Home / Editorial / Sare-n ochi
ciocan

Sare-n ochi

Există în instituțiile statului oameni care se cred dumnezei. Nu pentru că ar avea competențe supranaturale, nu pentru că ar fi altfel decât semenii lor sau pentru că ar fi ajuns la un nivel de inteligență superior. Din contră, sunt suficient de proști, aroganți și lipsiți de educație ca să se poată considera mici dumnezei. Câte o proptă politică le-a transferat o anumită doză de putere și competențe de control. Iar când muritorii de rând vin la ei cu căciula în mână sau tremură la gândul că ei au în mână pixul și chitanțierul de amenzi, lipsa de educație îi face să se considere superiori pe scara socială și să nu conștientizeze faptul că cel cu căciula în mână sau cel care stă cu capul plecat să scape de o amendă este tocmai cel pe care ei, funcționarii statului, trebuie să-I slujească. Un astfel de personaj este angajatul Oficiului Județean de Protecție a Consumatorului (OJPC) Hunedoara, Costel Radu. Nu știu ce funcție are acesta la instituția care ar trebui să ne apere pe noi, consumatorii, de abuzurile comercianților, dar după cum se comportă, orice ar fi acolo este prea mult.  Cert este că în lipsa șefului instituției, Dan Dumitran, un personaj decent și profesionist, Costel Radu „taie și spânzură” pe acolo, cu o aroganță demnă de o slugă parvenită ajunsă pentru câteva zile șef.

Că, în realitate, pe inspectorii OJPC nu-i interesează de problemele consumatorilor, trăind doar din acțiuni tematice planificate, este un lucru evident. Dacă nu ar fi așa, rețelele de supermarketuri nu și-ar permite să vândă atâtea mărfuri depreciate, de multe ori neconsumabile. Nu și-ar permite să afișeze prețuri greșite la raft și să încaseze de multe ori sume mai mari decât cele expuse. (Niciodată mai mici.) Nu și-ar permite ca din 30 de case de marcat să funcționeze doar cinci sau șase, în așa fel încât cumpărătorii să fie nevoiți să stea zeci de minute la cozi, aproape ca pe vremea lui Ceaușescu. Într-un cuvânt, hipermarketurile nu și-ar permite să-și trateze clienții cu indiferență și după politica „merge și așa”.

Doar că Protecția Consumatorului, unde Costel Radu este, chiar și vremelnic, mare șef, se ocupă cu orice altceva, numai cu protecția clienților înșelați de super-marketuri nu. Și nici măcar nu încearcă să ascundă nepăsarea față de problemele clienților, arătându-se deranjat în momentul în care un consumator (întâmplător și jurnalist) a semnalat o problemă destul de gravă întâlnită în hipermarketul Auchan din Deva. Comerciantul vinde patru piersici stricate, în unele părți putrede, ambalate în caserolă sigilată, cu 9,99 de lei. Adică o piersică stricată ajunge la aproape 2.5 lei. Un preț enorm chiar și pentru un fruct bun. Un om în vârstă, cu vederea slăbită, chiar și unul tânăr care nu este foarte atent, poate să cumpere  caserola cu piersici și odată ajuns acasă să le arunce, pentru că în niciun caz nu erau bune pentru consum. Și exemplul piersicilor nu este unul singular. În rafturile dedicate fructelor se mai aflau prune, aproape bune pentru țuică, bucăți de pepene verde, cu zone evident lovite și degradate, dar ambalat și vândut la felie de către Auchan. Portocale cu zone moi și început de mucegai și alte asemenea „delicatese”. Asta însă nu contează pentru angajatul OJPC Hunedoara Costel Radu, care a certat consumatorul prezent la instituție cu cele patru piersici putrede și bonul pentru a face dovada faptului că au fost cumpărate cu o seară înainte de la Auchan, arătându-se deranjat de întrebările  acestuia și de faptul că a semnalat o problemă a lui, a „consumatorului” unei instituții, care cel puțin din denumire are menirea să-l protejeze. Răspunsul, în termenul legal de 30 de zile!

Despre Ştefan CIOCAN

Citește și

ciocan

Sare-n ochi

În 29 iunie președintele PNL Hunedoara, omul care se vede candidat pentru Primăria municipiului de …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *