

Nu știu cât de reprezentativă pentru corpul de profesori din Colegiul Național Decebal este profesoara de germană Nadia Pitu, dar povestea care urmează o are în rolul principal. Și nu într-un rol pozitiv. Din contră ”Frau Professor” a reușit, din cauza aroganței sale, să determine suspendarea Colegiului Național Decebal timp de doi ani dintr-un prestigios concurs de limbă germană desfășurat la nivel mondial. Acest lucru s-a întâmplat tocmai pentru că profesoara nu a acceptat că un elev pe care îl meditează în particular poate fi mai slab pregătit decât un coleg de-al său care nu ”cotizează” pentru ore suplimentare. În goana după ”performanță”, ca într-un desen animat de proastă calitate, profesoara de germană a încercat să pună diverse piedici în calea elevului mai bun, dar care nu are nevoie de meditații în particular.  Nici nu mai contează că, astfel, doi copii sunt învățați de mici cu ”șmenurile”. Unul că degeaba învață dacă nu are ”propte” și altul că poate să primească orice, atâta timp cât are în spate pe cine trebuie.  Practic, acestor copii și altora care cunosc povestea, le sunt demolate reperele morale, le este întoarsă scara de valori și le este degradată motivația pentru învățătură. Profesoara de germană a mers până acolo încât a modificat, cu de la sine putere, regulamentul de concurs impus din Germania, doar ca să-și favorizeze protejata. Și organizatorii concursului au aflat despre faptul că la Colegiul Decebal nu a fost organizat concursul după regulile stabilite astfel că au decis să suspende școala din Deva timp de doi ani din această competiție internațională dedicată elevilor care învață în limba germană. Exact ca în desenele animate: de obicei se termină rău pentru cei care încearcă să fure sau să înșele într-o competiție. Cât de rău să va termina pentru Frau Professor rămâne de văzut. Deocamdată cel care este privit cu mânie de conducerea școlii pare a fi elevul nedreptățit. Căci, nu-i așa?! În România de mic trebuie să înveți să stai cu capul plecat în fața ”dumnezeilor” de la catedră.

Loading...

16 Comments

  1. Trist este cati „intelectuali” ii canta in strună acestei profesoare.
    Din cauza ei a trebuit sa-mi mut copilul de la acea scoala si toti profesorii, in frunte cu directorul i-au acceptat si acoperit manevrele.
    Rusine.
    Nu aveti idee cum se lauda in plen, in sedinte, ca lin clasa a IX-a de germana materna vor intra doar „ai ei”, de parca si liceul Decebal a ajuns scoala ei privată.

  2. Doamna profesor nu este deloc un nume reprezentativ pentru corpul de profesori al liceului, fiind singurul cadru didactic capabil de a preda limba germană din întreaga școală. Ați putea adăuga faptul că meditațiile cu dumneaei sunt singura modalitate de a învăța limba germană la Colegiul Național Decebal, deoarece nivelul celorlalți profesori care încearcă să predea, cel mult, este jenant. Ați putea adăuga că elevi se mută între clase pentru a o avea ca profesoară. Ați putea adăuga că nu o singură dată, a predat în particular copiilor gratuit pentru că părinții nu își permiteau aceste mult dorite ore. Ați putea adăuga că alte profesoare din această școală sunt preocupate să concureze cu prezențele la coafor și lungimea unghiilor, ceea ce nu este cazul în situația de față. Ați putea adăuga multe lucruri, însă dintr-un motiv ați ales să evidențiați doar ce poate să nu fie bun. Vă scriu ca fost elev la această școală și vă rog să priviți în perspectivă, pentru că fără doamna Pițu,
    cei de la Colegiul Național Decebal pot să se spele pe cap cu pretențiile de învățat limba germană.

  3. Și eu am avut șansa de a o avea ca profesor pe doamna Nadia Harieta Pițu .Nu am mers la nici o oră de germana in particular, din contră, mă plângeam tuturor de cat de mult ne ,,tortura” dânsa cu germana. În 18 ani de scoala, nu am intalnit nici un profesor care sa ajunga macar la inaltimea gleznei acestei adevarate doamne. A dat din timpul ei ca sa imi explice in privat cat de importanta este germana. o! si câtă dreptate a avut. Ne-a predat lectii de romana (cu profesoara de română, DR! Pârvănescu Geta Marcela, doar română nu faceam) si s-a luptat ca in 2 ani si jumatate sa ne duca de la 0 (zero- dupa 5 ani de „studiat” germana cu asa zisii profi de germana) la Sprachdiplom. Profit de aceasta ocazie sa îi multumesc din suflet doamnei profesoare pentru toata munca depusa cu noi, pentru exemplul si caracterul de fier pe care nu le voi uita vreodata. Vă rog sa rămâneți tare, pentru ca într-un sistem de invățământ cu „profesori” frustrați, falimentari si leneși, un om ambițios, inteligent și harnic, va produce întotdeauna ură si disconfort, deoarece va scoate în evidență defectele celor dintâi. Respect!

  4. Așteptăm și cu restul profesorilor că sunt altele și mai grave 🙂 (nu doar de cei de care ați auzit de la oareșce apropiați că îi sunt neîndreptățiți copiii)

  5. Într-adevăr, senzația neplăcută de a avea sare în ochi am simțit-o și eu lecturând aceste cuvinte înșirate în „articolul” de mai jos, un text care defăimează într-o manieră foarte gravă un cadru didactic care a jucat și încă mai joacă un rol foarte important în dezvoltarea mea personală și profesională: doamna profesoară de limba germană, Nadia Harieta Pițu.

    Lăsând la o parte limbajul și insinuările de mahala din care este compus întregul text, (despre care nu se mai poate comenta nimic, deoarece pentru persoanele cu un minim de cunoștințe în ceea ce privește redactarea de texte cu caracter public și formarea sau exprimarea unei opinii în mod rațional și echidistant, calitatea slabă a materialului jurnalistic este mai mult decât evidentă) voi alege să îmi expun și eu public opinia despre doamna Pițu, ca fostă elevă a acesteia, deoarece sunt de parere ca ați uitat să menționați următoarele lucruri în articolul dumneavoastră, domnule jurnalist Ștefan Ciocan:

    1. Doamna profesoară de germană, Pițu Nadia Harieta este atât de relevantă pentru întregul corp profesoral al Colegiului Național Decebal, încât reușește de ani buni să aducă niște elevi cu un nivel de cunoștințe redus de limba germană, la un nivel de stăpânire avansat al acestei limbi de circulație internațională în doar 4 ani. Țin să aduc la cunoștință domnului jurnalist faptul că 4 ani pentru stăpânirea limbii germane în scris și vorbit, astfel încât să fii în stare să promovezi examene de tipul Deutsches sau Österreichisches Sprachdiplom cu nivel B2 sau C1, este un interval de timp scurt! De aici se poate deduce eficiența cadrului didactic!

    2. Doamna profesoară de germană, Pițu Nadia Harieta este atât de relevantă pentru Colegiul Național Decebal, încât face parte din categoria acelor profesori care își susțin atât de bine și de detaliat orele prevăzute în programa școlară, încât elevii NU AU NEVOIE NEAPĂRAT să apeleze la ore suplimentare. În acest caz (și mă exprim în deplină cunoștință de cauză) apelarea la ore suplimentare este strict decizia personală a elevului sau a părinților.

    3. Doamna Pițu este atât de relevantă pentru Colegiul Național Decebal încât, anual, cel puțin 80% din elevii acesteia promovează examenele Deutsches sau Österreichisches Sprachdiplom.

    Pentru opinia publică doresc să las și exemple concrete din viața mea personală și profesională care indică amprenta de calitate pe care doamna Pițu a lăsat-o asupra educației mele:

    Am ajuns în anul 2011 să fiu elevă a Colegiului Național Decebal la secția de Științe ale Naturii BILINGV limba germană, având la momentul respectiv cunoștințe de limba germană nivel A2 spre B1 maxim. Până în anul 2015 am ajuns să am următoarele reușite în ceea ce privește limba germană DOAR și EXCLUSIV cu ajutorul doamnei profesoare Pițu, care pe lângă predare, m-a îndrumat atât spre programe școlare cât și extrașcolare (precum Școala de Vară Gutenberg) care ajută la sedimentarea cunoștințelor de limba germană:

    2013 – premiul 3 la Olimpiada Națională de Limba Germană Modernă nivel B1 – Proiect
    2014 – premiul 1 la Olimpiada Națională de Limba Germană Modernă nivel B2 – Scris și Proiect
    2014 și 2015 – promovarea examenelor Österreichisches și Deutsches Sprachdiplom nivel C1

    Tot cu ajutorul doamnei profesoare de limba germană, Pițu Nadia Harieta, am făcut primii pași spre stăpânirea de sine, spre dezvoltarea personală, spre vorbitul în public fără emoții, spre formarea și exprimarea de opinii personale perinente dar și spre recunoașterea informațiilor cu caracter manipulator.

    ….și eu sunt doar unul dintre mulții elevi pe care doamna profesoară Pițu i-a îndrumat de-a lungul anilor !

    Acestea fiind spuse, prin acest mesaj doresc să o susțin pe doamna profesoară Pițu Nadia Harieta și să îi mulțumesc public pentru faptul că m-a învățat atât de multe lucruri, pentru faptul că m-a educat și pentru faptul că m-a ajutat să ma dezvolt profesional și personal.

    Pentru opinia publică: cercetați întotdeauna înainte de a crede!

    Semnat,

    Andreea Georgiana Popa
    Fostă elevă a doamnei Pițu Nadia Harieta
    Studentă a Liniei de Studii în Limba Germană, Universitatea Babeș Bolyai
    Student Senator pentru Științe Reale și ONG-uri, Linia de Studii în Limba Germană UBB
    Membră Gutenberg – Asociația studenților vorbitori de limba germană din România

  6. In acesti ani in care „Frau Professor” mi.a predat am invatat mai mult decat germana,ci si cum sa fiu un om integru. Datorita ei,am trecut cu bine de examene precum OSD si DSD, insă si examenul de capacitate si bacalaureatul. Este o profesoara severa dar corectă. Nu am simtit in acesti 8 ani ca ar fi fost cineva avantajat doar pentru ca a mers la ore in particular sau neîndreptățit pentru ca a mers la altcineva la ore in particular sau nu a mers deloc . Nu inteleg de unde si-au format unii aceste concepții,insa ar fii mai bine sa se informeze înainte de a vorbi/scrie

  7. Acest articol vreau sa il percep doar ca pe o „opinie” personala a autorului. Scris pe baza unor informatii total eronate, neverificate, parvenite din partea unor persoane care nu accepta un esec, reuseste sa o puna pe d-na Pitu Nadia intr-o lumina voit nefavorabila. Sunt aduse multe acuzatii nefondate ca fraudarea unui ” concurs mondial” si favorizarea unei eleve care „cotizeaza” la meditatii.
    Motivul meschin al publicarii acestei opinii a fost afectarea imaginii de profesor a carui copii au rezultate exceptionale la limba germana – fapt dovedit !
    Faptul ca un elev face sau nu ore in particular nu cred ca ii aduce acestuia protectia sau dizgratia profesorului care preda la clasa si nu cred ca acesta este motivul pentru care s-a decis neparticiparea respectivului elev la acest „concurs mondial”. Interesant ar fi de aflat de unde vine frustrarea acestui elev ??

  8. Faptele ei sunt deosebit de grave si nimic, absolut nimic nu poate scuza ceea ce face.
    Limba germana se poate ivata mult mai usor decat bunul-simt si moralitatea si nu e, nici pe departe,la fel de valoroasa

  9. Voi astia care va declarati fosti elevi ai CND, aveti dreptate. Sunteti FOSTI elevi. Acum suntem in 2018. Lucrurile si oamenii se schimba de-a lungul anilor. Mergeti si vorbiti cu elevii actuali ai CND, ascultati-i si chinuiti-va macar putin sa intelegeti cum ii afecteaza nedreptatile care se intampla in prezent in scoala aia.

    Doar pentru ca cineva are performante bune in predare nu e relevant cu nimic. Nu ii da dreptul sa-si bata joc de altii.

    Iar germana nu numai ca nu e nici macar in top 10 cele mai vorbite limbi, dar nu ii pasa la nimeni de ea – cand te duci intr-o tara straina, ca sa te cazezi undeva si sa nu mori de foame nu incerci sa te intelegi cu oamenii in germana, ci in engleza, cum a fost si pana acum si va fi multi ani de acum inainte. Scopul invatarii unei limbi straine e sa te intelegi cu altii cat mai usor (vezi usurinta cu care se invata engleza), nu sa-ti complici existenta (vezi usurinta cu care se invata germana).

  10. In calitate de parinte al unui fost elev al doamnei profesoare nu pot decat sa fiu neplacut surprinsa de acest articol, scris pe baza unor frustari al unui elev din Colegiul National Decebal.
    In cei 4 ani petrecuti de copilul meu in acest liceu niciun profesor nu si-a dedicat atat de mult timp elevilor si PARINTILOR pentru a-i determina sa inteleaga cat este de importatanta scoala si nu doar limba germana. A fost si este un exemplu de dascal adevarat, sever dar corect. Rezultatele se vad si se vor vedea, daca i se va permite sa-si faca datoria de dascal asa cum o merita. Ii multumesc pe acesta cale doamnei profesoare pentru tot ce a facut pentru elevii dansei.

  11. Ma simt obligata, ca o alta fosta eleva a doamnei profesoare Nadia Pitu, sa răspund la aceste acuzații lipsite de sens pe care le citesc aici. Poate unii absolvenți din generația mea își vor aminti de mine – eu am fost prima eleva a scolii care a obținut premiul I la faza națională a olimpiadei de limba germana materna, de 5 ori, în 5 ani. Singurul an în care nu am participat a fost cel pe care l-am petrecut în Germania, datorita unei burse a organizației internaționale YFU. Atât performantele de la olimpiada, cat și acest an de schimb  (pe care încă îl consider cel mai important an în viata mea, un an care a contribuit enorm la maturizarea mea, mi-a influențat întregul drum profesional și mi-a dăruit unele dintre cele mai frumoase amintiri), se datorează în cea mai mare partea doamnei Pitu. Ea a fost cea care m-a îndrumat spre olimpiada, încă de când m-a cunoscut. Ea mi-a șlefuit cunoștințele de germana și perfecționat stilul de a scrie compuneri, povesti și eseuri, cu care am câștigat olimpiadele. Ea m-a informat despre posibilitatea de a face un an de schimb și m-a ajutat cu fiecare pas de pe drumul spre Germania. Ea m-a însoțit la concursuri și olimpiade și s-a asigurat mereu ca sunt bine. Ea nu mi-a spus niciodată ca ambițiile mele sunt prea mari, ci m-a încurajat sa le îndeplinesc prin munca. Și toate acestea le-a făcut în timpul ei liber, fără sa îmi ceara vreodată un leu sau sa aștepte un cadou, fără sa fi mers la meditații private la ea vreodata. Ii datorez doamnei profesoare Nadia Pitu mai mult decât pot exprima în cuvinte, dar recunoștința și respectul meu ii sunt asigurate pentru totdeauna.
    As vrea tare mult sa știu ce părere aveți despre acest exemplu, domnule Ștefan Ciocan. Sau acceptați ca adevărate doar informațiile care susțin povestea dumneavoastra? 

  12. D-na Pitu, a avut norocul de a preda la un liceu bun, unde copiii sunt dispusi sa faca efortul constant pe care il cere o educatie buna. De asemenea, majoritatea copiilor sunt si perseverenti si isteti. Insa, „D-na” Pitu , se comporta bine doar cu elevii a caror parinti au functii sau sunt persoane publice , sau cu bani. Pe ceilalti elevi, ii defavorizeaza. Dansa doreste ca in clasele unde ea este profesoara , toti elevii sa promoveze cu note mari, pt renumele si prestigiul ei. Asa ca , atunci cand un elev nu are note f mari, dansa in loc sa il ajute , sa ii explice sau sa lucreze mai mult cu acel elev ca sa ii ridice nivelul, dansa il da afara sau il convinge sa se retraga .Se comporta cu elevii atat de rau pana cand ii convinge sa se retraga de la scola, sa se mute in alte clase sau scoli. Dansa Are rezultate bune doar pt ca se scapa de elevii care nu sunt pe placul ei, nu pt ca este o profesoara buna care ridica nivelul copiilor. Intr-un invatamant civilizat, dansa era concediata de mult timp.

  13. Acest articol poate concura cu succes la ” barfa zilei” fara date concrete si fara documentare.
    In articol ar fi trebuit sa treceti si realizarile doamnei profesoare cu clase si generatii intregi de elevi realizati profesional datorita limibii germane invatate cu si de la doamna profesoara.
    Ca parinte al unui elev care invata limba germana de la doamna profesoara Pitu nu pot avea decat un profund respect fata de toata munca si devotamentul ei.
    In „zilele de astazi” cand nu mai exista o scara de valori, cel mai usor lucru este sa denigrezi si sa improsti cu noroi munca de zeci de ani la catedra a doamnei profesoare Pitu.
    Inainte de publicarea articolului denigrator ar fi trebuit sa solicitati si opinia doamnei profesoare.

  14. Ca dascal este un pericol pt copii care-i cad pe mana: 5 ore ZILNIC tema la germana, pe care nu o verifica nimeni si in urma căreia copilul doar regreseaza. Este o TEROARE, in condițiile in care notă pe care o primeste ulterior nu are nici o legatura cu ceea ce stie copilul.
    Exista, intradevar, cateva EXCEPTII de copii care, cu toate acestea, mai au motivația si puterea sa invete. Oricum in aceste cazuri este doar meritul copilului, care probabil ar fi reusit mai bine fara ea. Dar pentru aceste exceptii sunt sacrificate generații întregi.
    In copilul meu a distrus orice placere si dorinta de a invata. (Un copil nu poate invata de la oameni pe care nu-i respectă, iar primul lucru, pe care il impune, cu duritate maxima, e ca ea reprezintă TIRANUL ABSOLUT, care nu respecta nici o lege si te poate condamna pe nedreptiar tu, ca elev, nu ai alta sansa decat sa accepti, cu neputință, toate nedreptățile.

  15. Ca dascal este un pericol pt copiii care-i cad pe mana: 5 ore ZILNIC tema la germana, pe care nu o verifica nimeni si in urma căreia copilul doar regreseaza. Este o TEROARE, in condițiile in care nota pe care o primeste ulterior nu are nici o legatura cu ceea ce stie copilul.
    Exista, intradevar, cateva EXCEPTII de copii care, cu toate acestea, mai au motivația si puterea sa invete. Oricum in aceste cazuri este doar meritul copilului, care probabil ar fi reusit mai bine fara ea. Dar pentru aceste exceptii sunt sacrificate generații întregi.
    In copilul meu a distrus orice placere si dorinta de a invata. (Un copil nu poate invata de la oameni pe care nu-i respectă, iar primul lucru, pe care il impune, cu duritate maxima, e ca ea reprezintă TIRANUL ABSOLUT, care nu respecta nici o lege si te poate condamna pe nedreptiar tu, ca elev, nu ai alta sansa decat sa accepti, cu neputință, toate nedreptățile.

  16. Iata, ceea ce se cheama „un articol scris dupa ureche!” Persoane frustrate au „comandat” acest articol din motive nedezvaluite pentru public . Foarte trist este faptul ca jurnalistul nu a probat aceste afirmatii si le-a scris ca pe o barfa la coltul strazii. Lamentabil.

Vezi și

Close